A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » CR-Z (2010)

CR-Z GT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kétüléses sportos kombi

Szöveges ítélet

Igazi kis élményautó. Kis és közepes távolságokra, kanyargós országutakra, a vezetés szerelmeseinek, greenpeace tag Jedi mestereknek, és akik nincsennek többen, mint két fő.

Ez az autó a vezetésről élményéről szól, és minden ezt támogatja. A pontos kézi váltó, enyhe mechanikus érzettel, állítólag legendás volt a maga korában és ma is kiváló. A pici, de határozott motor, amit a hibrid hajtás doppingol, a 120LE névleges teljesítményhez mérten, dinamikus gyorulást tesz lehetővé, de ez nem egy erőgép. Előzéshez érdemes legalább 3000-ig forgatni a motort, az alatt csak városi közlekedésre való. Az alacsony felépítés, precíz kormány és feszes futómű mind-mind a vezetési élményt szolgálja, határozottan erre is lett optimalizálva. Csak úgy, mint a nagyon ergonómikus kezelőfelületek, meg az űrhajó stílusú műszerfal. Annyira rápörögtek a Honda mérnökök a vezetésre, hogy hátra alig látni ki belőle, radar, kamera nincs hozzá, az Erő legyen veled, ha kitolatsz a parkolóból. Kompenzációként az oldalsó tükrök egy picit többet mutatnak a szokottnál. A vastag (vagy, a közeli) A oszlopok jótékonyan takarják ki azokat a dolgokat, amelyek az út mellett elvonnák a figyelmedet a vezetésről: csak vezess, ne bámészkodj!

A jó vezetési élmény kellékei a hosszútávú utakon sajnos nem szolgálják az ember igényeit. A rövid tengelytáv, a feszes felfüggesztés, a kényelmetlen fejtámla, és a erős szélzaj (>120 km/h), mind megkeseríti az ember életét, ha autópályán akar országok között (több órán át) közlekedni. Ez felfogható egy primitív elalvást gátló rendszernek is, kár, hogy a sofőrön kívül az utasra is maximális erővel hat. Viszont a fogyasztása nagyon baráti. Econ (nagyapa) módban és ideális körülmények között levihető 5 liter alá (4,5 a rekord), de azért nem ebből kell kiindulni. A dinamikusság függvényében 5-6 litert eszik városban, autópályán pedig 5 és 7 liter között attól függően, hogy 110-el vagy 140-el kívánunk haladni. Szóval nagyon gazdaságos, fillér kuporgatóknak és greenpeace tagoknak is kiváló választás. A Sport mód az önámítóknak való, ekkor a motor pajkos csikóból, vérengző csivavává válik. De bárhogy is üvölt, a legkisebb gázadásra, több lovat nem varázsol bele az elektronika. Normál módban normálisan megy.

A felszereltsége mai mércével mérve már elavult. Sehol egy egérmozi, tolatást segítő kütyü, USB töltő (1 van, de tölteni alig tud), vagy legalább egy buta tempomat. Persze a célközönség lehet ezt nem igényli, csak én, aki 10 órát vezet autopályán.

Na, de milyen igáslónak a hétköznapokban? Itt egyfajta kettősség jellemzi. Hátul nincs benne lábtér és senki sem tud egyenesen ülni 150 cm-es testmagasság felett, de ISO gyerekülést tud fogadni, szóval amíg a gyerek lába nem lóg le... Inkább ne erőltessük, a hátsó ülés csak optikai tunning. Na, de a csomagtér! Hát az nem túl mély, mert alatta lakik a hibrid aksink. De itt van egy trükk. A konvencionális, de amúgy felesleges extráktól, mint a kalaptartó, érdemes megszabadulni! Ettől pakolhatóvá és értelmezhető méretűvé válik a csomagterünk. Majd ha lusták vagyunk szétszerelni a gurulós irodai széket, akkor döntsük előre a hátsóüléseket (úgy is csak térelválasztó), és máris kaptunk egy kompakt méretű kombit. A csomagtér magassága még így sem szédítő, ebbe nem lehet "bedobni" a bringákat, de ez nem egy "olyan" szabadidő autó.

A megbízhatóság terén is hozza a kellő hondásságot, főleg karbantartásra jár a szervízbe. Ennek a példánynak sajnos a fékek a gyengepontjai, ezzel többször is volt szerelőnél.

Zárásul:
Apám válaszotta ezt a kocsit, magának. Én tőle azért vettem meg, mert nekem kellett egy jó használt autó, neki meg sokat rágták a fülét, hogy a mindennapokhoz nem elég sokoldalú a CR-Z. A lényeg, hogy ugyan vett egy új Civic-et, de CR-Z-t a mai napig vigyorogva kéri el egy jó kis autózáshoz.

Hibalista

- 2017 Elülső üzemi fék szorult - 2018 Kézifék egyik oldalt megszorult nem fogott - 2019 Elülső üzemi fék szorult - A beltérben egy LED izzó "kiégett" -> mindig elfelejtem cseréltetni

Ide hordtam szervizbe

A kéziféket egy maszek szaki tisztította ki 5000-ért.Az elülső üzemi féket egy német márkaszervíz csinálta meg: új féknyereg + 2x fékpofák 750€.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 16800
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda CR-Z 2010 (2010)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)