"Ocsmány típus"????
Szöveges ítélet
Olyan új autót szeretett volna a család választani, amibe, mi "Öregek" könnyen beszállhatunk, a megbízhatóság érzetét keltő technikával bír (szívó benzinmotor), jól variálható, viszonylag kis alapterületű (városálló, parkolóhely barát) és kényelmes legyen.
Több típust is megnéztünk, kipróbáltunk:
VW Golf Sportsvan, kényelmi szempontokat hozta, igényes belső, visszafogott külső, de a tsi-dsg kombó miatt kiesett;
Renault Captur, kényelmes, de büdös belső, csicsás (egy kicsit bazári) külső, szintén csak turbó motorral elérhető;
Opel Mokka, szűkös belső, magas fogyasztású, szintén turbós benzinmotor, jelképes méretű csomagtartó.
Igazából a műszaki paramétereket tekintve két esélyes maradt talpon:
a Mazda CX-3 2.0 (120 hp) Revolution aut. és a győztes Honda Hr-v 1.5 Elegance Navi Cvt.
A Mazda előnyei:
- októberi rendelésnél decemberi szállítást tudtak volna garantálni :-)
- szép külső, igényes anyagokból összeállított belső;
- alacsony cm3 lóerő arány,
- kiváló vezethetőség;
- magasabb felszereltség;
- kedvezőbb ár.
Hátrányai a Hondával szemben:
- jelképes méretű csomagtartó;
- minimális hátsó lábtér;
- kevésbé praktikus kialakítás;
- rozsdásodási hajlam.
A Honda előnyei:
- az utastér variálhatósága páratlan a kategóriában;
- kényelmes ülések;
- könnyű ki-beszállás;
- bőséges lábtér a hátsó sorban;
- kellemes motor-váltó páros;
- utolsó, még megvásárolható szívócső-befecskendezéses motorok egyike duruzsol a gépben.
Hátrányai a Mazdával szemben:
- kevésbé nyomatékos motor;
- igénytelenebb anyagokból összeállított műszerfal;
- megosztóbb dizájn;
- bizonytalan beérkezés (ami annyit tesz, hogy akár 8-10 hónapot is várni kell az autóra). Nekünk szerencsénk volt és 4 hónap alatt meghozta a hajó.
A hosszú bevezetés után, magáról az autóról a következő tapasztalatokat gyűjtöttem az elmúlt 1 év és 7100 km után.
Külső-belső, praktikum:
- a címben idézett jelző egy autópálya pihenőhelyen ücsörgő középkorú hölgy szájából hangzott el az autóra pillantva. Erre mondják, hogy kinek a pap kinek a papné. Az autó álló helyzetben kifejezetten mutatós, bár a hátsó lámpákat nekem is szoknom kellett. :) Menet közben egy jól fejlett tengerimalacra hasonlít. :)
- a belsejében használt szövetek jó minőségűek, könnyen tisztíthatóak, a porszemek, szöszök, sőt a kutyaszőr sem ragad bele.
- a hátsó üléseket felhajtva egy nagy testű kutya is szépen elfér.
- a csomagtartó mérete bőven elegendő egy négy tagú családnak, pótkereket, mankókereket hiába keresünk, csak defektjavító van, cserébe jó nagy hely maradt a padló alatt.
- a hátsó üléseket lehajtva az ülőlapok is lesüllyednek, így teljesen sík felületet kapunk, egy jókora irodai szék is befért dobozostul, mindenféle erőlködés nélkül.
- a csomagokat nem kell magasra emelni, a poggyásztér ajtaja magasra nyílik, nincs veszélyben a 185 cm magas rakodó feje sem.
- a klímakonzol könnyen kezelhető, semmiféle megszokást nem igényel, csak az anyósülés előtt húzódó vágatot kell egy kicsit emésztgetni.
- a hifi teljesen jól szól, a telefont könnyű párosítani, a "tv" közepes méretű, kicsit lassú, öregecskedő.
-a számítógép által kijelzett fogyasztás 1 dl-rel többet mutat a mért-számolt mennyiségnél (ritkaság ma már).
Fogyasztás:
Városi használat esetén (masszív dugójárat, klímával) 7.5 - 8.0 l/100 km
Országút 90 km/h tempomat 5.5 l/100 km
Autópálya 130 km/h tempomat 6.5 l/100 km
Jelenleg 6.9 l/100 km a nagy átlag főként városban használva.
A tesztelők által utált cvt váltóval szerelt a jármű. A videobejátszásokban is csak azt hallja az ember, hogy üvölt és üvölt a motor. Ez igaz is pár másodpercre, ha nagy teljesítményre van szükség. Normál gyorsításkor ilyen nem tapasztalható, állandó sebességnél a motort gyakorlatilag nem hallani, 110 km/h fölött a visszapillantók felől lehet csak szélzajt hallani (de az sem zavaró).
Kormányzás-futómű:
Az autó fordulékony, a kormányt könnyű tekerni, pontos, de visszajelzést nem ad. A futómű a vezetőülésből kényelmes, a hátsó sorban ülők viszont úthibákon erős rázkódásról számolnak be. A kanyarstabilitása a magas építése ellenére is jó.
Szerviz:
Eddig csak kötelező olajcserén jártam, valamivel 60.000 Ft. alatti számlát dobott a gép (olaj-, olajszűrő- és pollenszűrő csere volt, mivel a gyári előírás szerint 2 év vagy szemrevételezést követően a szerviz dönti el, hogy kell-e a légszűrőt cserélni, úgy ítélték meg, hogy nem szükséges, így az nincs az árban).
A második évben 120.000 Ft. körül kell kalkulálni, mivel akkor már kötelező a légszűrő és a váltóolajat is cserélni.
Összegzés:
Nagyon szeretjük. :)
Köszönöm, hogy végigolvastad!
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7100 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra H | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
