Nem bántam meg, megbízható társ az utakon
Szöveges ítélet
Nagyon szeretnivaló autó, kivül belül nagyon jól eltalálták a Honda mérnőkei. Kár, hogy az individualizmusra fektetett hangsúly ellenére, elég korlátozott a választási lehetőség, ami a kárpitot és az extra tartozékokat illeti. Sajnos csak egyféle fekete belső színvilággal kapható, pedig bézs belsővel nagyon szép lehetne. A digit klíma is csak a japán piacra gyártott modellekhez rendelhető.
Kár, hogy 2.0 benzinessel vagy 2.2 diesellel nem gyártották. Szerintem nagy kár, hogy nem hozták ki a következő generációját...
Egyszóval, nekem nagyon tetszik a HRV.
Fogyasztás:
Ha óvatosan és komótosan vezetünk - 7 literrel elmegy, télen, nagy hidegben és városban - 10-11 litert fogyaszt. Átlagos fogyasztás: 8-8,5 liter
A negatív rekord autópályán télen nagy sebességnél - 13 liter.
Végsebesség:
170-ig, ami egyébként a gyári végsebesség, egyenletesen gyorsul, utána vagy megáll a mutató 170-nél, vagy tovább megy 200-ig. Nem viccelek, tényleg így van.
Gyorsulás:
kicsit lomha alacsony fordulatnál, de 140 körül 4.000 fordulat felett elég dinamikusan gyorsul. Dehát, nem sportkocsi, nem is azért vettem.
4WD:
Értelmes és gazdaságos megoldás az autómatikusan kapcsolódó négykerék meghajtás, így nem magas a fogyasztás, de amikor szükség van rá hóban, sárban az autó biztonságosan vezethető. Nyári gumival - az oldaltartás hiánya miatt - nem ajánlatos közlekedni vele havon vagy jégen, mert az autó riszálva, oldalazva halad. Téli gumival viszont nagyon jó.
Fék:
Könnyen adagolható és jó hatásfokkal lassítja/állítja meg az autót. Nagy sebességnél már egy kicsit gyenge a hatásfoka.
Úttartás:
Kíváló az egyenesfutás, még 180.000 km-nél is. Ez ritka!
Elektromos rendszer:
Nem volt eddig semmi hiba. Az izzók szokásos időközönként kiégnek, a műszerfali izzók 3 évig bírták, fűtés, klíma, rádió stb. hibátlanul működnek.
Ergonómia:
Egy-két kapcsoló elhelyezése szerintem logikátlan.
A ködfényszóró kapcsolója például a kardánboxon van, ahol nehézkes elérni be- vagy kikapcsoláskor és mivel a kapcsolón van a visszajelző is, nem látható, hogy bekapcsolt állapotban van-e.
A hátsó ködlámpa kapcsoló a kormánytól balra található. Szerintem az index kapcsolóra, mivel a fényszóró is azon van, nyugodtan el lehetett volna helyezni még egy kombi kapcsolót a ködfényszórónak és a ködlámpának, vagy a műszerfalon két visszajelzőt, hogy vezetés közben ne kelljen keresgélni, ami elég balesetveszélyes.
Utastere szép és kényelmes. A kesztyűtartó két részes, de sajnos nincs megvilágítva. A középkonzolon van egy digitális óra, ami helyett egy külső-belső hőmérő hasznosabb lett volna.
Ülések kényelmesek, az ülésfűtés nagyon jó, igaz néha önálló életet él, ha bekapcsolom, mert van hogy jó ideig nem fűt, majd hirtelen szinte égetően forró. :) De ezt szeretem benne, néha makacskodik a paripa.
Hibalista
- Hátsó lambdaszonda: 80.000 km-nél
- Hátsó lambdaszonda: 160.000 km-nél
- Első lambdaszonda: 185.000 km-nél*
- Csomagtartózár néha akadozik
- Műszerfali izzók 3 év után.
- Amúgy csak a szokásos kopó alkatrészek.
-
- *180.000 km után néha leesett a fordulat gyorsításkor, általában harmadikban. A vége felé már egyesben is és ötödikben is, ekkor sokadszorra megkerestem a problémával a szervízt.
Ide hordtam szervizbe
Vác, Honda Pajor
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Budapest, Honda márkaszervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra G 1.6 16V Club 5 ajtós | Következő autója? | FORD Focus 2.0A Ghia Sedan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
