A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Fr-V (2004)

Fr-V 1.8 Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

NEKÜNK BEJÖTT

Szöveges ítélet

Körülbelül két éve vártam a pillanatot, hogy mikor tudok átülni egy FR-V-be. Új autó vásárlását terveztem, de végül a válságnak köszönhetően, a listaárhoz képest 1,7 millióval olcsóbban tudtam venni egy másfél éves autót, 6.700 kilométerrel, márkaképviselettől.

I. RÉSZ - NYÁR

Fél év alatt (2008. május-október) 15.000 kilométert tettem a kocsiba, a tapasztalatom a következő:

A megjelenése kiváló. Kívül-belül egyedi. Már két éves, kifutó modell, de még mindig sokan meg-, illetve utánanéznek. S nemcsak itthon, de a jobb autókhoz szokott nyugaton is. Ugyanakkor, engem személyesen örömmel tölt el az a tudat, hogy nem egy német, itthon presztízsmárkájúnak számító, tucatautóban ülök. A méretei különlegesnek hatnak, pedig szinte centire megegyeznek a Scenic-ével.
Szépséghibája, hogy a fényezése roppant érzékeny, sérülékeny. Madárürülék, útra hajló ágak és kőfelverődés nagyon könnyen nyomot hagynak rajta. Ez aggaszt a legjobban.

A belső elrendezése nagyon praktikus. Bőséges a hely mindenhol. A vásárlásnál fontos szempont volt, hogy a három fiam kényelmesen elférjen hátul. Ez maximálisan megvalósul. A lábtér hátul bőséges, beszálláskor a hátsó ülések előtti folyosón sétálni lehet. Az első sorban is kényelmesen lehet utazni. Nemcsak a szélső, hanem a középső ülésen is. Általában 5 cm-rel hátrébb van tolva mindkét sorban a középső ülés, így garantáltan elegendő mind a láb-, mind a válltér középen. Ha nem lenne, van további lehetőség a tologatásra. Sokat utazunk 6 fővel is, nekünk teljesen bejött. Pont erre gondoltunk. Kacatnak és flakonoknak is van hely. Az ülések kényelmesek. Ha a középső ülést lehajtom elől, akkor onnan tudják nézni a hátul ülők a hordozható DVD-lejátszót, vagy föltehetik rá a lábukat, s kényelmesebben ülhetnek, mint otthon a fotelben. A nyáron többször is utaztunk 15-20 órákat, nyugalomban. Ha nem ilyen kényelmes az autó, akkor ez nem lett volna lehetséges.
Szépséghiba, hogy a vezetőülés hátratolhatósága erősen korlátozott. Én a 180 centimmel még kényelmesen vezetek, de frusztrál az érzés, hogy nem tudom hátrébb tolni az ülésemet. Ez az oka annak, hogy nem tartom maximálisan kényelmesnek az autót. A másik problémám a nagyon kellemes tapintású és bőségesen felhasznált plüss kárpittal van. Szép meg elegáns, de nyeli a port. Nehéz takarítani. Egyelőre jó állapotban van, de aggódom, ilyen marad-e pár év múlva is.
A csomagtartója jól pakolható, ha lemondunk a hűtőtáskáról, a rekesz vizekről, meg sokak nyaralását kísérő egyéb fölösleges holmikról, akkor minden elfér benne. Mi tíz napot kempingeztünk tengerparton, s minden elfért benne anélkül, hogy egy könnyű pléden kívül bármit a kalaptartóra tettünk volna. Több éjszakát töltöttem benne másodmagammal, a teljesen síkba hajható hátsó soron és a csomagtartóban ágyaztunk meg, teljes volt a kényelem.
A tény, hogy a szélső utasok pár centit az ajtóra vannak ültetve, egy átlagos testalkatú embert nem zavarnak. Ennek viszont velejárója, hogy a bal első oszlop kicsit jobban takar: körforgalomban, szerpentines úton, kereszteződésben jobban oda kell figyelni.
Hátra-oldalra kilátni, főleg ha 6 személy utazik az autóban, szinte lehetetlen. Jól jöhet a tolatóradar, illetve a segítség.
Az audio-rendszer jó, habár a rádió kezelése kissé túlbonyolított, illetve a használati utasításban értelmetlenül magyarázott. Több tesztben lehet olvasni, hogy néhány szélső gombért ki kell nyúlni. Nekem kimondottan tetszik a vízszintes terjeszkedés a műszerfalon, mindent elérek. S mivel a sebességváltó a rádió előtt van, sokszor egyszerűbb közvetlenül kezelnem a rádiót, mint a kormányon található távirányítót használni.
Az árhoz képest meglehetősen sok a biztonsági és kényelmi felszerelés: ABS, kitörésgátló, menetstabilizátor, 6 légzsák, ködlámpa, tempomat. Utóbbi nagyon jól használható, akárcsak az automata klíma, aminek használata a fogyasztáson alig érezhető. Szépséghibája, hogy a ventilátor ki-bekapcsolása alapjáraton túlzottan érzékelhető. Ennek persze lehet oka maga a halk motorműködés is.
Felfüggesztés, menettulajdonság tökéletes.
A motor úgyszintén. Dinamikusan húz, de túlzás lenne azt mondani, hogy sportosan. Mindenesetre 6 utassal, teljesen megpakolva, nyári melegben, légkondival, autópályán és hegynek felfele, teljes határozottsággal és lendülettel vitte többször is az autót.
A motorhang nem zavaró, 90-nél hatodikba kapcsolok, 130-nál 3500 alatt pörög. A szélzaj viszont hallható: leginkább az egyébként kiválóan funkcionáló visszapillantók csapnak zajt.
A fogyasztás megfelel a gyári értékeknek. Városban 8-12 liter (leggyakrabban 9-10) távolságtól, forgalomtól, terheltségtől, hőmérséklettől függően. Országúton, 90-100-as tempónál 6,5l, autópályán, 110-120-nál 7 körül, 130-as sebességnél 8 literes fogyasztás hosszú távon, persze sportosabb stílusnál, forgalmasabb úton lehet több is. Nyári nyaralásaink során (7-8.000 km, főleg autópálya és hegyes szerpentinek, légkondival, teli pakolva, 5-6 fővel) 7,2-7,6 liter volt. Az itthoni vegyes fogyasztásom 7,5-8 liter. A fedélzeti számítógép kb. 5%-kal kevesebb fogyasztást jelez a valósnál.

Biztosítási díj: A Hungáriánál Casco (100.000-es önrésszel) és kötelező havonta valamivel több mint 14.000 Ft.

Szerviz: A Honda Csernákhoz vittem, Kecskemétre. Készségesek, korrektek és drágák. Olaj- valamint szűrőcserék (olaj-, pollen-, levegő-) külső-, belső mosás, menetpróba: 65.000 Ft. A műhelyben nem lehetett tartózkodni, a váróteremből ugyanakkor, üvegajtón át lehetett figyelni a műveleteket. Bizalmatlanságra ad okot, hogy a kicserélt alkatrészeket nem ajánlották fel elvitelre. Viszont megtudtam tőlük, hogy az óra miért bolondul meg néha: ki kell iktatni azt a funkcióját, hogy a rádióadások jele alapján mutassa az időt. Ez a hangerő- és csatornakereső gombok nyomogatásával lehetséges. A rádió több funkciójának értelmezésében viszont már nem tudtak segíteni.

Meghibásodás idáig nem volt, de még egy kisebb márkánál is nehezményezném, ha 20.000 kilométer alatt lenne.

Összegezve: ideális választás volt az FR-V. Öröm ránézni, vezetni és utazni benne, akár hátul is. Ha nem lenne olyan kényes, ebből kifolyólag nem kéne úgy rá vigyázni kívül-belül, mint egy hímes tojásra, tökéletes autónak nevezném.

S még egy megjegyzés a többi „népitélet-véleményhez”: az FR-V-ről vagy 8-10 pontos véleményeket lehet olvasni, vagy 1-5 pontosokat. Közepes ítéletek nincsenek. Kétségtelen, hogy az optimisták valamelyest elfogultak lehetnek az autójuk iránt, de én inkább azt a 3-4 véleményt szeretném minősíteni, amelyek szerintem méltatlanul lehúzzák a Hondát. Ezek közös jellemzője, hogy egyikőjük sem tünteti fel, hogy melyik szervizbe vitték az autót, többségüknek hasonlóan trágár a stílusa, hasonló vagy teljesen azonos nyelvi fordulatokat, illetve problémás ékezetű karaktereket használnak, s ami a legfeltűnőbb, hogy mindegyik a Multiplát magasztalja az FR-V-vel szemben. Nem vonom kétségbe, hogy az is jó autó (miért ne lenne?), de nem hiszem, hogy az FR-V-sek többségénél a vásárlás előtt dilemmaként merül fel a „Hondát vagy Fiatot?” kérdés.


II. RÉSZ - TÉL

10.000 kilométert futott a télen. A tapasztalatom:

- továbbra is megbízható, kényelmes
- a három gyerek téli kabátokban is jól elfér hátul
- a bőkezűen szabott, plüss jellegű kárpit az ajtón meleg hatást kelt
- a fűtése jó, az ablakfűtés egy pillanat alatt leszívja a párát
- fogyasztás kb. fél literrel több, mint nyáron: 8-8,5
- az előre döntött hátsó üléseken rengeteg mindent szállítottam, praktikus
- hiba, hogy az anyósülést nem lehet előre dönteni
- a rádió használata túl bonyolult
- nagy sebesség fölött jelentős a szélzaj, ellenszélben érezhetően megnő a fogyasztás
- három évesen is megcsodálják
- a hosszanti irányú úthibák könnyen elsodorják

Jó választás volt, igazi családi autó.

Hibalista

- a hátsó övek olykor beakadnak - még nem voltam vele szervizben.

Ide hordtam szervizbe

Honda Csernák, Kecskemét

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 6000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Thalia Következő autója? nem kívánom eladni
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Fr-V 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)