A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » CR-V (2012)

CR-V Honda 2.0 CR-V 2015 2WD Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Honda 2.0 CR-V 2015 2WD Elegance: ambivalens érzések

Szöveges ítélet

Előrebocsátom, a családunkban a feleségem a Honda rajongó; korábban Jazz-t vezetett, majd 3 éve már 1.8-as Civic-et hajt (ld. Népitélet: Ötajtós Civic 1.8 Sport: külcsín és belbecs című véleményt), megelégedéssel. A családi autónk 7 évig egy 2006-os 2.2 dízel Accord volt, melyet 186.000 km-rel adtunk el. A csomagtartó, valamint a vezető oldali ajtó zárjának a meghibásodásán kívül nem volt gondunk vele. A családi autó pótlására 2015. májusában némi tépelődés után a 2.0 CR-V 2015 2WD Elegance-ra esett a választás, több okból is: a 2015-ös modell szép, városban rövid utakra használom (a dízel télen be sem melegszik, mire hazaérek), beszálláskor nem kell mélyre ülni, majd onnan kikászálódni, a 7.369.000 Ft listaár pedig kifejezetten barátságos. Extraként csomagtértálcát, tetősínt, levehető vonóhorgot és az arra erősíthető kerékpárszállítót rendeltünk hozzá; októberben a téli gumikért 230.000 Ft-ot fizettem.

Kipróbáltam a kifutó, olcsóbb 2014-es verziót is, de a 2015-ös változatnál maradtam. A kocsi ugyan robosztus, mégis Alabaster Silver metálfényezéssel előlről, oldalról, hátulról egyaránt szemet gyönyörködtető, elegáns, áramvonalas; összehasonlításul az Audi Q3, sőt a 20 millió MFt körüli Q7 hátulja dögunalom. A kezelési könyv műszaki adatai között nem szerepel az alaktényező, pedig a kedvező légellenállási érték magyarázná, hogy 130 km/óra sebességnél miért nem hallható szélzaj, és a fogyasztás miért tartható elfogadható tartományban. A kaszni az autópályán a kamionok keltette oldalszelet mérsékelten megérzi. Az ajtók szépen nyílnak és csukódnak, a beszállás kényelmes, az utastér mindenütt elképesztően bőséges, a magas tetővonal miatt hátul sem kell teleszkópos nyakkal ülni. Az ülések szövete, a kabint burkoló anyagok kellemes tapintásúak, a minőségérzet jó. A két irányban állítható kormány, a széles, messze előre kihúzható középvonali könyöklő, a motoros deréktámasz, a kissé rövid ülőlapú, de jól pozícionálható ülés, a párnázott középkonzol, a kézreeső sebességváltó, a megfelelően elhelyezett pedálok, a minden irányban jó kilátás kényelmes vezetést biztosít. A vezetői biztonságérzetet a szenzorok, az igen jó minőségű képet adó nagyképernyős tolatókamera, a hatalmas oldalsó visszapillantó tükrök, valamint a hátramenetben lebillenő jobb oldali visszapillantó tükör teszik teljessé. A hátsó üléseken 3 felnőtt is gond nélkül elfér; számukra külön kényeztetés a sík padlólemez. A csomagtér fenomenális méretű; csomagtérháló, fogasok segítik, hogy a kisebb tárgyak a helyükön maradjanak. Finomság: a tetősínt Alabaster Silver fényezéssel adták.

A gyári prospektusok áradoznak a Hondák ergonómiát messze szem előtt tartó műszerpultjairól, nos amíg ez az Accordban valóban így volt, a tervezői összpontosítás a CR-V-nél döcögött. Átvették a Civic hibás megoldásait: a klímavezérlés parányi kezelőgombjait a sebességváltó a páratlan fokozatokban kitakarja, az aktuális beállításhoz le kell pillantani, és a matatás elvonja a figyelmet a vezetéstől; a bal oldali kezelőgomboknak legalább 10 cm-rel feljebb kellene lenniük, de az ergonómiát a műszerfal díszítése miatt beáldozták. A díszítés hátulról beeső napfény esetén ráadásul csillog, nemritkán vakít. Ugyan nem ergonómia, de ronda és értelmetlen: a hátulsó ülések támlája között legalább 1 cm-es rés van, a csomagtérroló és az ülés között több cm el nem takart rész tátong; méltatlan a kabin többi részének összességében míves tervezettségéhez.
A műszerpulton a visszajelző piktogramok, a fordulatszám, a sebesség, a hűtővíz hőmérséklete és az egyéb adatok szem előtt vannak. A kormánykerék jó fogású, az egyik unokaöcsém előnyben részesítené a vastagabbat, nekem teljesen megfelel. A műszerpult tetejének ívét síkokkal törték meg, így a beeső napfény nem verődik vissza és nem fárasztja a szemet (itt még formában volt a tervező). A kézreeső érintőképernyőn megjelenő multiinformációs rendszer használata tanulást igényel, a Bluetooth kapcsolat remekül működik. A rádió és a négy hangszóró szépen szól, egy CD lejátszót betehettek volna. A klíma automatika hangtalanul dolgozik, a beállított 23 Celsius fokot 37 fok külső hőmérséklet mellett is tartja. A start-stop rendszer kifogástalan. Az ablaktörlők is hangtalanul járnak, a hátsó ablaktörlő kellően nagy felületet töröl. A 4.5 liter űrméretű mosófolyadéktartályt sokáig nem kell tölteni. A tompított fény és a távolsági fény megfelelően bevilágítja az utat (az Accord xenon fényszórója jobban világított). Az ülésfűtés hamar megjön, az alacsony fokozat kellemesen langyosra állított. Ha az úrvezető vagy a kedves felesége az egész lakást be szeretné pakolni a csomagtérbe, ennek elősegítésére az ülések egy rántással saját maguktól a padlóra hajtogatódnak.

Az Accordból átemelt 2 literes szívó benzines motor nyáron takarékos, ugyanis a fedélzeti számítógép 5000 km-re átlagos fogyasztásnak 7.5 litert számolt. Városban a fogyasztás - ha csak én ülök az autóban - Econ üzemmódban, spórolós vezetési stílussal 8.3-8.5 liter közötti, 4 felnőttnél 10.3 liter feletti. Az egy személlyel tapasztalt 8.3-8.5 liter városi fogyasztás 0 C0 külső hőmérsékletnél ablakra fújó ventillátorral, szélvédő és visszapillantófűtéssel, ülésfűtéssel, 23 C0 fokra állított kabinhőmérsékletnél 10.5 literre szökik. A porlasztó 4500-as fordulat felett hörpöli a benzint. A motor 2000-es fordulaton, 6-osba téve kellemesen és hangtalanul poroszkál, viszont nyomatékszegény. Országúton az előzést 4-esbe visszaváltva, 3500-as fordulaton célszerű indítani, ugyanis értékes másodpercek mennek el azzal, mire a kocsi eléri a 3500-as fordulatot. Innen aztán bőséges nyomaték áll rendelkezésre egészen 6000-es fordulatig (tovább nem erőltettem), az autó hamar fönn van 130-on. 3500-as fordulat fölött bizsergető a dinamika és a motorhang. A fékek beállítása megfelelő.

A rugózás, ha csak egyedül vagyok az autóban, feszes, mondhatnám sprőd; DE egyszer elbambulva nyomvályúkba és huppanókba szaladtam; a rugózás kompenzálta az úrvezetői figyelmetlenséget, és a kocsi átment a jávorszarvas teszten. Legjobb a rugózás akkor, ha 4-5 felnőtt utazik az autóban. A nagy kerekek a városi forgalomban a csatornafedelek kátyúin szépen átgurulnak, a kisebb kátyúkat, úttestjavítások egyenetlenségeit a feszes rugózás viszont könyörtelenül továbbítja: rázkódik az egész kabin, zörög a műszerfal (lásd később), a kerekek zaja is beszűrődik.
A vonóhorogra szerelhető, kerékpárszállító szellemesen tervezett (még én is képes voltam felrakni), de drága és csak két kerékpárt szállít (az Uebler X31 S-re 3 bringa tehető; a vásárláskor ezt még nem tudtuk). A csomagtértálcát javaslom, nekünk a kovászos uborka levét fogta fel...

Most jönnek a negatívumok:
Még mindig nem szoktam meg, hogy hol vannak a kocsi térbeli határai, ezeket sem elől, sem oldalt, sem hátul nem érzem pontosan. Szűk helyre való beállás és kiállás (pl. bevásárló központ, vagy szálloda garázsa) stresszelő, a szenzorok mindenünnen veszélyt jeleznek, ami egy idő után feldolgozhatatlanná válik és az ember a térérzetére hagyatkozik: meg is húztam az autót egy alkalommal. a szervíz 45000 Ft-ért javítaná meg, még várok vele.

A szervízbe a kocsit eddig négyszer vittem vissza, egyszer a tolatókamera lett szofverhibás, egyszer a parkolást jelző szenzorok kikapcs-bekapcs gombja ragadt be. Ezekre hamar rájöttek és megoldották. A feszes rugózás miatt a kocsiszekrény rázkódik, és tervezési hiba?, trehány összeszerelés? eredményeként a műszerfal, az ajtók zörögnek. A zaj forrását nehezen azonosították; mióta a szervíz a bal első kartámlába és a visszapillantó feletti szenzordobozba valamilyen alátétet tett, a zörgés ezen az oldalon eltűnt, viszont egy-egy úthibánál a jobb első és hátsó ajtó tájáról továbbra is fémes zörgés hallatszik, aminek a forrását még nem találták meg. Nagyon szeretném, ha az ötödik szervízlátogatáskor végre megtalálnák a zörgés okát, de a látogatást későbbre halasztom, mert a zörgés a téli gumik feltétele után csak nagyobb döccenőknél jelentkezik.

A szegedi Honda szalon és szervíz ügyfélbarát, jó véleménnyel vagyok róluk.

Összefoglalva: A 2015-ös CR-V szép autó, ezzel a felszereltséggel az ár/érték arány kitűnő. Az autót a 40 év felettieknek ajánlom. Ez a korosztály értékeli a kényelmet, a fejedelmi méretű utas- és csomagteret, cserébe elviseli az alacsony fordulaton nyomatékszegény, de takarékos, 3500-as fordulat fölött viszont kellő dinamikát biztosító motort, valamint a feszes rugózást. Az ülés, a sebességváltó, a kormány, a pedálok összerendezettek, a kilátás megfelelő. A műszerfal, az ajtók zörgése keserű csalódás, esetemben a gyár és a kereskedők által előszeretettel emlegetett, 7 és fél millióba kerülő „Honda minőség” nem teljesült.

Hibalista

- Szoftver hiba; zörög

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 7800
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Honda Accord Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda CR-V 2012 (2013)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)