200 felett, de nem ezért jó igazán
Szöveges ítélet
4000 km-rel vettem egy Úrtól, aki félévesen eladta, mert kijött az új CRV. Bukott rajta egy millát, lelke rajta.
A kocsiról öszintén:
a motor erős, de egy hasonló kaliberű autóhoz képest az önsúly +150 kg-ja egy picit érződik rajta elindulásnál. Kettestől már megy rendesen és 200 fölött van a vége. A formából adódóan 140 fölött "a tudatig eljutó" menetzaja van a járműnek, de ez legyen azok gondja, akiknek van pénze (és szán is rá) 5-ös BMW-re vagy egy kellemes Volvóra. De nem ez a lényeg, mert gondolom ezt az autót nem a 200-as veretésért veszik... A kényelmi "szolgáltatása" nem rossz, a bal szélre kitett vezetőülés hátránya hosszabb távon picit érződik (bal kéznek szűk hely, kicsit keskeny és rövid ülés lap), de nem veszélyes, viszont valóban el lehet férni benne hatan. Az anyós ülésen a lábhely kicsi. A műszerfal, a kárpitozás, a hifi kiváló, a tempomatot ajánlom az összes, nagyon korlátolt Peugeot és PSA fejlesztő figyelmébe. A japánok megmutatják, miként lehet érthető tempomatot gyártani. A hátső ülések jók, a mozgatásuk megfelelő, de betehettek volna a Honda gyárban két freccsentett műanyag felhajtható asztalkát, ha már az összes konkurencia, a Renault-tól kezdve a Zafirán keresztűl a Hyundai Matrix-ig veszi erre a fáradtságot.
A kocsi egyetlen hibája eddig, hogy a légszűrő doboz csavarja 3-4 ezer km-enként enyhén kilazul, emiatt 1200-as fordulatnál enyhe vibrációt hallani. Nem gond, nem gond, de egy hat-hét milliós autónál ne zörögjön a légszűrő doboz máá.
Összegezve: a Renaultnál Scenic-nél és a Zafiránál nagyobb presztizsű, jobb autó, de drágább is 300-400 ezerrel. Akinek van ennyi pénze arra, hogy egy kicsit jobb autót vegyen, annak ajánlom.
----------------
Üdv a 60. ezer környékéről. Teszem bele rendesen. Közben egyre több FRV-t látok, tehát terjed mert az emberekenek - úgy tűnik - van pénzük:-)
Ami tény: nincs vele baj. A dinamikáját jóval inkább dicsérem, mint korábban, a helyet - kizárólag a vezetőülését - azonban egy kicsit még jobban lehúzom. Nagy embernek kicsi, közepesnek már jó.
Ami praktikai probléma és az egy év során kijött: elől, ha fel van állítva a középső ülés, némi túlzással a mobiltelefonomat is alig tudom elrakni, annyira nincs hova pakolni. Ilyen szempontból nem egy Renault, de más szempontból szerencse, hogy nem az...
Volt egy visszahívásom: a turbóval összefüggésben kicseréltek egy a sűrítésben használatos kütyüt (név a szerkesztőségben). A fogyasztásom jó 1-1.5 literrel visszament, szóval már csak 6.5-7.5. A dinamikai változás is lehet, hogy kicsit összefügg ezzel. Mindenesetre a Honda gyári, szervízeknek adott számítógépével nem nagyon volt beszélőviszonyban a kocsim. Kicsit dadogós volt az a 3 - három!- óra, amit együtt töltöttek.
Most direkt a kedvezőtlen dolgokat írom, viszonyítás végett, de tény: az autó jó, hibátla, jól megy, jól fogyaszt, tartja az árát és drága rá a cascó. Vegyenek, ha van, mert használtan már egész emberi áron kapni. Ja, ezzel kapcsolatos: úgy látom, hogy tartja az árát. Nem utolsó szempont.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Autóváros, Óbuda
váltottam - MM Honda Óbuda
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Az Autóvárosban nehezen álltak kötélnek...
Később: az MM reális áron, jól csinálja.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | Legend kombi:-)) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
