Álmaim autója
Szöveges ítélet
Amióta megjelent a hír, hogy lesz Honda családi egyter?, azóta erre vágytam. A kistesója szinte tökéletese, így t?le is ezt vártam.
Az ára korrekt, ráadásul sikerült kifogni egy alig futott használt példányt. A típust meglep?en kevesen ismerik, de aztán rácsodálkoznak, hogy egy ilyen kocsit ennyiért meg lehet venni. Ahhoz képest, hogy családi egyter?, sikerült szépre is formálni. A Comfort felszereltség mindent tartalmaz, ami nekem fontos. Bár a legtöbb dolog már az Entry-ben is megvan, az automata légkondit is beleértve. Egy dolog hiányzik, a ködlámpa. Hogy ezt miért nem adják alapból, már a Jazznél sem értettem.
Els? találkozáskor az igényes kárpitozás t?nt fel. Aztán a sok kis rekesz, fiók, pakolóhely. Praktikus megoldások mindenhol. Az els? középs? ülés alatti fiókba befér az összes kedvenc CD-m. Nem is szólnak rosszul. Kényes vagyok még az ülésre. Ez rendesen támasztja a derakamat, hurrá. Az ül?lap viszont lehetne 5 centivel hosszabb. A kormány jól beállítható, a tükrök kell?en nagyok, mindkét oldalon holttérmentesek. A kézifék megoldása ötletes. Kicsit szokatlan, hogy a Jazzhez képest felcserélték az ablakemel?k és a tükör-állítás kezel?szerveit. A Jazzben logikusabb, az van közel, amit gyakran kell használni. Viszont ebben a fényszóró magasság alapból jó, kell?en távolra világít.
Az els? úton figyelnem kellett a szélességére. Hamar megszokható. Következ? benyomás a hangos motor. Ezt még nem sikerült megszoknom. Kis fordulaton mélyen brummog, az még elmegy. De pontosan 3000 felett váratlanul felhangosodik. Sajnos ez együtt jár egy különösen rövid 5. fokozattal, így ez csak 95 km/h-t takar. Tempósan haladva nincs más, el kell viselni a zajt. Jó lenne egy hatodik fokozat, de lehet, hogy ahhoz már gyenge a motor. Mert azért közel másfél tonna tömeget kell mozgatni. A fogyasztás eddig 8 liter körüli, de tojással a gázpedálon, pesti dugókat messze elkerülve 7 alatt is tartható. Csak Pesten használva valószín?leg 9-10 közt lenne. Ehhez viszont lehetne nagyobb a tank, 58 liter kicsit kevés.
A variálhatóság, pakolhatóság nagyon jó. Amióta végre megtaláltam az els? középs? ülést lehajtó kis fület, azóta csak könyöktámaszként használom. Nagyon jó, de kell is a m?szerfalon lév? váltó miatt. És le kell hajtani amiatt is, mert csak így lehet hátranyúlni, pl. gyerekekhez. A hátsó ülések közt az övcsatok hajlamosak beszorulni, ha nem figyelünk le-fel hajtáskor. A középs? ülések megdöbbent?en hosszú úton mozgathatók. Emiatt persze a kalaptartó alig engedhet? hátra, és a kalaptartó feletti világításból sem sok fény jut be a csomagtérbe. Azt viszont alig akartam elhinni, hogy a hóláncot is be tudom tenni a pótkerékbe, és nem a csomagtérben foglalja a helyet.
A futóm? igen jónak t?nik. Az autó kanyarban is jól uralható, a fékek pedig nagyon jól harapnak, ha hirtelen szükség van rájuk. A dinamika olyan, amilyet egy ekkora motortól várni lehet. A sebváltó második fokozatból harmadikba elég rosszul van megvezetve, szokni kell.
?rült vastag használati útmutatót adtak hozzá, úgy t?nik, Honda szokás. Eddig két apróság van, amit meg akarok nézni benne. Hogy a fenébe lehet a hátsó középs? öv bal oldali csatját kicsatolni? És hogyan m?ködik a számítógép RANGE számítása? Ahogy eddig nézegettem, az eddigi autóimtól eltér az algoritmusa.
Hibalista
- Hiba? Ennyi km-nél?
Ide hordtam szervizbe
Majd...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Jazz | Következő autója? | Honda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
