A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Hr-V (1999-2005)

Hr-V 1.6 4WD 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Értékelés + terepezési útmutató

Szöveges ítélet

Az első élmény az volt, hogy az autó nagyon csendes, elöl tágas és a futóműve elképesztően feszes. A motorban kettős lélek lakik. Normál fordulat körül egy kicsit halvány (viszont abszolút nem hallani). 5000 körül megváltoznak a dolgok, megszólal egy kis sípolás a blokkból és az autó döbbenetesen kezd húzni. A következő sípolás és túlerő 6000-nél van. Erős idegzetűeknek érdemes kipróbálni. Van a motornak még egy jó tulajdonsága, ami a terepen - bár a kocsi alapvetően persze nem erre való - szenzációs (erről később). Az utazás nagyon jó benne az első tágasság és a csend miatt. Az eddigi autóim közül (volt egypár új is), ebben a legkevésbé stresszes az autózás.
Szóval a terep. Ehhez értek egy kissé, mivel 10 éve folyamatosan dagasztom a sarat (jórészt Nivával). Rengeteg a félreértés ebben a témában. Kétféle terepezés létezik. Az egyik, amikor meghatározott földúton jársz oda-vissza rendszeresen. A másik, amikor elindulsz az erdei csapáson és majd valahol kikötsz a világ végén (ilyen a vadászás). Az utóbbihoz akinek van egy csepp esze csak valami roncsot használ (a legjobb - bárki bármit mond - a Niva, vagy az UAZ). Nekem azonban pl. egyazon földúton kell közlekednem nap mint nap. Erre elég egy megemelt autó, a lényeg, hogy legyen hajtás a hátsó tengelyen is, és hogy a kocsi könnyű legyen. A terepezésben a legfontosabb dolog a gumi kiválasztása. Egy jó terepgumival (a legújabbak az aszfalton is csendesek) kb. 5 cm sármélységig a HRV (vagy bármely hasonló tulajdonságú SUV) éppen úgy boldogul, mint a Niva. A Niva diffizárját csak akkor volt érdemes bekapcsolni, amikor nagyon nagy volt a baj, és olyankor legtöbbször már az sem segített (mégegyszer: 10 éve Nivázok minden nap). A Niva 5 cm-es sárnál mélyebb anyagban tud többet, mert alul magasabb és óriási a rugóútja (a kerekek nagyon el tudnak távolodni a kasznitól, jól követik a mélyedéseket). Hóban viszont a Niva terepgumi engedi lesüllyedni az autót, a gyenge motorerő miatt pedig nehéz tartani a lendületet - és ez nagy baj. A Niva tehát a nagy sarak királya - ami viszont nincs a mindig használt földúton (rendben lehet tartani). A HRV-ben az a döbbenetesen jó, hogy az 1. fokozat kivételével alul (alsó fordulatoknál) van nyomaték, gyönyörűen húz. Terepen a leggyakrabban a 2.-3. fokozatot használjuk. A Niva motorja sajnos gyenge (ezért kell rá a felező, ami a HRV-ről épp ezért nem igazán hiányzik), ráadásul alul nem húz, ezért könnyebben is akad el. Tehát az egyetlen, amiben terepen biztosan a HRV a jobb, a hó. Hóban alacsony fordulaton kell nagy erő és lehetőleg széles gumi. Gumit lehetne cserélni a Niván, de a motorerő hiányzik.
A HRV-t nem terepre gyártották, de a hasmagasság, a kapcsolódó 4WD és az alul jól húzó motor miatt normál földúton télen-nyáron jól használható.
Annyit még hozzátennék (mert a legtöbbször ezzel van a baj), hogy a terepezéshez rutin kell. Érteni kell hozzá, ésszel kell irányítani az autót, nagyon kell érezni a futóművet, a gumik tapadását, a legkisebb oldalcsúszást, az aktuális anyagban rendelkezésre álló lendületet, a legjobb nyomvonalat 20-50 m-re előre kell látni stb. (pl. a közhittel ellentétben sárban van szükség a legfinomabb manőverekre, aki nekiáll "vadulni" az ottmarad).
A HRV eredetileg nagyvárosi divatautónak indult (a célközönség úgy tudom az angol fiatal-középosztály volt). A kocsi pechje, hogy elmegy a sárban is...

Hibalista

- Eddig semmi. Eddig...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Hr-V 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)