Mutass jobbat!
Szöveges ítélet
Három éve a meglévő helyközi járatú ( Hyundai Trajet CRDI )autónk mellé helyi járatra alkalmasat kerestünk.
Legfőbb elvárásaink voltak: megbízhatóság, könnyű kezelhetőség, emelt, egyterű jelleg ( tehát földszintes nem lehetett).
Kívánalmaink Japánra és Koreára szűkítették a kört. Csakis benzines változat jöhetett szóba, naponta 8-szor 10-szer beindítani a hideg motort és menni vele alkalmanként 5 km-t, az nem a dieselnek való. Némi tanakodás után a HRV-t szavaztuk meg magunknak, bár addig szép HRV-t csak prospektusokban láttunk, de szerencsénk volt, kifutó modell lévén gyári spoilerekkel kaptuk. Így viszont egészen jól néz ki, nem is értem a Hondát, alapból miért nem így árulták, sokkal többet eladhattak volna.
A kifinomult technika csak felsőfokú jelzőket érdemel. A váltó kapcsolhatóságának finomsága példa értékű. Az összeszerelés kifogástalan, sehol egy nyiszorgás vagy ismeretlen eredetű zörej melyek nagyon idegesítőek tudnak lenni.
Amit szokni kellett: a magas fordulatszámok. Meglepetés volt, hogy ezekben a régiókban milyen könnyedén és szívesen forog. Ha nem lenne fordulatszámmmérő, semmit nem tudnál róla. Negyedik fokozatban 50-150 km/h tartományban élvezetes, meggyőző autózást biztosít, főleg országúton, az autópálya nem kifejezetten a világa. Ne feledjük: ez egy városi terepjáró! S ez szerint is kell megítélni. Aki a több sportosságot hiányolja, annak Celicát kellett volna vásárolnia, aki a jobb terepjáró képességet, annak Lada Nivát. Mindent a maga kategóriájában és árfekvésében értékeljünk! Erről sokan megfeledkeznek...
Mivel tökéletes autó nincs, apró dolgokban tudnék rajta változtatni.
A műszerfal a nyolcvanas évekből való. Nem csúnya, de az akkori kornak megfelelően egyszerű. Nincs fedélzeti számítógép, multikormány, tempomat, ülésmagasság állítás. Az ajándékba kapott Honda rádiómagnó két hangszórón keresztül szól... Az ajtófogantyúk szövet kárpitja rohamosan koszolódik és kopik. A vezetőülés állítható gerinctámasz nélküli, bár egy hosszú út végén az tűnik fel, hogy erre nincs is szükség. Mindezeket meg kell bocsátanom, mert tudom, hogy nem egy hatásvadász , csili-vili friss modell.
Még egy dolog van, ami nem tetszik: alacsony fordulaton nyomatékszegény. Na nem annyira tragikus, mint egy kihegyezett PDTDI esetén és nem várhatom, hogy lent és fent is ugyanolyan erős legyen.
Kilencven százalékban kisvárosi körülmények között használjuk. Átlagban 10 litert fogyaszt, télen kicsit fölötte, nyáron kicsit alatta. Néha autópályára tévedve 140-150 utazóval szintén 10 liter az étvágya. A legkisebb átlag szűk 8 liter volt egy erdélyi út során. Ezzel elégedett vagyok, hasonló körülmények között üzemeltetett Swivft cégautónknak ugyanennyire van szüksége. A benzinen és a kötelező szervizeken kívül másra nem kell költeni. A márkaszervíz árai is teljesen rendben voltak.
Az első hónapokban úgy éreztem, kissé sokat kértek érte. Ez az érzésem teljesen eltűnt a használat során, rájöttem, az áráért kimagasló technikát, megbízhatóságot és használati értéket kaptunk. Ellentétben azokkal, akik más márkánál arra jönnek rá,hogy a vételárból mondjuk egy millióba az embléma került...
Hogy kinek tudom ajánlani? Városi és országúti használatra annak, aki mindennapi gondjai mellett olyan autót akar birtokolni, amire nem kell több figyelmet szentelnie havi egy- két tankolásnál. Max. 3-4 ember használatára.
Kinek nem tudom ajánlani? A szereptévesztőknek, akik igazi terepjárást vagy sportautót keresnek benne. Azokhoz a kívánalmokhoz nagyságrendileg több pénz szükségeltetik.
Hibalista
- még egy izzó sem égett ki...
Ide hordtam szervizbe
Honda Eger
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 37200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Trajet CRDI | Következő autója? | ezt eladni? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
