Patchwork
Szöveges ítélet
A Citroen C5 Break méreteit és felszereltségét megszokva, míg az értékkcsökkenését feledve (6,5-3 M, 2003-2006, 60 000 km garanciával) szerettem volna komolyabbra váltani. Hirtelen kellett választanom, így került képbe a CR-V. Motorjáról csak jókat mondhatok, bár hidegen középgáznál néha elviselhetetlen (mintha láncot húznék betonon) hangot adott. Sajnos az autópályán előnyös hosszú hatodik miatt Dieselhez nem méltó kapcsolgatással tarkított (volt) az országúti előzés, így igényes chiptuning mellett döntöttem. Most 175 LE, 400 Nm nyomaték, a gázpedál lényegesen idegesebb, a Honda sokkal jobban autózható, élvezetes. A fogyasztás érdemben nem nőtt, (ésszel autózva) országúton hét, városban kilenc alatt tartható, autópályán 170-nel 10 körül áll be. Szeretem: a motort, a magas építést, az állítható háttámlájú hátsó üléseket, a kormányt, a hatékony klímát, a tetőablakot, a fura formájú de nagy csomagtartót, az értéktartását. Nem az autóhoz illik: a sárga megvilágítású (a műszerfal fehér fényekkel operál), nehezen, csak némely funkciójában távirányítható rádió, az igénytelen, cipőérintéstől is megkopó belső műanyagok, darabos (teherautós) váltó, Suzuki Altót idéző bajuszkapcsolók, a kormányon keresztül nyúlva állítható "computer". Felesleges: pótkerék a hátsó ajtón (keresek embert, aki igényesen eltünteti), a piknikasztal, buta rakodópolc a két első ülés között. Hiányzik: komolyabb boardcomputer, esőérzékelős ablaktörlő, automata ablakok, csomagrögzítő háló, sílécalagút. Butaság: a térdemmel rendszeresen kikapcsolom a tempomatot, a girnyó kartámasz, amelyre támaszkodva hosszú kezemmel sem érem el a váltót, így a kartámaszt kerülve kell kapcsolni, illetve a kárpitok minősége. Csapnivaló: a gyári gumik téli tapadása; az első jeges napomon a kipörgésgátló ellenére alig-sebességnél kicsúsztam, ledarálva a járdával a felnimet. Amúgy szeretem az autót, nem tervezem eladni, ésszerű kompromisszumnak tartom, hibáit megértem (évtizedes, többször ráncfelvarrott japán terv, alap amerikai piacra - női autó - fazonírozva, Angliában készítve, modern motorral életben tartva).
Hibalista
- Nagyon könnyen karcolódó belső műanyagok, bal első automata ablak, hamar eleállítódó kézifék, szélzajra (130 felett) búgó hangot adó A oszlopot takaró műanyag panelek.
Ide hordtam szervizbe
Honda Körös, Honda Steba
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C5 Break 2,0 HDI | Következő autója? | Honda Accord? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
