Család barátja
Szöveges ítélet
Bő két évvel ezelőtt, mikor már első gyermekünk pár hónapos volt s páromnak egy kis autót kerestünk, Népítéletnek hála tévedtünk be egy Honda kereskedésbe szerettük meg a Jazz-t és ezzel párhuzamosan estünk kábulatba egy kiállított FR-V-től. Bíztunk benne, hogy két-három éven belül gyerekszám növekedésével párhuzamosan lesz rá módunk váltani.
Egy céges autós karambolom felgyorsította a csere folyamatát, s a már négy fős családot is nagyobb autóba kívántam. Végigjártam a szóba jöhető más autó típusokat és alapszempontként olyan autót kerestem amiben két gyerekülés mellett harmadikként befér a nagyi/anya a hátsó sorba (fura, de drága szedánok, négykerekesek, trendi offroad-ok sem tudják ezt, hiába öt személyre szól a papír). Kipróbáltam nem a 20 millás kategóriában (i.) Toyota Corolla Verso-t (1.6 benzines 110 LE volt a bemutató autó, de jó felszereltséggel) hátsó sor OK, de lomha és fapados buszvezetési-, műanyag érzet csúcsa, őszinte csalódás. (ii.) Mazda 5. benéztem a hátsó sorra és bye. (iii.) C4 Grand Picasso-t végre leárazták, rengeteg extrával, próbavezetés, s győzködtek, hogy az 1.6 diesel kafa hozzá, nem az. Ennek ellenére sokáig hezitáltam, órákon keresztül próbálgattam lehetőségeit, ajánlat, számolgatás, sok gondolkodás, Totalcar teszt olvasások és végül a döntés, hogy a 4 csillagos töréstesz (többi öt csillag) ellenére vissza a HONDA FR-V-hez. Jazz-t eladtuk interneten keresztül 10 nap alatt és 400e-el drágábban, mint szalonban beszámították volna.
Diesel jelentős felárat nem akartam kifizetni, holott a magasabb nyomaték nagyon vonzott, így Comfort Lifestyle benzines rendeltünk meg. Menet közben jött egy lehetőség és jó ár/érték mellett cseréltünk egy executive-re.
Csupűn egy hónap alatt, 2000 km-el az autóban (de az elmúlt hat évben 10 különböző céges autó típust Opel Astrától 3-as bömciig használva) nyugodt szívvel állíthatom, hogy ez ideális autó még csak két gyermekes családoknak is.
cca 30-el rövidebb, mint a többi családi, szélessége nem zavaró annak aki már vezetetett középkategóriás autót, a nagyobb tükrök jól segítenek a holt terek megmutatásában, a a párhuzamos parkolást azért kell szokni.
Kanyarodási íve meglepően jó, hasonlóan a Jazzhez.
A váltó kellemes meglepetés, remekmű, akárcsak az egész autó, nagyon egyben van.
Fogyasztása a papír adatokat produkálta.
Használtuk már hatan is kényelmesen, négy felnőtt két gyerkőc, érdekes volt hárman elől ülni, jó feeling az egész.
Bízom a hasonló folytatásban nemcsak a fogyasztás és megbízhatóság terén és remélem a HONDA kitalál valami frappánsat a 2009-től állítólagos FR-V gyártásleállítás okán, utódként.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Jazz 1.4 LS | Következő autója? | HONDA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
