Nem hibátlan
Szöveges ítélet
Az első japán autóm, és az első SUV-om (ha az...). Eddig nem bántam meg a választást.
Nagyon jó konstrukció, nagyon jó felszereltséggel. Bizonyos dolgok - a leghasznosabbak - csak az Executive modellhez járnak, ezért vlasztottam ezt. (Bár a Honda Fedornál az értékesítőnek gőze sem volt róla, hogy mi mire való és hogyan működik. Mindenre azt mondta, azt kapcsoljam ki, mert csak sípolni és villogni fog. Mondtam neki, hogy nem normális - ezekért fizettem + 1 millió Ft-ot.)
A legjobbak: CMBS - egy radar elöl, ami figylemeztet, fékez, biztonsági övet rángat ha vészesen közeledek az előttem lévőhöz. 1-2 ráfutásos ütközéstől már megvédett. Ugyanez a radar vezérli az aktív tempomatot, ami szintén nagyon hasznos, csak egy kicsit nagy távolságot tart autópályán az előttem haladótól. Viszont hasznos, hogy valaki (valami) figyel az előttem lassabban haladókra... Totaltókamera: nagyszerű, e nélkül nehéz lehet tolatni, mert nehéz hátra kilátni az autóból. Kanyarfény: ki kell próbálni... csodálatos találmány.
Az autó futóműve kimondottan aszfaltra való. Ott komfortos és kénylemes, még macskakövön is. Azonban rossz minőségű úton kicsit ráz. Cserébe nagyon jól veszi a kanyarokat, kifejezetten élvezet sportosan vezetni. A motorjától - bár az egyik legjobb dízelnek van kikiáltva - nem estem hanyat. A korábbi Passat-ban kicsit gyengébb 1.9-es PDTDi-volt, mégis sokkal dinamikusabbnak hatott. Ez jól megy, de nincs az a nyomaték-löket érzet, mint a VW motoroknál. Kicsit olyan étzés, mintha benzines lenne. Széles (1800-4300) fordulatszám tatományban jól húz, de sehol nem kiemelkedően. Ugyanakkor meglepő, hogy dízel létéhez képest milyen jól kipörgethető 4500 fölé is. Mégis kicsit erőtlennek is érzem a kasztnihoz. A bicskei emelkedőn alig bírja tartani a sebességet (130-ról azért még gyorsulni is bír... de e fölött elfogy a szufla), és 50 km/h alatt előzéshez vissza kell váltanom 2-esbe! 2.2 literből a legtöbb konkurens (Toyota, Land Rover, Kia) 170-180 lóerőt, és 400 NM körüli nyomatékot hoz ki. Ehhez képest szerintem gyenge a motor, és sok a 8,5 liter átlagfogyasztás vegyes üzemben (az autópálya közel 10 literje erősen megdobja...). Autópályán simán 10 körül eszik.
A belső tér nagyon jó: van bőven hely, a hátsó ülések nagyon jól variálhatóak, és ami külön jó, hogy dönthetőek. Hátul (is) óriási lábtér van. Mindenki rácsodálkozik, aki oda ül. Az ülések rendkívül kényelmesek, elöl gyakorlatilag két kényelmes bőrfotel van - sajnos nagyon vékony kartámasszal. A csomagtartó bőven nagy. Én az elválasztót kivettem, nem tudom mire használni. Ráadásul a csomagtérvilágítás (felülről világít egy szem lámpa) nem világítja be az alsó részt ha bent van az elválasztó. Ide tettem egy lámpát. A másikat a kozépkonzolba. Van egy 6 literes rekesz - mindent elnyel, mint egy női redikül. És - ahhoz hasonlóan - nincs megvilágítva. Sötétben lehetetlen bármit is megtalálni benne. Ezen kívül is sok apró pakolóhely van, csak méretük és elhelyezésük miatt gyakorlatilag használhatatlanok.
Összeségében nagyon jó autó, kíválóan használható a mindennapokban.
A legfőbb hibái (szerintem):
- Itt-ott zörög, nyikorog (egyenetlen asztfalton is)
- Gyengécske a motorja (a konkurensek 2.2 literből legalább 170 LE-t hoznak ki)
- Túl vékony a kormánykerék, nem a legjobb a fogása
- Bár elektromosak az első ülések, ninncs memória funkció
- Ha az ember lezárja a hátsó (és velük együtt a jobb első)elektromos ablakokat (gyerekzár), a vezetőtől sem lehet azokat irányítani. Vagy mindenki húzogathatja az ablakokat, vagy senki - érthetelen...
- Nagyon vékonyak az első kartámaszok
- Nincs hűthető kesztyűtartó vagy rekesz
- Van benne alapban (executive) egy navi (kb. 800.000 Ft), amihez nincs Mo. térkép. Nem is kecsegtetnek vele. Mennyivel jobb lenne, ha ez nem lenne (mert használhatatlan Nickelsdorf-ig) és mondjuk 500.000 -rel olcsóbb lenne az autó.
- 10 mio Ft-os autó, (majdnem) minden extrával, de a középső visszapillantó nem fényre sötétedő... Badarság
- A jobb oldali első ülés se nem emelhető, se deréktámasz nincs benne. Ezek nélkül sem kénylemetlen, de ....
- Automata 4kerék hajtás, nem kapcsolható. A Passatom 4 kerekes volt (4motion - még Torsen), alapban 4 kereket hajtott. Az azért más, sokkal jobb. Gyorsításnál, kanyarban. Ez is jobb, mint a 2kerék hajtás, mert ha tényleg szükséges juttat hátra is nyomatékot, de nem olyan, mint az állandó 4 kerék hajtás.
- A magyarországi szervizeknek még van tanulnivalója... De ez nem csak a Hondára igaz.
Fő előnyei (szerintem):
- Nagyon jó felszereltség. Sok minden van benne, ami kétszer ennyibe kerülő autóban sincs (radar, kanyarfény, tolatókamera)
- A CMBS (első radar) nagyon jó biztonsági plusszt ad. Elsősorban a ráfutásos baleseteket segít megelőzni.
- Rendkívül jól variálható a belső tér. A hátsó ülések 15 cm-t mozgathatóak előre-hátra, teljesen síkba hajthatóak, és a hátámlájuk fokozatmentesen dönthető.
- Az első ülések nagyon kényelmesek. Hazajöttem vele a bulgár tengerpartról: 1.400 km 24 óra alatt. Pár városnéző megálló, alig-alig autópálya: semmi fáradtság. A Passatban 3-4 óra után éreztem nem éppen keskeny hátam...
- Bár nem terepjáró, a magas építésnek megvannak az előnyei: sokkal jobb kilátás, nagyobb biztonság (szerintem nem csak érzet), és az útpadkák leküzdésének lehetősége.
- A motorja bár nem erőbajnok, kultúráltan jár, és csendes.
- Magas építése ellenére nagyon személyautós, már-már sportos a vezetési élmény. Nem inog, nem hajlong, nem bólogat. Stabil, nagyon jól veszi a kanyarokat. Nagy sebességgel is.
Összeségében én a legjobb vételnek találtam tavasszal ennyi (10 millió Ft) pénzért, és ezt most sem gondolom másként. Egyik autó sem ad ilyen érzetet és felszerelétséget ebben az árkategóriában.
Talán nem véletlen, hogy amikor márciusban meg akartam rendelni az egyik Bp-i kereskedésben, az eladó felvillanyozva, örömmel közölte, hogy valószínűleg még Karácsony (!) előtt néhány nappal át tudják majd adni, és berakhatom a fa alá. Végighívtam az összes kereskedőt az országban, és egyetlen darabot találtam ezzel a felszereltséggel. Így fekete lett, bár sötétszürkét szerettem volna. Az szebb, és könyebb tisztának láttatni.
Hibalista
- Fényszórómosó - mindkét oldalon (egy hét különbséggel) lecsúszott a cső, aminek következtében 3 ablakmosás alatt nyomta ki a 4,5 liter ablakmosó folyadékot.
- Ezenkívül "csak" furcsa hangok (zörgés) hallatszanak időnként. Na nem nagyon, csak kicsit zavaróan.
- 75.000 km-nél a turbó megadta magát, turbócsere következik. Szerencsére még garanciális.
Ide hordtam szervizbe
Honda Fedor - itt vettem, mert itt volt raktáron.
Vissza kellett mennem (150 km) 2 nap után, mert: kifelejtették a kötelező KRESZ tartozék csomagot, nem csavarozták fel a hátsó szárnyat csak ragasztották és zörgött, és mert a náluk felszerelt extrák valamennyi tartozékát elfelejtették ideadni.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Honda éles - itt volt a 20.000 km szervíz.
20.000 km szervíznél megcsinálták a fényszórómosót - azonban még aznap elromlott a túloldali - lehet véletlen. Bár a szervízkönyv előírja, nem cseréltek olajat a hátsó diffiben - azt mndták, nem szoktak 20.000 km-nél. Vissza kellett vinni az autót, hogy csinálják meg - ha már gyárilag előírták, biztos oka van. Egy komolyabb zajforrást (gyári tetöcsomagtartó keresztpántja) másodszorra sikerült megtalálni.
A 20.000 km-es szervíz (a legegyszerűbb) 60.000 Ft volt. Nem kevés.
Ráadásul a korábbi (VW) szervíz hozzászoktatott, hogy mindig lemosva kaptam vissza az autót. Itt egyik alkalommal sem...
Honda Buda - Újabb Próbálkozás ezúttal a Vizsla utcában. Lassúak, kicsik, amúgy nem dolgoznak rosszul, igaz sok dolguk nem volt az autóval. Akji éppen bent van, az próbálja megjavítani az autót. Ha a lakatos van a közelben akkor ő, ha a villanyász, akkor pedig ő. A nyitvatartás katasztrófális. Pénteken jobb nem is próbálkozni, és hétköznap is 3-ig van szervíz. Legalábbis nekem azt mondták.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Passat 1.9 PDTDi 4 Motion | Következő autója? | Most egy Ford C-Max. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
