A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Cr-V (2006-2012)

Cr-V 2.0 i-VTEC Elegance 2007 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A legjobb összkerékhajtás képes családi "kombi"!

Szöveges ítélet

Mielőtt megvettük, igen alaposan megkutattam a piacot. A cél egy összkerék hajtásra képes, megfizethető, kellően tágas családi kombi beújítása volt. Vetélytársai voltak: Subaru Outback/Legacy kombi (ami miatt elbukott: drága induló ár és magas fogyasztás, nem igazán családi verda); Toyota RAV4 (drágább, kisebb, kevésbé praktikus, mint a CR-V).

Addig-addig válogattam, amíg menet közben megjelent a Honda új CR-V-je és ez lett a vesztünk. Nem mondhatnám, hogy szerelem első látásra (a formáját / design-ját eleinte szokni kellett) de igazán rövid idő kellett hozzá, hogy beleszeressünk és persze a „vetélytársak” kipróbálása is.

Végülis először eléggé elkeserítő volt, hogy április elején minden kereskedés a legkorábbi szállítást kb. októberre ígérte – de mi kellően be voltunk indulva ahhoz, hogy végülis belevágtunk egy tesztautóba – kedvezményes áron.

Ami rögtön nyilvánvaló volt az az igen gazdag alapfelszereltség: az autó a benzines legalapabb modell, de mindez magába foglal minden praktikus földi jót, pl. 2 zónás automata klíma, el. behajtható tükrök, automata világítás és ablaktörlő, kormányról irányítható HiFi (egész szépen szól, még az mp3 is!), tempomat, hátsó sor figyelő „családi tükör” stb. stb. stb. A kétszintű csomitérről már nem is beszélek – ezt személy szerint én paraszt vakításnak tartom, legalábbis mi nemigen használjuk.

Az autó igen kényelmes, elöl mindenképpen (bár az alap kárpit kicsit érdes, és a vékony kartámasz rövidujjú cuccban, hosszú úton képes kicsit kidörzsölni a könyökömet). A hátsó üléssor előre-hátra tologatható és egy kicsit megemelt, ami a gyerekeknek még jobb kilátást biztosít. Pakolni igen kényelmes, de ha esik, vagy eső után akarunk belepakolni, a csomitérajtó nyitása után jobb, ha várunk egy kicsit, ha nem akarunk a nyakunkba egy jó kis nem túl tíszta zuhét. Ja, csomitérajtó: 1000x praktikusabb, mint a RAV4-é, mivel felfelé nyílik, mint 1 kombi (ellentétben a megnevezett márkával, amelynél járda mellett a pakolás pokol).

Az új, Civic-ben debütált 1,8-as motorból kifejlesztett benzinest sikerült oly módon 2,0 literessé alakítani, és hangolni, hogy kellő vehemenciával és akár sportosan is mozgatja az üresen 1,5 tonnát. Természetesen a sportosságnak ára van: ilyenkor könnyedén bekap 11-12 litert/100 km – mindazonáltal ez nem túl rossz a vetélytársakhoz képest. Az eddigi tapasztalatok szerint a fogyasztás nyáron vegyes üzemben (nem ráérős, de nem is sportos vezetés mellett) 8,1 – 8,2 l/100 km – az első autóm, amely tudja a gyári értéket! A téli fogyasztás 8,5 körül alakul. Mindez relatíve kevés autópálya használattal, ahol azért el-el éget 10,0-t 100 km-en.

Terepezés: Egyértelműen NEM ajánlott, ezt az autót nem arra tervezték, aki ilyet akar vegyen Land Cruisert, vagy Pajeró-t! Egyszer tévedtem rá a Tétényi fennsík földutaira – ott kiválóan elboldogult (még élveztem is, hogy nem kell lesni mikor akadok el) és a városi akadályok (szegélyek) sem akadályok.

Biztonság: ’n’ db. légzsák (első, függöny oldal stb.), ESP, ABS meg minden földi jó, ja és persze ott az összkerék képesség, amely sajnos csak automatikusan kapcsolja magát, de téli körülmények között tesztelve elmondhatom, hogy jól és észrevétlenül teszi a dolgát. Ja és ne hallgasson senki sem olyan hangokra, mely szerint az ilyen autókra nem kell téli gumi! Igenis KELL – hiába az összkerék hajtás, ha mind a négy (nyári gumi) csúszik!

Eddig elég sokat mentünk vele rövidebb-hosszabb utakra közötte síelni stb. tényleg nagyon kényelmes és biztonságos – legalábbis ezt az érzetet maximálisan hozza.

Egyszóval egyáltalán nem bántuk meg, hogy e mellett döntöttünk, sőt! csak ajánlani tudjuk. Erre mi sem jobb példa, hogyha az asszony (szigorúbb időjárási körülmények közepette) megkapja bébi taxinak, akkor úgy kell visszakönyörögnöm tőle!

S hogy a fentieket más (független) források is alátámasztják, íme egy link ahol összehasonlítható a vetélytársaival (angolul tudók előnyben!):

http://www.whatcar.com/car-reviews-by-type.aspx?RG=8

Túl a 20ezres szervizen és egy észak olasz sítúrán:

Először is: az autó még mindig nagyon tetszik, öröm vele közlekedni minden alkalommal!

Sítúra: mindenekelőtt: 1700 km ebből kb. 700 km autópályával, télen, 4 nagy hegyi szerpentinnel, sícuccokkal, családdal (2 felnőtt 2 gyerek) megpakoltan, a sebességhatárokat max. +10%-kal „felülről tisztelve” a fogyasztás 8,8 l/ 100 km !!! Mindenkit emlékeztetnék egy üresen 1,5 tonnás, kétliteres benzines, összkerékképes autóról van szó – önmagáért beszél. Abszolút kényelmesen elfértünk benne, síboxra sem volt szükség (a síléceket zsákban a két hátsó ülések között előrelógattuk – szigorúan rögzítve a csomagtérben - a kölkek még így is fogócskázni tudtak hátul…) Kényelem, nyugalom az egész úton – frászmentesen (nem aggódva amiatt, hogy mi lesz ha leesik 20 cm hó a hágókon). Egyszóval jól vizsgázott ismét – ezért a pénzért változatlanul nem vennék mást (Honda CR-V-belül dízelt sem, tekintettel a fenti fogyasztásra, az árkülönbözetre, na meg a dízel mostanság elszaladt árára!).

Folyt köv.

Hibalista

- Az alábbiak NEM funkciót befolyásoló hibák, csak (néha bosszantó) apróságok:
- Szélzaj a külső tükrök felől (megigazítva, a Honda tud róla, a központi díler faxot köröztetett a szakszervízek között a javítással kapcsolatban)
- Bal első tükör indítás után „magától beindul” (mintha be lett volna – elektromosan – hajtva)
- Az audio fejegység időnként „elfelejti” a beprogramozott rádióadókat
- A váltó nem szereti a 3. sebességet (időnként „kiugrik/nem veszi be” – ezt más márkatárs is megerősítette ugyanennél a modellnél)
-
- 20ezres szerviz: Gyors és korrekt volt, bár nem tudott mindenre gyógyírt találni. Sorrendben: bal első tükör – sajnos valami ütést kaphatott ezért ez nem feltétlenül garis hiba, egyelőre érjük be így, végülis a működése nem hibás [megjegyzem: mindig kínosan ügyelek arra, hogy normálisan parkoljak és ne barom módjára, ennek ellenre valakinek / valaminek útjában lehetett :-( ] Audio fejegység: csere gariban egy megszoftvereltre, persze erre várni kellett kb. 2 hetet, mindenesetre a gyár tud a szoftver hibáról és cserélik. TEHÁT ha valakinek hasonló problémája van VIGYE az AUTÓT, NE VÁRJON, JAVÍTJÁK! Maga a csere gyorsan ment (kb. 15 perc). Váltó 3. sebesség: kérésemre megnézték, rendellenességet nem láttak, mondás: továbbra is figyeljem s ha változatlanul (és gyakran) előfordul a rakoncátlankodás akkor közösen „teszteljük” a szervizesekkel és majd meglátjuk tudnak-e valamit kezdeni vele :-(
-

Ide hordtam szervizbe

Honda Grohoczky – korrekt, gyors

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corolla SW 2002 1,6 Vvti Következő autója? Honda / Lexus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Cr-V 2006 (2006)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)