Egy Honda is lehet sz*r. Ez biztosan az
Szöveges ítélet
Az elsö Honda SUV-m, talán az utolsó is. Egy Prius II mellé vettük, amolyan mindenes autónak. Ez kb a 40. saját használatú autóm, volt már minden a Zastavától kezdve Renaultokon és fosvágeneken keresztül a Toyotáig. 4db Hiace és egy Prius után gondoltam maradok a japán vonalnál ha már ennyire megszerettük a japó technikát és megbízhatóságot. Èletvitelünknek köszönhetően sokat ingázunk külföldről haza, szeretünk nagyokat utazni, szabadidős tevékenységek, sátrazás az erdőben, kilátózás stb.. Bár a Priusban is elférünk de a SUV ihlet akkor született meg, mikor a Balatonról hazafelé egy oktalanul 60-nal haladó kocsisort megelőztem egy egyenesben ami egy a sorban haladó S-es Mercit vezető helyi igazságosztót annyira feldühített hogy utánam eredve villogtatással majdnem letolt az útról, majd a manőveremet egy olyan büntetőfékezéssel jutalmazta hogy majdnem kirepültünk az ablakon. Nálunk a hátsó ülésen meg az 5 hónapos baba... Mondanom sem kell akkor elhatároztuk hogy csakis valami nagy jöhet szóba. Tudod, méret nem számít csak kicsi ne legyen. Az àlom egy Land Cruiser volt, de jelen helyzetben teljesen fölöslegesnek tartom, no meg 10 liter alá igen nehéz levinni. Ausztriában élünk, itt normális Land Cruisert szinte egyáltalán nem kapni, annyira le vannak pusztítva, a legtöbet parasztok használják a szántásban meg tápot hordanak vele a disznóknak. A RAV4 Törökországban készül és messze nincs akkora mint egy CR-V, a 2.2 D-cat meg egy rakat fos. Hondából 2.0 benzin automata 4WD szövet belsős lett volna az etalon, de sajnos 3 hónapos keresgélés után sem találtunk megfelelőt. Mind legatyázva, sáros belsővel, rohadó alvázzal kopogó futóművel hirdetve 8-9000 euróért, Aztán találtuk a mienket, 2.2 diesel kézi váltó full extra vaj bőr belső 4wd, 1 tulaj 170.000 km-rel végig Hondánál szervízelve. Piaci ár alatt vettük jóval mert az eladó és mi is tudtuk hogy költeni kell rá.
Világított a DPF, alja rozsdás volt, két hátsó gátló és spirálrugó + szilentek biztosan csere. Ezeket tudtuk a többi csak utána jött. No de erről majd később.
Szóval, kívülről szerintem a legszebb CR-V a 2021-es után. Tekintélyt parancsoló külső, fekete, gyári sötétítés, Xenon, 18-as felnik stb...
Belül a műanyagok 16 évesen is olyanok mintha egy 2-3 éves autóban ülnénk, sehol egy karc, kopás. Kivéve az üléseket, a vezető ülés már elkezdett repedezni, anyósülés szintén. A vezetőoldali könyöklő széle egyszercsak elengedett és levált a textilről, gusztustalan... Vásárláskor annyira tetszett a belseje és az autó összhatása hogy nem is figyeltem, ez nem bőr belső hanem műbőr. MűBőR egy ilyen autóban. Tehát a műanyagon ülsz, egy anno 10 milliós autóban. Nevetséges. Kint 18 fok bent meg csorog a hátamról az izzadtság a műbőr miatt. Elvittem kárpitoshoz hogy húzza újra. Aki ismeri a francia autók kárpitozását az tudja hogy amelyik ülésben a szivacshoz ragasztották a kárpitot azt nem lehet "csak úgy újra húzni", mert ha megbontod a szivacsot cafatokban téped le a kárpittal együtt. Na ennek a Hondának is ugyanilyen az egész belső kárpitozása! Hát mi ez? Szégyen és gyalázat. Holland autós oldalakon tökre jól látszik egyébként, hogy az ilyen műbőr belsős hondák mindegyikre szarrá van szakadva és nincs újra húzva mert nem lehet javítani, vagy csak nagyon nehezen. A váltózsák gumis szemétből van, szinte az összes CR-vben kiszakadva. Szégyen! Vettem Ebayröl 12 dollárért eredeti bőrt. Ha ezen spórolnak hova megy a világ? a 25 éves Hiacemben amiben 580ezer városi km volt nem volt kiszakadva. Ja és az nem vette a 3ból a kettőt annyit gangoltak vele.
Vásárlás után megcsináltattam a hibákat aztán ahogy elkezdtük használni elkezdett csökkenni a lelkesedés. Egyszer csak magától elkezdett kopogni a csomagtérajtó, mintha nem lehetne becsukni. Szétszedtem, az ajtózár csavarja kilazult. Hogy mitől, a jó isten se tudja, megbontva még nem volt. Aztán a csomagtérajtó teleszkópjai is elgyengültek, még működnek de lecsukásnál már figyelni kell, hogy csak az utolsó pár centin engedjük magától lecsukódni különben akkorát zuhog hogy éjjel a szomszéd is felébred. Aztán a vezetőoldali tükör elektromos kihajtó motorja elkezdett kattogni. Működik, de néha gondol egyet és elkezd kattogni, ha ellentartok neki megjavul. Piszlicsáré dolog, de egy közel három milliós autónál elég gáz hogy szakadó esőben indítás után le kell húzni az ablakot s ellentartani neki hogy abbahagyja. Megkérdeztem, Ausztriában Hondánál 450EUR csak az alkatrész és csak a tükörrel együtt lehet rendelni. Magyarországon 88ezer az alegység, kapható külön is, bontottan kb 30 ezer de annál fent áll a veszély hogy az is elfog törni. CR-V Facebook csoport szerint típushiba. Állítólag az ajtót is újra kell kábelezni így egyelőre jegeltem a témát, majd a következő tulaj szórakozik vele.
Aztán a jobb első parkolószenzor is megadta magát. Elvittem szakemberhez, azt mondta hogy szét kell burítani a kocsi elejét kb. 1 napos munka így elengedtem ezt is.
Aztán megjöttek az első 4-5 fokok. Amikor megvettük, direkt kipróbáltam az ülésfűtést, a vezetőoldali ülés ülőlapján most nem megy, csak a háttámlán.
Aztán észrevettem, hogy a baloldalon a króm díszcsík és az ablakok közötti páralehúzócsík kompletten elporladt. Csere csak a króm díszléccel együtt cserélhető. Ausztriában 99EUR+20 áfa, otthon 55ezer. Ezt is elengedtem.
A panoráma tető kihúzáskor elkezdett akadni. De ez már nem érdekel...
Közel 10 ezer km-t mentünk vele, mikor éppen arra lettem figyelmes hogy alkalom adtán enyhe gázadásra megtorpan (kb fél másodpercre) majd minden működik tökéletesen. Nem tudom mi lehet. Talán légtömegmérő? Esetleg EGR? nem tudom de már nem is érdekel nem idegesítettem magamat.
Ez az autó, de lehet a kategóriára is mondani, hogy mindenre jó, de valójában sok mindenre nem.
1. Terepjárónak nem jó arra inkább egy Hilux vagy Land Cruiser vagy Niva kell
2. Városban eszik, parkolni nem olyan egyszerű vele mint pl egy clioval no meg a fránya DPF...
3. Pályán ha nyomom neki 140-nel eszik 8,5 - 9litert, 110-120-szal 7,5-8-at
4. minden túl van méretezve teljesen fölöslegesen, 18-as kerekek stb...
Lecseréltem a gumikat télire. Azóta úgy zsizseg, süvít azokkal a stuplikkal mintha egy 40tonnás szerelvénnyel közlekednék. De hát ugye a 17-es kerekek meg a súly, hiszen gondoljunk már bele, ez az autó üresen 1650kg + tele tank + 3 személlyel + csomagok rögtön 2tonna. Ès ilyenkor kérdezem én hogy minek? De komolyan? Környezetvédelem, DPF, nitrogénszürö az új autókba bla bla bla, eközben meg leállnak a hagyományos kategóriák gyártásáról mert mindenki SUV-ot akar. Hát mi ez ha nem àtb***ás.
A futóműre eddig költöttem 300 ezret, gátlók, rugók, szilentek, hátsó lengőkarok, stabpálcák de valami még mindig nem jó érezni hogy valami lóg. Igaz csak akkor lehet érezni amikor macskakövön megyek vagy nagyon arra koncentrál az ember. Tudom, nem kéne vele foglalkoznom de szeretem ha minden a helyén van, hát ennél az autónál már sosem lesz, legalábbis amíg nálam lesz addig biztos nem, gon doltam ezt egy hónappal ezelőtt.
A féket taposni kell hogy megálljon az autó, ez mondjuk szerintem megint inkább a kategória problémája...
Tankja kicsi, nagyjából 600 -650 km-t lehet egy teli tankkal elmenni
Az autó klímája akkora szar, hogy az már nevetséges. Nyár napközben 38-40 fok. Direkt este indulunk haza hogy ne legyen forróság, klíma a minimumra beállítva hideget is fúj de 22:30 kor még mindig lehúzott ablakkal kell menni mert a karosszéria annyira meleg hogy mindenki izzad mint k**va a templomban. baba meg persze nem tud aludni mert forró a levegő. Kellemes volt.
Egyszer be akartam rakni a biciklomet mikor a szerelőhöz mentem a kocsiért :D. Semmi extra egy 19-es vázzal szerelt trekking. Ki kellett vegyem az első kereket mert lehajtott hűtsó üléssel sem fért be úgy, hogy ne karcoljon össze valamit az utastérben. A 2-es Prius meg visz mindent mint a piros ász, 2db bickilit mosogatógépet, 8db felnik gumival stb..
Hogy jót is mondjak, vannak részei amit nagyon szerettem:
- magas építés magabiztos megjelenés, stabil út tartás
- kényelmes az ülés tömése, hátfájós vagyok de ebben az autóban még sosem fájt
- nagyon jól variálható a kormány és az ülés
- állítható hátsó üléstámlák
- szinte minden kézre áll
- óriási csomagtartó
- Xenon nagyon szuperul világít, ezt csak a C5-ös Citroenem előzte eddig le
- gyári hifi iszonyat jól szól
- Műszerfal világítása nagyon szép
- rengeteg a kis pakolható hely
- pohártartók középen
Ez a fostartály akkor utáltatta meg velem magát igazán amikor el akartam adni. Egészen pontosan mikor meghirdettem majd a második érdeklődő próbakörön volt vele kigyulladt a DPF lámpája, teljesítmény elvesz mintha kb 72 lóerő lenne- Persze hogx nem adott érte pénzt. DPF megint tisztítás, legalább megcsinálták garanciában... Aztán jött a következő jelölt akinek ez elmondása szerint ez a 4. CR-Vje és a világ legjobb autója. Egyébként fejből tudott is mindent, minek mennyi az ára és hogy a tükröt sem lehet javítani csak cserélni. Megkért, vigyem el vele haza az autót (200km-t), én vezettem és mire haza értünk valamelyik kerékcsapágy elkezdett zúgni... De mint az állat. Hála égnek nem problémázott rajta.
Azóta vettünk egy Aurist, azt hiszem maradok a Toyotánál és a Hondákat elkerüljük egy időre. Lrhet hogy én fogtam ki egy beteg példányt? Mindenesetre nem értem a CR-V fanokat, szerintem nem ültek még Land Cruiserben...
Hibalista
- Alja rozsdás volt (nem az autó hibája), DPF 2x, bal tükör behajtó motor, jobb első parkolószenzor, ülésfűtés, belső világítás, szervó cső, kuplung, kettőstömegű, páralehúzó csík, kopó alkatrészek fékek, lengéscsillapítók stb...
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Hiace 2.5D4d | Következő autója? | Auris 1.8 Hybrid |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
