Kétüléses sportos kombi
Szöveges ítélet
Igazi kis élményautó. Kis és közepes távolságokra, kanyargós országutakra, a vezetés szerelmeseinek, greenpeace tag Jedi mestereknek, és akik nincsennek többen, mint két fő.
Ez az autó a vezetésről élményéről szól, és minden ezt támogatja. A pontos kézi váltó, enyhe mechanikus érzettel, állítólag legendás volt a maga korában és ma is kiváló. A pici, de határozott motor, amit a hibrid hajtás doppingol, a 120LE névleges teljesítményhez mérten, dinamikus gyorulást tesz lehetővé, de ez nem egy erőgép. Előzéshez érdemes legalább 3000-ig forgatni a motort, az alatt csak városi közlekedésre való. Az alacsony felépítés, precíz kormány és feszes futómű mind-mind a vezetési élményt szolgálja, határozottan erre is lett optimalizálva. Csak úgy, mint a nagyon ergonómikus kezelőfelületek, meg az űrhajó stílusú műszerfal. Annyira rápörögtek a Honda mérnökök a vezetésre, hogy hátra alig látni ki belőle, radar, kamera nincs hozzá, az Erő legyen veled, ha kitolatsz a parkolóból. Kompenzációként az oldalsó tükrök egy picit többet mutatnak a szokottnál. A vastag (vagy, a közeli) A oszlopok jótékonyan takarják ki azokat a dolgokat, amelyek az út mellett elvonnák a figyelmedet a vezetésről: csak vezess, ne bámészkodj!
A jó vezetési élmény kellékei a hosszútávú utakon sajnos nem szolgálják az ember igényeit. A rövid tengelytáv, a feszes felfüggesztés, a kényelmetlen fejtámla, és a erős szélzaj (>120 km/h), mind megkeseríti az ember életét, ha autópályán akar országok között (több órán át) közlekedni. Ez felfogható egy primitív elalvást gátló rendszernek is, kár, hogy a sofőrön kívül az utasra is maximális erővel hat. Viszont a fogyasztása nagyon baráti. Econ (nagyapa) módban és ideális körülmények között levihető 5 liter alá (4,5 a rekord), de azért nem ebből kell kiindulni. A dinamikusság függvényében 5-6 litert eszik városban, autópályán pedig 5 és 7 liter között attól függően, hogy 110-el vagy 140-el kívánunk haladni. Szóval nagyon gazdaságos, fillér kuporgatóknak és greenpeace tagoknak is kiváló választás. A Sport mód az önámítóknak való, ekkor a motor pajkos csikóból, vérengző csivavává válik. De bárhogy is üvölt, a legkisebb gázadásra, több lovat nem varázsol bele az elektronika. Normál módban normálisan megy.
A felszereltsége mai mércével mérve már elavult. Sehol egy egérmozi, tolatást segítő kütyü, USB töltő (1 van, de tölteni alig tud), vagy legalább egy buta tempomat. Persze a célközönség lehet ezt nem igényli, csak én, aki 10 órát vezet autopályán.
Na, de milyen igáslónak a hétköznapokban? Itt egyfajta kettősség jellemzi. Hátul nincs benne lábtér és senki sem tud egyenesen ülni 150 cm-es testmagasság felett, de ISO gyerekülést tud fogadni, szóval amíg a gyerek lába nem lóg le... Inkább ne erőltessük, a hátsó ülés csak optikai tunning. Na, de a csomagtér! Hát az nem túl mély, mert alatta lakik a hibrid aksink. De itt van egy trükk. A konvencionális, de amúgy felesleges extráktól, mint a kalaptartó, érdemes megszabadulni! Ettől pakolhatóvá és értelmezhető méretűvé válik a csomagterünk. Majd ha lusták vagyunk szétszerelni a gurulós irodai széket, akkor döntsük előre a hátsóüléseket (úgy is csak térelválasztó), és máris kaptunk egy kompakt méretű kombit. A csomagtér magassága még így sem szédítő, ebbe nem lehet "bedobni" a bringákat, de ez nem egy "olyan" szabadidő autó.
A megbízhatóság terén is hozza a kellő hondásságot, főleg karbantartásra jár a szervízbe. Ennek a példánynak sajnos a fékek a gyengepontjai, ezzel többször is volt szerelőnél.
Zárásul:
Apám válaszotta ezt a kocsit, magának. Én tőle azért vettem meg, mert nekem kellett egy jó használt autó, neki meg sokat rágták a fülét, hogy a mindennapokhoz nem elég sokoldalú a CR-Z. A lényeg, hogy ugyan vett egy új Civic-et, de CR-Z-t a mai napig vigyorogva kéri el egy jó kis autózáshoz.
Hibalista
- 2017 Elülső üzemi fék szorult - 2018 Kézifék egyik oldalt megszorult nem fogott - 2019 Elülső üzemi fék szorult - A beltérben egy LED izzó "kiégett" -> mindig elfelejtem cseréltetni
Ide hordtam szervizbe
A kéziféket egy maszek szaki tisztította ki 5000-ért.Az elülső üzemi féket egy német márkaszervíz csinálta meg: új féknyereg + 2x fékpofák 750€.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 16800 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
