Korrekt kompakt SUV
Szöveges ítélet
Első saját autóm vásárlására került a sor és a következő dolgok voltak fontosak számomra:
- Magasabb építés a 196 centis magasságomhoz, hogy ne kelljen tigrisbukfenccel beszállni, mint a sima személyautókba.
- Egyszerű, benzines szívómotor az évi kb 9-10e km megtételéhez.
- Lehessen benne nagyobb tárgyakat szállítani, túrák alkalmával 2 személy tudjon benne aludni ha úgy adódik.
Nagyjából 1 milliót szántam a dologra. Tetszett az X-Trail és a Rav4 de abból a jó állapotú max 15 éves darab kétszer annyiba került, mint a keretem. "Ésszerű" megoldás lett volna egy Ignis, netán SX4 de sajnos egyszerűen kicsik, nem lehet bennük elegendő helyet varázsolni. Így került képbe a HR-V. Az egymilliós keretet még így is meg kellett toldani, hogy a kínálat felső harmadából lehessen válogatni, és ne a lelakott darabokat kelljen böngészni.
Végül az 5 ajtós, 105 lovas 2WD faceliftes verziót sikerült találni. Német import, 2003-as gyártás, végig márkaszervizben vezetett szervizkönyvvel, beltere újszerű. Rögtön vásárlás után mindent megcsináltunk rajta amit kell, még azt is amit nem lett volna muszáj (lásd "hibalista"). Úgy vagyok vele, hogy kapja meg hamarabb mint ahogy kérné, hálás lesz érte.
Külső: az autó megosztó, van akinek tetszik a forma, van akinek nem. Nekem nagyon bejön.
Belső, kényelem, felszereltség: Japános, egyszerű, az anyagok még így 13 év után is egyben vannak. Hatalmas hely elől, nagy lábtér és óriási fejtér. A párom a 170 centijével konkrétan fetreng jobbkettőben. A magas vezető pozíció nagyon jó és körben teljesen kilátni az autóból. Hátul is korrekt a helykínálat ha hátrahúzom az ülésem úgy nyilván szűkösebb a hely, de az osztható hátradönthető hátsó ülésekkel lehet még alakítani a komforton. Egy-egy nyári túrán amikor kempingben éjszakáztunk és kocsiban alvásra került a sor akkor meglepően simán elfért 2 személy + csomagok a hátsó ülések vízszintbe döntése után, ez zseniális. A csomagtartó viszont csak kivett kesztyűtartóval lesz tisztességes méretű. Van benne minden ami nekem kell: klíma, ABS, sok légzsák, el.tükör, stb...
Menetkomfort: a megvételkor 15-ös 195/70-es lemezfelniken ment az autó Bridgestone nyári gumikkal, ez a szett komfortosabb volt mint a később rákerült 16-os 205/60-as alufelni a Kleber 4 évszakosokkal. Viszont a gyári alufelnivel sokkal jobban néz ki. A futómű így 184e km után is remek. Tökéletes egyenesfutás, pontos visszajelzés az útról. Talán kicsit több mint amit a magyar utaktól várna az ember... Terepen, földúton szépen halad, de nem traktálom vele.
Pár népítéletben lehet olvasni, hogy a motor gyenge és nincs elég ereje. Valóban ehhez a bódéhoz lehetne nagyobb motor, de mint ahogy a Hondákat úgy általában, pörgetni kell és menni fog szépen. Nem vagyok egy "café racer" de lehet vele hasítani, ha kell. A fogyasztás nyáron 7.5-8.5 télen 8.5-9.5 körül alakult eddig. Egyszer sikerült 6.9-et is kihozni közúton, egy Békés megyei körön, ahol az tényleg jobban jársz ha betartod a sebességkorlátokat. Olajat nem eszik egyáltalán, a motor szépen jár, egy műszer. 120 felett már viszonylag hangossá válik, addig csendes. A visszapillantók óriásiak, nagyon jól jönnek a "lapátok" de van menetszél is. A váltó jó, nem ez a Honda legjobb váltója, de aki vezetett mondjuk már Renault sebességeket keresve, az tudja mi a rossz. A hátramenet nem szinkronizált, ezért előfordul hogy azt csak dupla kuplung után veszi, de már megszoktam.
És a negatívumok. Nem nagy dolgok, de ezeket is említeni kell természetesen:
- hátramenet néha dupla kuplung után
- néhány alkatrészt nem egyszerű szerezni hozzá, mert ritka autó pl.: motortartó bak, vagy ha netán törne, karosszéria elemeket
- egy hatodikat elbírna pályán
- típushiba, hogy a sárvédőívek körül meggyűlhet a sár és indítja a korróziót - mosni kell sűrűn a kerékíveket
Összességében nagyon elégedett vagyok az autóval, remélem még sokáig fut majd velem. Ha egyszer eljön a csere ideje akkor jó eséllyel CR-V lesz a következő autó a 2 literes szívó benzinnel.
Hibalista
- 2016/05 - Rögtön a vásárlás után - - karosszéria munka (hátsó kerékjárati ívek+dobok) + alváz és üregvédelem + ajtók kifújása viasszal = 120.000 - - vezérműszíj (Gates) + vízpumpa + hűtőfolyadék csere + munkadíj = 45.000 - - bal első alsó motortartó bak (Febest) 10.000 - - jobb hátsó stabilizátor rúd (Jako) 5.000 (17.000 az új ára de pont volt eladó bontatlan) - - váltóólaj csere (Honda MTF3) 18500 - - 2016/10 - "kötelező" - - motorolaj (Eneos Premium 10W40) + olajszűrő (Jako) + üzemanyagszűrő (Jako) + pollenszűrő (Jako) + levegőszűrő (Jako) = 17.000 - - Lassan esedékes lesz a hátsó kipufogódob gumitartó csere, cirka 2000 forint lesz.
Ide hordtam szervizbe
Helyi ismerős szerelő: lelkiismeretes, pontos.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | CR-V |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
