A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Fr-V (2004)

Fr-V 2,2 i-CTDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Family Recreation Vehicle - FR-V-t mindenkinek

Szöveges ítélet

Hat embernek is megfelelő helyet kínáló kocsi után néztem, és valjuk be őszintén ebből itthon nem igazán bővelkedhetünk. A hétülésest nem igazán akartam - gyakorlatilag nincsen csomagtér, és egy balesetnél az utolsó sorban ülők komoly kockázatnak vannak kitéve - valamint az a hátsó sor általában nem nyújt kényelmes utazást.
A Multipláról tudtam, hogy megfelelne ugyan az elvárásaimnak, de sajnos a formája miatt eleve elvetettem, és bevallom a Honda 6 ülésese meg egyáltalában nem volt ismert a számomra. Egy véletlen folytán, amikor betévedtem egy Honda szalonba, bukkantam rá erre a modellre. Az utakon előtte ilyet soha nem láttam, reklámokban sem szerepelt.
Amikor beleültem, elhatároztam nekem ez kell. Fantasztikus a belső, gyönyörű kivitelezés, jó anyagok, igényes megoldások, csúcstechnika, bőséges felszereltség. Először a külső fogott meg, formájában roppantul hasonlít a Mercedes B osztályra, belül azonban sokkal több annál. Mivel tudomásom szerint a Honda jött ki ezzel a modellel hamarabb aligha lehet azzal megvádolni, hogy utánozta a stuttgartit.
Próbakör egy 1.7-essel, de az kevésnek tűnt, meg nagyon kell pörgetni, ennek megfelelően magas a fogyasztása. Inkább kivártam a dieselt, majd 5 hónapot, de megérte. Ez az igazi választás ehhez a kocsihoz, ráadásul ebben alap a 6 sebességes váltó és a tempomat, ami számomra jelentőséggel bírt. Azóta is itthon alig látni, olyannyira, hogyha szembejön egy másik az FR-V-sek üdvözlik egymást.
A 2,2-es diesel motor könnyedén viszi az autót, igazán jó a futómű, de a rosszminőségű utakon sajnos érezhetően pattog, pedig jelenleg az alapfelszereltség részeként kapott 205/55xR16-os kerekek vannak fent, előre aggódom, hogyha megkapja a 225/45xR17-es nyáriakat még rosszabb lesz a helyzet. A kézikönyvében vastagon szedetten benne van, hogy az autót jóminőségű és jól karbantartott utakra tervezték, ez sajnos tényleg így van.
Az ülések kényelmesek, a hátsó sorban is teljesértékű ülések vannak, tökéletes a kényelem ott is, sőt - amit nem értek - a vezető ülést csak egészen rövid úton lehet hátratolni, az én 185 cm-es magasságommal még jöhetne hátrébb, de nem lehet. Bizonyára gondoltak arra, hogy a vezető nehogy rátolja az ülését a mögötte ülők lábára. A kormányt a legalsó és az ülést a leghátsó pozíciójába helyezve éppen elfér a lábam keresztbe téve a kormány és az ajtó könyöktámasza között. Ez bizony lehetne kényelmesebb is...
A belső tér variálhatósága tökéletes, a csomagtér alaphelyzetben ugyan nem túl nagy, de a hátsó üléseket előre döntve kisteherautó méretűvé válik. Nem kell a hátsó fejtámlákat kivenni a helyéről, elég csak visszacsúsztatni és máris dönthető. Emlékszem korábban Focus kombinál komoly kinlódás volt ez a művelet a hátsó fejtámlák miatt.
Az utastérben semmilyen zörej nem hallatszik, rendkívül minőségiek az anyagok, pontos az összeszerelés, olyan halk a motor, hogy csupán a fűtőmotor hallatszik. A hatsebességes váltó először szokatlan, hogy teherautósan fenntvan, de néhány ezer után megszerethető, hiszen remekül kapcsolható.
A fogyasztása - nem elírás - nekem 5,5 l körül alakul, igaz főként városon kívül és óvatosabban megyek vele, átlag 90 km/h-val.
Más is már megjegyezte, hogy belülről nem lehet az ajtókat bezárni (közben megtaláltuk a kapcsolót, sőt kettőt is :)).
Megemlíteném még a különféle rekeszek és tartók sokaságát, elől például kinyitható három pohártartót helyeztek el, így mindhárom előlülő poharának jut hely.
Ez addig megtett 3.500 km-es úton ennyi tapasztalatot tudtam összeszedni. Figyelemmel kísérem az olajfogyasztását, mivel mások ítéleteiben olvastam, hogy a dieselnél különösen a bejáratás időszakában erre lehet számítani. Az eddig megtett 3.500 km-en kb. 2 dl olajat kellett utántöltenem, szerintem ez elfogadható...
Összességében az FR-V egy praktikus, belül tágas, de a külméretei alapján nem hatalmas - könnyebb vele parkolni - és igényesen összerakott autó, az ár-érték arányt figyelembe véve igazán jó választás.
Köszönöm a "kolléga" tájékoztatását, megtaláltuk a központizár belső kapcsolóját. Most már be tudjuk zárni magunkra az ajtókat, teljes az öröm... Ráadásul ugyanilyen kapcsoló az utasfelöli oldalon is van, bezárható onnan is...

Túl vagyunk az első együtttöltött éven és probléma még mindig semmi sem volt a kocsival. Beletettem ezen időszak alatt 17.000 km-t, az első olajcsere is megtörtént. Szembetűnő, hogy az olajfogyasztás mostanra teljesen megszűnt, ugyan előtte sem volt sok. Szóval ez egy jó választás volt!

Hibalista

- egyszerűen semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 316i Következő autója? valószínüleg megint Honda
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Fr-V 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)