Túlszárnyalt elvárások
Szöveges ítélet
Első autóként vettem, eredetileg teljesen mást szemeltem ki (igényesebb alsóközép szedán: Volvo S40, Bora – használtan persze). Jó ismerős szólt keresés közben, hogy az ő HR-V-je eladó. Maga a típus mindig is tetszett, ültem is már benne, így megnéztem, majd rövidesen megvettem. Korábban alacsonyabb kategóriájú autókban ültem utasként (pl. Punto I és II, Astra I, korábbi Lancer), a HR-V belső tere ezek után más szint volt: kellemes kék belső kárpit, kényelmes ülések, ízléses ezüst betétek a műanyag, de nem kopogós, és hál isten nem is zörgős műszerfalon. Első pillantásra tetszett belül, de még inkább a külseje!
Kifejezetten sportos, mai szemmel is friss és dinamikus forma, hiába ’99-es a konstrukció, csak a rendszámból lehetne megmondani, hogy 6 éves. És persze „dzsip” („soft-dzsip”) - lelkiekben és konkrétan is a sokaság felett érezheted magad a volán mögött, és hidd el, ez egy igazán kellemes érzés, amit nap mint nap átélhetsz.
Az autó presztízse jóval magasabb, mint amit az ára indokol. A többi sofőr respektálja Harvey-t, 2 év alatt alig kaptam anyázást, villogást, szívózást, pedig kezdetben rosszabbul, később vadabbul vezettem az átlagnál. Igazán akkor tudtam meg, hogy mennyit számít a Honda fellépése, amikor 1 napra átültem egy kölcsön Clio-ba, és egyetlen nap alatt 3 összetűzésem is volt. (Pedig nem gengszteres a HR-V sem, nincs sötétítve, nincs gallytörő). Szóval van megjelenése, és egyáltalán nem mindegy, hogy 342. senkinek néznek, vagy kicsit komolyabban vesznek.
A fellépés nem minden, idővel a belbecs többet számít, és itt már sajnos nincs szó domborításról. A kocsi tömegéhez és magasságához az 1.6-os motor még akkor is gyenge, ha a Honda gyártja. 125 kis paci húzza, de nulláról a gyorsulása igen szerény, egy átlagos autó bármikor otthagy (pl. a kölcsön – dízel – Clio jobban ment). Pörgetve a motort kezd megjönni az ereje, 3000 felett kifejezetten jól megy, tud ugrani is, persze csak a nagy átlaghoz képest. Amit nem tud megoldani izomból, azt egy húzósabb besorolásnál a megjelenésével pótolja: a kocsi mérete és kinézete többet mutat, mint a valóság, így a többiek pozitív elvárása érvényesül, és mindenki kedvesen beenged.
Pályán 170 a plafon, de 150-ről csigalassúsággal lehet csak ide eljutni. 140-150-et gond nélkül megy, pályán ez az utazó. Itt még elviselhető az elefántfül méretű (egyébként remek) tükrök keltette szélzaj, 12L-be fáj. 130-as tempóval 9L körül eszik, városban 10-11L az átlag, de pörgetem is, ami kell ha kicsit is sportosan szeretsz közlekedni. Városban egyszer kibírtam, és 9L-re lementem, de a fordulat max. 2.000 körül járt. Így meg nagyon rossz menni. A váltó jó, néha a 3-ast nehezen veszi be, igaz 135e van benne, és nyúzom is.
A magas üléspozíció mellett az automatán kapcsolódó négykerék meghajtás a másik kedvencem. Friss jogsival havas, csúszós, jeges úton is tökéletes magabiztosságot nyújt. Lefagyott meredek macskakövön is felmegy, miközben mások S vonalban közlekednek kétségbeesve. Hasmagasságig érő hóból is kiszedett már, igaz, párszor neki kellett futni, de kihozott (jó hülye persze aki ilyenbe belemegy egyáltalán ;).
A balkáni útviszonyokat röhögve veszi, napi 50 km budapesti vezetés mellett sem kapok infarktust ha egy alattomos kátyún megyek át. A lufi kerekek nem csak dögösek, de jóval drágábbak is, és pattognak. Ehhez jön még a Honda eleve sportosabb futóműve, nem csoda ha keményebb a rugózás. Napi szinten nem venni észre, de egy pihe-puha Picasso után feltűnik. Engem nem zavar, nem kellemetlen.
Komoly terepre nem való, a hasmagasság alacsonyabb, mint (el)várható. Minden padkára felmegy, és a városi vadorzást is jól bírja.
A 3 ajtó nekem tetszik, sportosabb. Kisebb gyerekek szeretik a 3 ajtós kivitelt, „kuckós” hátul. Nagyobbaknak, 4 felnőttnek csak rövid útra ajánlható, kisautós a lábtér hátul. Nyaralni 3 embernek jó, e felett a csomagtartó kis mérete is akadály lehet a kényelmetlenség mellett. Hihetetlen jól pakolható ledöntött hátsó ülésekkel: hűtő, gázsütő, féldisznó, sílécek stb. tökéletesen elfér (nem egyszerre). Nagyon kényelmes a hatalmas, platószerű sík felületre ki-be pakolni nagyobb terheket is.
Nem tetszik, hogy a csomagtartó kinyitásakor az eső, hólé a nyakamba hullik, erre hamar megtanultam vigyázni. Nagyon tud koszolódni az egész kocsi, az XL-es tükrök komoly bogár kollekciót tudnak összeszedni, a hátsó traktus pedig mindenféle vizet és port felszed.
2 év és 25.000 km Budapest alatt semmi komoly hibája nem volt, pedig 5 évesen vettem! Olajból elszopogat 1-2L-t 10.000km-enként, de úgy vagyok vele mint a díjugrató a kockacukorral: megérdemli a pacim.
Összességében egy igazán jó autó. Ár / értékben nagyon nehéz lenne jobbat találni, ár / presztízsben pedig 10 pontos. Egyetlen hibája az alulméretezett motor, ami tempós haladáshoz hevesebb vezetési stílust igényel.
Hibalista
- Ajtócsukódást jelző mikrókapcsolók, csomagtartó zár, egy gumicső kikopott. 30e 2 év alatt, 5 éves kocsi!
Ide hordtam szervizbe
Honda M&M - BP III. ker.
Rendesek, megbecsülik az ügyfelet mert kisebb szervíz, intéznek mindent. Cserébe nincs csereautó, és nem mindig tudják tartani az ígért javítási időt (mondjuk a nagyobbak sem).
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Pál Nándi autószervíze - XV. ker.
Üveghegyen túl van (nekem), de igazi mintaszervíz: szakszerű, megbízható, korrekt. Magyar árak, nyugati minőség.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | CR-V v. Audi TT |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
