Eltűntek az autós tesztek okozta kétségek
Szöveges ítélet
Váratlanul elkelt az előző autóm. Több márka közül a HRV lett a befutó az akkori éppen tartó akciónak köszönhetően. A korábban sokat olvasott autós tesztek miatt az első egy hét kétségek között telt, azaz jól döntöttem-e az autó cserével? Mára a napra pontosan 2 hónap alatt teljesített 5000 km után nem bánom, sőt örülök vezetni s várom mikor "csaphatok a lovak közé".
Automatát szerettem volna, ez volt a legfőbb oka az autóváltásnak. A tesztek számomra érthetetlenül tüntetik fel negatív színben az 1.5-ös motor CVT váltó kombinációt. Nekem kifejezetten tetszik a fokozatmentesség. Ugrik, ha kell. A fogyasztás pedig elővárosi közlekedéssel 6,4-6,6 l/100 km így télen, egy hosszabb autópályázás során 7,1 lett az átlag. Hozzáteszem kinőttem már az utcai autóversenyzésből, de még messze vagyok a tötyögős vezetőktől.
Nagyon jó a belső kialakítás. Kényelmes a vezető ülés, kézre esik minden. Külön szuper a felhajtható hátsó ülőlap. Szükség volt már a használatára, ami roppant egyszerűvé, könnyűvé tette a terjedelmes doboz hazaszállítását. Eddig semelyik autómban nem tapasztaltam az esti lágy belső világítás jóságát, amit itt kitaláltak Hondáék. Egyszerűen ettől is jól érzi magát a kocsiban az ember.
Hogy ne csak a dicséretről szóljak. Ebben a mostani "nyúlós időben" nagyon szedi a koszt a hátulja. Egyik korábbi autónknál (Swift, Liana, Splash, Sx4, új Ignis, I20, Venga) sem tapasztaltam ilyen mértékű koszolódást az autó hátulján.
Vezetési tapasztalat megosztás a cvt váltóhoz: Lehet hirtelen akár nagy gázt is adni. Ugrik az autó. Ezt gyakran el is kell játszani a pátyi M1 felhajtónál. De ez azonnal meg is látszik a fogyasztáson. Azonban, ha a fordulatszámot 2000 - 2500 között tartja az ember "fix" gázpedál állással, akkor a cvt váltó szépen teszi a dolgát és szépen felgyorsítja az autót 60-70 km-órás sebességre, akár nulláról. Így teljesen egyenletes motorhang mellett városi, elővárosi forgalomban jól lehet közlekedni. A forgalmat nem lassítom így. Igaz ez nem "Hondás" magatartás, azaz nem lő ki az ember. Ugyanakkor a közel 10 ezer km átlaga 6,3 l/100 km. Teljesen vegyes használattal. Ami nem rossz szerintem.
Már 33e Km (2021.04.14) hiba semmi. Teszi a dolgát.
Gondolom a cvt váltó sajátossága, hogy nem kell taposni. Javaslom mindenkinek aki ezzel a váltóval rendelkező autót vezet, hogy a gázpedált tartsa egy fix fordulaton (pl 2200-2400-on) s e váltó segítségével az autó teljesen jó tempóban felgyorsul. Így elmarad a mások által kritizált motor bőgés.
Ja a téli átlag 6,5 - 6,7 l/100km
53 ezer km 2 éves. Tökéletesen szolgál. A család minden tagja szereti.
Hibalista
- Semmi, továbbra is semmi (2020.03.25) - Semmi (2021.04.14. 33e Km) - Semmi (2021-11-21. 53e Km) 2 éves Valaki "kedves autóstárs" ajtó rányitásának nyoma gyári javítókészlettel javítva.
Ide hordtam szervizbe
Még nem jártunk szerelőnél csak a kötelező, illetve saját kútfőből elrendelt karbantartások okán (olajcsare 10e Km-enként) 2020 márciusában 9000 km-nél kértem motorolaj cserét. 20 e km-nél a normál szervíz, 30 e-nél olajcsere önszántamból.Honda Budaörs. Bejelented, viszed, rendben elhozod.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autócentrum Szabó Szfvár 40ezres szervíz.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | I20 | Következő autója? | még nincs tervben |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
