A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Hr-V (1999-2005)

Hr-V 1.6i 4WD 3 ajtós 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Túlszárnyalt elvárások

Szöveges ítélet

Első autóként vettem, eredetileg teljesen mást szemeltem ki (igényesebb alsóközép szedán: Volvo S40, Bora – használtan persze). Jó ismerős szólt keresés közben, hogy az ő HR-V-je eladó. Maga a típus mindig is tetszett, ültem is már benne, így megnéztem, majd rövidesen megvettem. Korábban alacsonyabb kategóriájú autókban ültem utasként (pl. Punto I és II, Astra I, korábbi Lancer), a HR-V belső tere ezek után más szint volt: kellemes kék belső kárpit, kényelmes ülések, ízléses ezüst betétek a műanyag, de nem kopogós, és hál isten nem is zörgős műszerfalon. Első pillantásra tetszett belül, de még inkább a külseje!
Kifejezetten sportos, mai szemmel is friss és dinamikus forma, hiába ’99-es a konstrukció, csak a rendszámból lehetne megmondani, hogy 6 éves. És persze „dzsip” („soft-dzsip”) - lelkiekben és konkrétan is a sokaság felett érezheted magad a volán mögött, és hidd el, ez egy igazán kellemes érzés, amit nap mint nap átélhetsz.
Az autó presztízse jóval magasabb, mint amit az ára indokol. A többi sofőr respektálja Harvey-t, 2 év alatt alig kaptam anyázást, villogást, szívózást, pedig kezdetben rosszabbul, később vadabbul vezettem az átlagnál. Igazán akkor tudtam meg, hogy mennyit számít a Honda fellépése, amikor 1 napra átültem egy kölcsön Clio-ba, és egyetlen nap alatt 3 összetűzésem is volt. (Pedig nem gengszteres a HR-V sem, nincs sötétítve, nincs gallytörő). Szóval van megjelenése, és egyáltalán nem mindegy, hogy 342. senkinek néznek, vagy kicsit komolyabban vesznek.

A fellépés nem minden, idővel a belbecs többet számít, és itt már sajnos nincs szó domborításról. A kocsi tömegéhez és magasságához az 1.6-os motor még akkor is gyenge, ha a Honda gyártja. 125 kis paci húzza, de nulláról a gyorsulása igen szerény, egy átlagos autó bármikor otthagy (pl. a kölcsön – dízel – Clio jobban ment). Pörgetve a motort kezd megjönni az ereje, 3000 felett kifejezetten jól megy, tud ugrani is, persze csak a nagy átlaghoz képest. Amit nem tud megoldani izomból, azt egy húzósabb besorolásnál a megjelenésével pótolja: a kocsi mérete és kinézete többet mutat, mint a valóság, így a többiek pozitív elvárása érvényesül, és mindenki kedvesen beenged.

Pályán 170 a plafon, de 150-ről csigalassúsággal lehet csak ide eljutni. 140-150-et gond nélkül megy, pályán ez az utazó. Itt még elviselhető az elefántfül méretű (egyébként remek) tükrök keltette szélzaj, 12L-be fáj. 130-as tempóval 9L körül eszik, városban 10-11L az átlag, de pörgetem is, ami kell ha kicsit is sportosan szeretsz közlekedni. Városban egyszer kibírtam, és 9L-re lementem, de a fordulat max. 2.000 körül járt. Így meg nagyon rossz menni. A váltó jó, néha a 3-ast nehezen veszi be, igaz 135e van benne, és nyúzom is.

A magas üléspozíció mellett az automatán kapcsolódó négykerék meghajtás a másik kedvencem. Friss jogsival havas, csúszós, jeges úton is tökéletes magabiztosságot nyújt. Lefagyott meredek macskakövön is felmegy, miközben mások S vonalban közlekednek kétségbeesve. Hasmagasságig érő hóból is kiszedett már, igaz, párszor neki kellett futni, de kihozott (jó hülye persze aki ilyenbe belemegy egyáltalán ;).

A balkáni útviszonyokat röhögve veszi, napi 50 km budapesti vezetés mellett sem kapok infarktust ha egy alattomos kátyún megyek át. A lufi kerekek nem csak dögösek, de jóval drágábbak is, és pattognak. Ehhez jön még a Honda eleve sportosabb futóműve, nem csoda ha keményebb a rugózás. Napi szinten nem venni észre, de egy pihe-puha Picasso után feltűnik. Engem nem zavar, nem kellemetlen.
Komoly terepre nem való, a hasmagasság alacsonyabb, mint (el)várható. Minden padkára felmegy, és a városi vadorzást is jól bírja.

A 3 ajtó nekem tetszik, sportosabb. Kisebb gyerekek szeretik a 3 ajtós kivitelt, „kuckós” hátul. Nagyobbaknak, 4 felnőttnek csak rövid útra ajánlható, kisautós a lábtér hátul. Nyaralni 3 embernek jó, e felett a csomagtartó kis mérete is akadály lehet a kényelmetlenség mellett. Hihetetlen jól pakolható ledöntött hátsó ülésekkel: hűtő, gázsütő, féldisznó, sílécek stb. tökéletesen elfér (nem egyszerre). Nagyon kényelmes a hatalmas, platószerű sík felületre ki-be pakolni nagyobb terheket is.

Nem tetszik, hogy a csomagtartó kinyitásakor az eső, hólé a nyakamba hullik, erre hamar megtanultam vigyázni. Nagyon tud koszolódni az egész kocsi, az XL-es tükrök komoly bogár kollekciót tudnak összeszedni, a hátsó traktus pedig mindenféle vizet és port felszed.

2 év és 25.000 km Budapest alatt semmi komoly hibája nem volt, pedig 5 évesen vettem! Olajból elszopogat 1-2L-t 10.000km-enként, de úgy vagyok vele mint a díjugrató a kockacukorral: megérdemli a pacim.

Összességében egy igazán jó autó. Ár / értékben nagyon nehéz lenne jobbat találni, ár / presztízsben pedig 10 pontos. Egyetlen hibája az alulméretezett motor, ami tempós haladáshoz hevesebb vezetési stílust igényel.

Hibalista

- Ajtócsukódást jelző mikrókapcsolók, csomagtartó zár, egy gumicső kikopott. 30e 2 év alatt, 5 éves kocsi!

Ide hordtam szervizbe

Honda M&M - BP III. ker.
Rendesek, megbecsülik az ügyfelet mert kisebb szervíz, intéznek mindent. Cserébe nincs csereautó, és nem mindig tudják tartani az ígért javítási időt (mondjuk a nagyobbak sem).

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Pál Nándi autószervíze - XV. ker.
Üveghegyen túl van (nekem), de igazi mintaszervíz: szakszerű, megbízható, korrekt. Magyar árak, nyugati minőség.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? CR-V v. Audi TT
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Hr-V 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)