Ár/érték arányban verhetetlen
Szöveges ítélet
2016 óta hajtom az Insightot. Jött az első lurkó és kellett egy közepes csomagterű, alacsony fogyasztású benzines, amit 90%-ban városban használunk 10-20 km-es utakra. Priust nézegettem, de nekem otromba az Insighthoz képest. A spritmonitor (a listában jelenleg ez a 15. legkevesebbet fogyasztó benzines), az itt olvasottak és a típus fb csoportjában elérhető információk teljesen meggyőztek és nem is csalódtam.
Pozitívumok:
- Ár/érték arányban verhetetlen. Ez jelenleg az egyik legolcsóbb, az egyik legmegbízhatóbb, legalacsonyabb fogyasztású hybrid benzines.
- 60ezer km, szinte csak budapesti út után a mért, valós fogyasztásom 5,61. (A komputer kb. 2-3dlt csal). Dinamikus vezetéssel, ha kell, fűtéssel, hűtéssel. Abszolút elégedett vagyok.
- Országúton 90 körül tartósan 4-5 liter között tartható a fogyasztás.
- Igénytelen az autó, a szó nemes értelmében, a kötelező szervízeken kívül szinte nem kellett hozzányúlni a kocsihoz.
- CVT váltó megbízható és sokkal kényelmesebb, mint kavargatni a manuál váltóval a dugókban.
- Tisztán elektromosan elindulni nem képes, de forgalomban odafigyelve, gázt elvéve, majd minimális gázadásokkal szépen lehet csak a villanymotorral vitorlázni, főleg 40-50 km/h között, de még autópálya-tempónál is, főleg lejtőn.
- Az erős visszatöltés miatt a féket sokkal ritkábban kell használni, mint a nem hibrideken.
- Eleganceban van minden mi szem-szájnak ingere, ülésfűtés, tempomat, multikormány, behajtható tükrök, stb.
- Gazdaságos, egyben környezettudatos vezetésre nevel a virággyűjtögető játéka.
Negatívumok:
- R16-os nyári gumiméret szörnyű, ritka, így drága a gumi hozzá. 15-ös váltóméret sokkal kedvezőbb, de abból meg acélfelnim van, kevésbé csinos, mint az alu.
- Ha valamit javítani, cserélni kell (pl. koccanás után), akkor költséges a csere, a típus ritkasága miatt.
- A világítás éjszaka gyenge, búra is könnyen mattul.
- Légkondi kikapcsol ha start/stop miatt áll a motor (ablakra irányítva kiiktatható a start/stop, ha szükséges).
- Autópályán erőtlen és zajos, így elég fárasztó egy-egy hosszabb út.
- Pályán a fogyasztás is megnő 6 liter környékére.
- Csomagtartó egy 4 fős család hosszabb útjára nem elegendő (2 felnőtt + 1 kicsivel még vállalható babakocsival, utazóággyal együtt, de ekkor már az anyósülést is használjuk).
Éppen a fenti dolgok miatt, és a második lurkó születésekor a Honda mellé érkezett egy 7 üléses dízel is, amivel nem gond a pakolás és ha oda kell lépni a pályán.
Nem cserélném le másra, városi, agglomerációs autónak tökéletes. Tölteni nem tudok hol, így plug-in/elektromos kiesik. Ha egyszer kihullik alólam, tuti egy japán hybrid lesz az utódja.
Hibalista
- 150.000 km-nél a kipufogódob kifújt a rozsdától, pár tízezres tétel szereléssel együtt - Az autó alváza eléggé hajlamos a rozsdásodásra, én egy alvázvédelmet eszközöltem rajta. - Egy hosszabb nyári autópályás utazáson szokatlanul hangosan zúgott hátul a nagy akku ventillátora, a műszerfalon elkezdett összevissza villogni minden, majd letiltott a motor. Félreállás és némi hűlés után újraindult, hazáig elkecmeregtem. A hiba oka: IMA akku hűtőventillátora romlott el. Márkaszervízben 150ezres tétel
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | WagonR+ | Következő autója? | Corolla Hybrid |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
