Nakamoto, a testes szamuráj
Szöveges ítélet
Nem akartam ezt az autót. Jampec autót követelt minden idegszálam. Sajnos ahhoz viszont utánfutó kellett volna... Alapkövetelmény volt, hogy a két gyermekűlés és a feleségem kényelmesen elférjen a hátsó sorban. Mögöttem, aki 190 cm vagyok és hozzá szoktam, hogy disznó módon fekve vezetek. Szempont volt még, hogy teccen a feleségemnek, mert egyszer az övé lészen, legyen biztonságos, beférjen az ikerbabakocsi és a gyerkőcökhöz tartozó összes menetfelszerelés.
Néztem sok mindent, sokáig A6 kombira spekuláltam, de az a feleségemnek nem tetszett. Ő SUV-ot szeretett volna, hát néztünk - én úgy is csak átmenetileg használom...
Kívülről nem voltam oda érte, de a behemótokhoz képest szép. Aztán beültem... Isten csapása az emberekre. Ronda, kopogós, kemény, gagyi textúrájú felületek mindenhol. Nem akartam - pláne a puritán, de mintaszerű kétszínű vw belső után. Meglepődtem, hogy nem fekvő helyzetben ugyan, de kényelmesen beférek, és magam mögé még egyszer! A gyerekülések is, sőt a cókmók is - mert mindenhova gyermeküléssel jártam ótót nézni :)
Aztán beindítottam és elvesztem... a futómű nagyon kellemes, nem inog, ahogy feltételeztem, hanem feszesen ül. Kicsit szkeptikus voltam a ríltájm 4wd képességeit illetően, de én lepődtem meg a legjobban, amikor tökig érő hóban nem szánkót játszottunk és taroltuk le az úrszéli villanyoszlopokat, hanem legurultunk, végig irányíthatóan, majd emelkedőnek felfelé gond nélkül kaptattunk. A motor zseniális és ahhoz képest, hogy mekkora széltoló, kellemesen rángatja a kasznit, mindig van nyomaték. A gyorsulás élménye elég intenzív egy ekkora tankban :) 150 felett eléggé begerjednek a tükrei és a 205-ös végnél már az egyébként dobozhangú középszerű hifi sem segít. Nem is fogyaszt vészesen: kulturáltan járva 7,5 körül kijövök autóúton, autópályán 8,5-9,0, városban 11,0 liter. Ennél többet evett az addig mélyen tisztelt germán csoda, gyengébb képességek mellett. A fék kicsit fura volt elsőre, a kuplung pedig kőkemény, de meg lehetett szokni.
Nem kell több német precizítás, meg északi minimál dizájn - persze jó lenne, ha lenne :) - ,de hiánya feledhető. A precíz germán ótó, egy mese - pedig az is mit tud a csiga és macskazabálók eketaligájához képest! És egyszer majd a japók belsőt is megtanulnak tervezni (ld új civic).
Nagyon sokat mentem vele és megszerettem, gyorshajtó tettestársammá vált. Szívünkhöz nőtt, így családilag Nakamotonak neveztetett. Teszi, amit tennie kell, nem romlik el, megbízható, biztonságos, és ha hergeled összekapja a több, mint másfél tonnát a nyakában a családdal és megindul a testes szamuráj.
2007.05.06: még mindig imádom, 135ezer van benne, és nincs probléma. ilyet eddig autón még nem tapasztaltam: 100ezer km felett - amiket használtam - mind elkezdtek lepattanni. és a hazai utak ellenére még a futóműben sem volt eddig semmi cserés... el sem hiszem. és milyen lenne ha a japók szerelnék össze? ;)
2007.12.23: majd 160ezret mutat az óra. nemrég kicseréltettem a csontocskákat az első futóműben, még csak egy-egy alkalommal "szólalt" meg, de rühellem a nem odaillő zajokat az autóban. ennyi km után szerintem ez rendben lévő dolog. és újra csak azt hallom, amit akarok :) elég hihetetlen számomra, hogy nincs nyösszörgés az utastérben. a németek már 80e után elkezdték, a fiat meg már lehet eleve úgy készült. nemrég kihúztam egy ~30 fokos havas feljárót használva egy 45 fokos lejtőn "lecsúszott" 206-ot. Annyira simán ment, bevallom, még csak nem is reménykedtem, hogy sikerülni fog, de mégis. Utcai szituációkat tekinve azért az az igazság, hogy az állandó 4 kerék hajtás lehet az igazi, röhelyes, ha induláskor megcsikordul a kerék, vagy hogy a kanyarba szándékosan beesve először megcsúszol, és csak utána jön a mentőöv. A lényeg, hogy a jelek szerint működik. Nem rángatni, nem kapkodni, várni még a komputer is úgy gondolja, hogy 4kerék hajtásra van szükséged, utána csak gázt neki és kijön. Persze így legalább szórakoztató. Azt hiszem ha valaki úgy használja, hogy ezen képességre nem apellál, remek tartaléka lehet. A többieknek pedig állandó négykerekes autót kívánok!
2009.05.27: 2008-ban kapott utólagos xenon pilácsokat, na ez nem égett ki végre a rázós beton utakon. 180.000 km körül betojt a bal első zár szervomotorja, ez volt az első igazi hiba. ekkor cserélték az első lengéscsillapítókat is. ma elvittem 200.000 km-es szervízre: első fékbetét csere, gömbcsuklók cseréje, csontocskák cseréje, keresztstabilizátor cseréje, illetve valami guminyavala cseréje a diffi körül. A csontocskák ezúttal elég hamar elszálltak 40e km... az első négyszer ennyi ideig húzta, nem is értem. Minden esetre nem akarom/merem lecserélni, mert nagyon megbízható, szeretem.
Hibalista
- kopóalkatrész cserék, fényszoró izzók, bal első zár szervomotor
Ide hordtam szervizbe
Honda Sommer
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Honda Grohoczky
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | S2000 vagy acura mdx apunak, anyunak marad cr-v |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
