A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Hr-V (1999-2005)

Hr-V 1,6 3 ajtós 4WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A jókiállású haver

Szöveges ítélet

2012-ben vásároltam egy Kaposvári kereskedésben, most kb. éppen két éve van nálam. Előtte egy 87'-es 1,6-os Passatot hajtottam, amit egyébként nagyon szerettem és kitűnő formában volt. Amikor autót keresgéltem, eszembe jutott, hogy a 2000-es évek elején milyen "menők" voltak számomra ezek az autók, pedig nem gondolkodtam japánban, sőt Hondában nem is. Megnéztem a hirdetéseket, és jó pár hét nézelődés után kiválasztottam egyet. előtte persze végigolvastam a népítéleteket, pár fórumot. Annyira azért nem gyakoriak ezek az autók itt nálunk. Ja, 3 ajtós jöhetett szóba, mert annak valahogy jobbak az arányai, jobban néz ki.
Tetszik benne, hogy szerintem a mai napig jól néz ki, nem gondolnák, hogy már 15 éves. Szerintem a bemutatásakor 99'-ben megelőzte a korát ez a típus(nem a technikára gondolok, hanem a formatervre, funkcióra). 15x7" széles jeep alufleni került rá, és nagyon jó így a kiállása. Télen a gyári lemezfelni kerül föl.
Nekem a kényelme megfelelő, elöl sok a hely, hátul már kevésbé, de idáig senki sem panaszkodott. A csomagtartó mérete átlagos, kalaptartó nélkül jobb a helyzet. Viszont a hátsó üléseket ledöntve elég nagy rakodótér tárul elénk. hoztunk már benne fagyasztószekrényt, elliptikus trénert, kondigépet, költözködés stb...
A motor a 105 LE kivitel, kézi váltós és 4WD meghajtású. A kerekek alaphelyzetben elöl hajtanak, ha csúszás van egy hidr. tengelykapcsoló zárja a diffit és közbelépnek a hátsó kerekek is. Télen ki lett próbálva, egész ügyes. Dinamikája a motornak lehetne jobb, egyébként elegendő (kinek mi az elvárása). Fogyasztása 7,5-9 liter között. Az olajat nem eszi egyáltalán nálam. A sebességváltó nagyon pontos, jó szerkezet! Rövidebbek az áttételek, ezért pályán sokat forog 130-nál. Én úgy vettem észre, a 120km/h még optimális, persze megy többet is, ha kell. 170 a vége. Az előzés nem életveszély vele.
Futóműve megfelelő hangolású, nem a puhábbak közé tartozik, de jól veszi az akadályokat.
Tetszik a magasabb üléspozíció és az emelt hasmagasság.
A beltér kellemes, jó ez a kékes színvilág. A műanyagok tartósak és jó tapintásúak. Egyszerű, átlátható műszerfal, semmi csicsa. Pohártartó, kis fakkok és dupla kesztyűtartó.
Szervizköltségről annyit, hogy motorolaj+szűrők, váltó ólaj, vezérműszíj csere görgőkkel, szokásos átnézés és kisebb javítások így egyben 80-90 ezer(nem szakszerviz, hanem maszek). Tehát az alkatrész nem drága hozzá, persze bele lehet olyanba is futni, ami nincsen itthon, az zsebbe nyúlósabb, de nem jellemző. ezek nyilván nem a kopó alkatrészek.
Amiért kár, hogy a hátsó kerékjárati ívek és a küszöb hátsó része rohadásra hajlamos. Én már javíttattam, de volna még mit. Amúgy nem látszik, mert a műanyag küszöb mögött van. Ha az elejétől valaki erre figyel és alvázvédőzik illetve tisztán tartja, szerintem nem lett volna baj belőle. Amúgy úgy általánosságban az alja nem rozsdásodik, főleg a szerkezeti, futómű elemek.

Összefoglalva:
Egy jó megjelenésű kényelmes autó, szerethető, viszonylag olcsón fenntartható. Aki ilyennel szemezik, tegye nyugodtan, nem fogja megbánni. Aki meg megbánná az úgyis más kategóriát keres magának. Vásárlásnál érdemes megnézni a hátsó kerékjárati íveket és a küszöböt, bár az macerásabb, mert műanyag takaró van rajta. Viszont a hátsó kerék felőli vége ha rozsdás, akkor rosszra lehet sejteni. De ez csak esztétikai hiba. Nem rendelkezik sportos menettulajdonságokkal, viszont a magas üléspozíció és a tágas hely elöl kényelmes.

Hibalista

- A 2 év alatt, mióta nálam van, az olajcseréken és a vezérműszíj szett cserén kívül nem kellett semmiért szervizbe vinni. - Az ABS lámpája rendetlenkedik, hol ég napokig, hol nem. Maga az ABS működik, valami érintkezési hibája lehet.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelőhöz hordom.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 178000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat 1,6 benzin, 87'-es Következő autója? Még nem tudom.. valami ami nem tucat.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Hr-V 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)