A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » CR-V (2012)

CR-V 2.0 Exe. Aut. ADAS 

Az ítélet értékelése
3,8(5 db)

Nyugodt bálna - de csak ECON gombbal

Szöveges ítélet

Nálam csak a benzines autó jöhetett szóba. Ebben a kategóriában nézegettem a Toyota Rav-4-et (nem tetszett), Volkswagen Tiguant (a kívánt extrát nem tudtam bele kérni) Subaru Forestert (A Japók nem tették bele azokat az extrákat, amiket az amcsiknak beletesznek). Mivel már korábban volt egy 3. generációs CR-V -m, és az új típusban minden benne volt, amit elvártam, így ismét erre esett a választás.
Az autót olyanoknak ajánlom, akik szeretik a nyugodt, stresszmentes, biztonságos autózást, mert erre találták ki. Az ajtó becsukása után a külső zajok teljesen megszűnnek létezni. Minden a kényelemről, az utazásról szól. Érdekes, hogy tulajdonképpen a gázpedál érintése nélkül lehet vele autózni, csupán a kormányon elhelyezett gombok segítségével (ADAS).
A biztonságot már az öv bekapcsolása után érezni, mikor a kocsi diszkréten megfeszíti azt, és utazás közben is érezni, mert mindenki megtartja a biztonságos távolságot. Ezt az autót senki nem akarja letolni az útról, megvannak a méretei.
A gázpedál rendkívül finoman adagolható, a váltó fokozatait jól eltalálták és a kormányról is válthatunk.
Minden gomb a jól elérhető helyen van, semmi fölösleges gomb nincs a műszerfalon. A klíma a nyári 35 fokban is másodpercek alatt lehűti az autót, és semmi többletfogyasztást nem produkál. Én tulajdonképpen még ki sem kapcsoltam soha, mindig automatán áll.

2013.11.23.
Tegnap a 130 km-t futott kocsival BP.-re mentem.
220 km-t tettem meg. Az útvonal a 6-os főút.
Tempó öreguras, 95 km/óra tempomattal, ahol csak lehet. Lakott terület szigorúan 50 km/óra, kivéve BP. egyes szakaszai.
ECO mód bekapcsolva (ez ugye egy újdonság az új CR-V-ben), gondoltam kipróbálom.
A compi szerinti átlag fogyasztás a nap végére 7,7 liter/100 km
Mért fogyasztás 7,5 liter/100 km, tehát a compi kicsit felfele csal, de ennyi bőven belefér (Turanom computere fél literrel kevesebbet mutatott a valóságnál)
Szerintem ez nem rossz egy nagyon bejáratós, automata autótól.
Korábbi CR-V-m ugyanezzel a hajtáslánccal 7,1 liter/100 km -es fogyasztást produkált, ugyanilyen vezetési stílussal, bejáratott motorral.
Egyébként az ítélet alján leírt 8,5 literes fogyasztási adat piros lámpáktól mentes kisvárosi közlekedést tükröz. Minden nap garázsból ki, bevásárlás-ügyintézés, majd garázsba vissza. Ezeket megspékelve némi hétvégi pécsi, budapesti bevásárló körúttal (persze ott is van némi városi poroszkálás). Szerintem egy ilyen kényelmet, nyugodtságot, és magabiztosságot nyújtó kocsitól ez igazán nem rossz fogyasztási adat.

Gyári navigáció (Alpine gyártmány):
Szerintem sokat fejlődött az előző generáció óta. a 3. generációs kocsimban is volt, az a lenyíló kijelzős fajta.
A kijelző felbontását sajnos sehol nem találtam meg. DVD filmet egészen jó, élvezhető minőségben lehet nézni rajta. A térképeket is nagyon részletesen mutatja, tehát a pixelekkel semmi probléma nincs.
Sajnos magyarul még most sem tud, de nagyon igényes kézikönyvet adtak hozzá, minden angol parancsot megmagyaráznak.
A könyv elején a magyarázat színes, majd a részletes leírás fekete-fehér ábrákkal illusztrált:
Be lehet állítani, hogy a fenti központi kijelzőn mutassa az éppen következő navigációs pontot. Nagyon igényes, szépen számolja vissza a métereket.
Említettem már, hogy rendszeresen járok BP.-re. Reggel beállítottam a navigációt, ugyanazt az útvonalat ajánlotta fel, mint az igo. Tökéletesen ismerte a budai oldalt. Én rá merném magam bízni, pedig ez nagy szó, mert navigáció nélkül meg vagyok lőve a fővárosban. Azt sem tudnám merre kell elindulni, ha nem lenne.
A navigáció gombjai nagyon kellemesek, finoman kell benyomni, hogy érzékeljenek. A képernyő már nem annyira érzékeny (nem szereti a finom ujjacskáimat), mert van, hogy többször kell valamire rányomni, hogy érzékelje a parancsot. Rezisztív kijelző, nem pedig kapacitív, mint az új telefonok és táblagépek kijelzője.
A rádió már tud digitális rádióadásokat is fogni, de sajnos csak BP.-en sikerült kb. hat darab tesztcsatornát befognom vele. Ezek vidéken sajnos nem foghatók. A befogott adók kiválóan szóltak. Az FM1 és FM2 –n 6-6 darab adó menthető el. Igényesen szólnak.
A fejegység tartalmaz egy HDD-t, melynek a kapacitását nem találtam meg a könyvben, de egy magyarázó képen 10 GB-os méretű HDD-re másolják a zenét, gondolom ez ekkora. A mai, terrás winchesterek korában ez nem nagy durranás, a Volkswagen navigációja is 200 GB-os volt.
Az érdekes az, hogy még nem másoltam rá semmit, DE:
hallgattam CD lemezt, amit azonnal rátett, mert a CD kivétele után le tudtam játszani a HDD-ről.
hallgattam mp3-akat USB-ről, amit az USB kihúzása után le tudtam játszani a HDD-ről. Érdekes, mert nem kértem, hogy másolja fel a zenét.
Bluetooth: Androidos telefonom van, amit bluetooth-on keresztül kb 20 másodperc alatt tudtam csatlakoztatni a fejegységhez. Azóta nem kell mást tennem a kocsiba üléskor, mint bekapcsolni a bluetoot-ot a telefonon, és máris jelzi a kocsi, hogy csatlakoztatva van a telcsi. Kihangosítót kipróbáltuk az asszonnyal, azt mondta, hogy jól hallott, csak kicsit távolinak tűntem (hát persze drágám..).

2013.11.27.
Ma kb. 100 km-en keresztül volt szerencsém próbálgatni a távolsági fényszóró asszisztenst. Sajnos nem tudom azt mondani, hogy száz százalékos. A táv Paks-Pécs közötti útvonal a 6-os főúton, tehát tele szerpentinnel, emelkedővel, lejtővel. Ez úton is elnézést kérek azoktól akinek a szemébe világítottam a reflektorral. Bocsánat! :-)

2013.11.30.
Ma kiderítettem a HDD rejtelmeit. Korábban azért másolt fel minden CD-t és USB tartalmat a HDD-re, mert be volt állítva az automatikus mentés.
Ma kb. 20 audio CD-t másoltam fel a HDD-re. Ez kb. 1 GB helyet foglal el. Nyilván valamivel tömöríti a zenét, bár nem hallani minőségromlást. A HDD-re másolt zenék közül lehet válogatni előadó, album, stb. szerint. A lejátszás lehet folyamatos, véletlen szerű.

Az általam legtöbbször használt extra az autóban a sebesség korlátozó. Talán megelőzhetők vele a gyorshajtásos büntetések, hiszen mindenkivel előfordult már, hogy mikor a sebességmérő órára nézett észrevette, hogy 50 helyett már 60-65 km/h-val gurult.
Sebesség korlátozó (limit):
Tulajdonképpen ezt a funkciót egy kocsiból sem hagynám már ki, én nagyon szeretem. A kormányon elhelyezett gombok között megtalálható a "LIM" gomb, melyet bekapcsolva be lehet állítani azt a sebességet, melyet a kocsi semmi képpen nem léphet túl. A beállítást megtehetjük menet közben, vagy a kocsi álló helyzetében, indulás előtt.
A "LIM" gomb megnyomása után a + és - gombokkal állítjuk be a kívánt maximális sebességet. Ez után már csak a gázpedált kell nyomni, és kormányozni. Lejtőn is megtartja a kocsi a sebességet, motorfékkel fékez, majd ha a motorfék kevés, és túlfutottunk a beállított sebességen, hangos csipogásba kezd, hogy fékezzünk. Én a tempomatot már nem is használom, csak ezt a funkciót. Nagyon szeretem, és mivel egyre több a traffipax, így sokat lehet vele spórolni, és persze másokat bosszantani.

2013.12.29. Néhány fogyasztási adatot szeretnék megosztani. Emlékeztetőül mondom, hogy 2.0 benzines, automata autóról van szó, amely ezeket a fogyasztási adatokat 2000 km-es, bejáratós motorral produkálta. Az adatokat a beszúrt képen láthatjátok, kis magyarázat van hozzá:

•A két felső sor szinte kizárólag kisvárosi kocsikázás, karácsonyi bevásárlás, tehát garázsból ki, ügyintézés 5-6 km, majd garázsba vissza: bolt, bank, posta stb.
•A harmadik sorban azért volt budapesti, pécsi, veszprémi út is, tehát főleg hosszútáv, a többi része ugyan az, mint a két felső sor. Kisvárosi poroszkálás, ügyintézés.
•A negyedik sor a kocsi vásárlását követő nap, a kocsi első hosszú útja: Paks-BP. oda-vissza, egy kis BP.-i lámpázgatással együtt.

ECON gomb a kocsi vétele óta végig bekapcsolva.

Következő tankolás után elégetek egy tank benzint úgy, hogy az ECON ki lesz kapcsolva, mert kíváncsi vagyok, hogy mit tud a mágikus gomb. Valóban ér valamit, vagy főleg csak parasztvakítás, és azért találták ki, hogy legyen a kocsiban valami innovatív megoldás a környezetvédelemre.
Egyébként nem rossz a fenti fogyasztás egy bejáratós, automata autótól - szerintem.

2014.01.12. Ígéretemhez híven én is kipróbáltam ECON használata nélkül az autót, kíváncsi voltam arra, hogy az a kis zöld "mágikus" gomb vajon csak vevő szédítés, vagy valóban hasznos.
Tankolást követően azonnal kikapcsoltam az ECON módot. Összesen 320,5 km-t tettem meg az autóval, amiből ~40 km volt város, lámpákkal sűrűn megpakolva. A többi 280 km főút, tempomat 95 km/h.
Az átlagfogyasztás: 7,8 l/100 km.
Többször kimértem már, így biztosra mondható, hogy a computer felfele csal két decit, így a valós adat 7,6 l/100 km.
Hogy össze tudjátok hasonlítani a fogyasztási adatot, így elmondom, hogy a kocsi a nálam töltött életének másnapján ECON gomb használatával 7,7 l/100 km-es fogyasztást produkált (kicsit előbb már írtam róla), ami valójában 7,5 l/100 km.
ECON nélkül sokkal dinamikusabbak a gyorsítások, harapósabb a kocsi. Előjön a VTEC motorhang. Nem sportautó, de azért tud menni. (Vagyis bálnából átváltozik gyilkos bálnára a kocsi). Ezek után lehet, hogy elfelejtem az ECON gombot, hiszen az az 1-2 deci/100 km az nem sok spórolás, és inkább feláldozom, hogy legyen dinamikusabb az autó.

2014.06.09. Megjött a jó idő. Próba képpen visszatértem az ECON mód próbálgatásához. Meglepően tapasztaltam, hogy nyári melegben tényleg sokat spórol az ECON. Városban a 9-10 literes átlagot levitte 8 literre.
ECON-nal pl. az alábbi fogyasztás jött össze városon kívül úgy, hogy nem kellett erőlködni: Paks-Dunaföldvár (tankolás és nullázás)-Kecskemét-Dunaföldvár-Bölcske-Madocsa-Paks (kb. 160 km) több előzéssel (vissza kettő-padlógáz) és városi poroszkálással: 6,6 liter/100 km
Sebességkorlátok szigorúan betartva. MOL alap 95-ös benzin
Úgy gondolom, hogy a fogyasztás javulásához a jó időnek van leginkább köze, de az is lehetséges, hogy a kocsi is figyeli a megtett km-eket, és a computer most kezdi engedni a kocsit érvényesülni. Egy ideje mintha megtáltosodott volna.

2015.01.12.
Az autó fogyasztása nem változott, a vásárlástól mért teljes átlag 8,5 liter/100 km maradt.

Ahogy gyűlnek a tapasztalatok, folytatom majd a kocsi boncolgatását, egyelőre összesítve annyit, hogy nagyon meg vagyok vele elégedve, ezzel a motor-váltó párosítással olyanoknak ajánlom, aki a nyugodt vezetést szereti, mert nem ugrós a bálna test.
Ezt már kicsit cáfolom is: Sport fokozatba téve a computer engedi 6000-ig forogni a motort. Nagyon szereti, ha forgatják, és akkor azért megindul. Ez néha másnak is meglepetést szokott okozni. A motorhang pedig gyönyörűűűű!
Itt megjegyezném, hogy olyan utakon, ahol kicsit vadultam, semmivel nem fogyasztott többet a kocsi.

2016.05.04.
A kocsi átlagfogyasztás nem változott, 8,6 liter.
Kb. egy éve vettem észre, hogy a kocsi hátuljától valami kis nyöszörgés hallható, de nem tudtam mihez kötni.
Vájtfülűek előnyben!
Fél évvel utána már jeleztem a két éves szerviznél, de nem csináltak vele semmit, azt mondták, hogy biztos a kipufogó zizeg valamelyik fordulatszám tartományban.
Mostanra már annyira idegesített a hang, hogy ezzel a problémával mentem el a szervizbe, ahol két óra keresgélés után elismerték, hogy a hátsó differenciálműből tényleg hallható valami idegen zaj.
Elkezdték keresgélni a hírleveleket, és láss csodát, meg is találták azt a hírlevelet, ami a problémával foglalkozik.
Alkatrész cserével orvosolható, de csak annak javítják, aki jelzi.
A hiba a szervó szivattyút meghajtó villamos motor tengelyének, és a szivattyúnak a rossz kapcsolódásából adódik. A Honda ezért új fajta kapcsolatot alakított ki. Ezt a beszúrt képen láthatjátok. Szerviz gyári alkatrészekkel javította, most minden rendben, nyöszörgés megszűnt.
Egyébként az autóval minden rendben van, nagyon egyben van, az utastérben semmi zaj nem jött elő. Teszi a dolgát.

Hibalista

- -Vidéken észrevehetően gyenge rádióvételi jel. Gyári alkatrészekkel igyekeztek javítani rajta, sikertelenül. - Megvolt az első éves szervizem: Az olajat én vittem a szervizbe (ENEOS 0W-20). Olajszűrő(4000)+alátét(172)+pollenszűrő(6484)+szervizdíj(13000)+Hulladék kezelési költség(170)+Áfa=25000Ft - -29000 km-nél a hátsó diffitől nyöszörgő hangot hallottam, garanciában javították szervo szivattyú motor cserével. Képet mellékeltem.

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó.Mivel a szekszárdi Hondánál nagyon lekezelően álltak hozzám. Ha nem kell a pénzem......

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Touran 1.4 TSI DSG Következő autója? Forester vagy Outback
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda CR-V 2012 (2013)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)