Padkajáró automata megbízhatóság
Szöveges ítélet
Automata valtoval szerelt a gep, ami varosban egy aldas, autopalyan (2.0-es vectra utan) siralmas.
A futomu itt is, ott is jo, feszes, de uthibakon elpattog.
A hatulja tragikusan koszolodik, meg az uton levo harmat is atlathatatlanna teszi az ablakot, felnyitva az ajtot a nyakadba hull a saros, sos le, ez az egyik legnagyobb hibaja.
5 ajtos, ami a pakolast azert megkonnyiti, a kasztni merev, nem nyekereg, csavarodik (a vectra pl szo szerint tiltakozott egy-egy lassu padkaleallasrol, pedig nagyon ovatos vagyok).
A belso szep, az elektromos kutyuk mukodnek, a forma a kollegak elismereset valtja ki, mindezt 2,5 millioert, ami szerintem olcso sikervadaszat.
A csomagtarto rettenetesen kicsi, de egyelore 2-en hasznaljuk a parommal, igy o.k.
A motor poccre indul, feleslegesen magas alapjarattal hidegen (utoljara a nissan sunny-ban 1985 volt ilyen szivato:)
Varosban a fogyasztas lehetne szuper (nem kell gyorsulni, mindig kicsi gaz, 1500-2200 kozti fordulatszam, de autopalyan ki kell nyomni a szemet a 130-as utazashoz, amit a legkisebb emelkedo is visszavag 100-110-re. 9 ala automata HRV-t nem lehet leszoritani (ami egy 1.6-os motort nezve elegge sok).
Most fontolgatom a gazos atalakittatasat, ezt 270 ezer Ftert vallaljak, kb 1-3 ev alatt megterul, ja, es potkerektartalyba teszik a gazt.
Szeretem, lesz egy ket esztetikai beavatkozas (diszlec elvalt, motorhaztetot fel kell polirozni, de amugy gyonyoru allapotban van, alul sem es felul sem volt zuzva, torve. Na, idokozben a diszlecet megcsinaltam, es nem volt bonyulult, kiveve a regi gumiragaszto maradekainak a levakarasat, ugy, hogy a fenyezes ne seruljon. Utana padloszonyeg, ketoldalas ragasztoval a helyere kell nyomni, es kesz.
Na ja, azota (egy ev) ujra leesett:)
Gyakran nok hasznaljak, de nem ertem miert, mert varosban megy mint a vaddiszno, ha akarod, igaz, palyara akkor viszem a jovoben, ha nagyon muszaj. Ez azert problemas, mert Brusszelbol gyakran (evi 2-3) jarunk Bp-re haza. A varosi vagy a terep hasznalatban az automata tenyleg verhetetlen, ha vesz valaki, ez alapjan dontson (hol hasznalja tobbet). Nem kell kiporgesgatlo, ezt a valto automatikaja mar tudja.
A valtoolaj draga, de erdemes 2 evente 30.000 HUF-t rakolteni, mert ez a lelke.
Kapott egy valtozarat, a hely, ahol beszereltek idegesito volt, a hatamon futkosott a hideg, es a ket faszi cafatokra szedte a kozepkonzolt, valtot, stb, mar meg voltam gyozodve, h vege a dalnak, veszek egy ujat, de lass csodat, minden a helyere kerult, a valtozar tuti, nem tettek tonkre semmit, stb. Orulok, mert kezdem megszeretni az autot.
Hibalista
- Irtam korabban egy iteletet errol az otajtos automata HRV-rol, ezt egeszitem ki, az eredeti iteletet meghagyom lentebb:
-
- Az auto meg megvan, mukodik, eppen toronycsapagyakat fogok benne csereltetni. Hasznalatot nehezito korulmenykent a nagyon rossz fordulekonysagat kell megemlitenem, ez es a komoly 9 literes atlagfogyasztas komolyan elgondolkodtat az auto eladasan.
-
- Amugy nem rossz auto, a klima nagyon erzekeny a pollenszurok rendszeres cserejere, ezt mindenki megteheti, az also kesztyutartot le kell csavarozni, es utana ott a ket reszes pollenbetet, ilyenkor illik kitakaritani a helyet is, mert a sar es a kosz megul az klima hasznalata utan, eltomi a kifolyo nyilast, es budos, a klima meg nem hut rendesen.
- Olajat akarki, akarmit mond 5000 km-kent cserelem, a legolcsobb 10w40-es olaj formajaban (ami nem Tescos).
- A levegoszurot is egy perc kicserelni (4 db patent), igaz, a csereje utan sem tapasztaltam komolyabb hatast, pedig igen koszos volt.
- Hat ennyi. Ja, a diszlec megint levalt, evente egyszer at kell ragasztani.
-
- "Az autot rovid ideje hasznalom, de alapvetoen, hasznaltan ezeket kell megnezni:
-
- Diszlecek az oldalan 4 evesen levallnak, siralmas.
- A kormanymu alaszedett allapotban nem szeret lenni, de erre a hasznalati utmutato is felhivja a figyelmet, mondvan, hogy tonkremegy, ha alaszedve tartom...??? :( Ez fura, es vannak is elojelei.
- Mast nem tudnek mondani, ami cserere szorul. "
Ide hordtam szervizbe
Bosch szerviz a Gyomroi uton. Megfelelo hozzaallas, kisse balettos mozdulatok.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Magam:)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | vectra GT 2.0 | Következő autója? | nem cserelek kb 10 evig, utana valamilyen hibridhajtasu 4wd |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
