Még terepjáró forma, de már inkább SUV.
Szöveges ítélet
Az autót kereken 1 éve vettem. 2.0 benzines, manuál váltós. Magyarországi első forgalomba helyezésű és Én vagyok a 3. tulaja. Végig dokumentált az előélete. Ami elég fontos is mert böngészve a számlákat elég zsebbenyúlósak a gyári alkatrészek, főleg a futóműben.
Kevés szőrszálhasogatóbb és döntésképtelen ember van nálam, ha autóvásárlásról(bármi vásárlásról) van szó, de amint felkerült a hirdetés, másnap már meg is vettem. Előttem volt egy érdeklődő, aki egy 100ast lealkudott előttem (innen is köszi), mert szivárgott a szervófolyadék és egy kis olajfolyás látszódott a motor alján. Az ár így is jó volt így Én kockáztattam.
Az autó még facelift előtti. Elhúzható napfénytetős, bőrbelsős, elől fűthető. Meglepő de nyáron nem forrósodik fel a bőr, mivel nemigazán éri napfény a doboz forma miatt. Az automata klíma gyorsan lehűti az utasteret. Középen pohártartós lehajtható asztalka van.
A vásárlás után kapott egy alváz és üregvédelmet. Az üzemanyagbetöltő nyílásnál találtak egy kisebb lyukat, megcsinálták így teljesen rozsdamentes.
A szervót egy szakműhelyben nézettem meg a szerelőm javaslatára, mert úgy nézett ki, hogy felújítás szükséges. A szerviz felhívott, hogy hol a hiba? Érdekes beszélgetés volt. Végül csak egy gumitömítést kellett cserélni, így a felújítást megúsztam.
A kormány mögött a műszerfalban van egy hőérzékelő. Ennek a ventilátora egy idő után elég hangossá válik(típusbetegség). A gyári alkatrész 20ezer Ft. Már megrendeltem, de azóta elhallgatott így még nem cseréltem ki.
A vásárlás után lecseréltettem az összes folyadékot.
Az autó élete során egy vezetőoldali ajtót cseréltek, időszakosan egy kattanó hang hallatszik a b oszlop felől, mivel pont az ember fülébe, így az kicsit zavaró. Ennek okára még nem jöttem rá. Ezen kívül így 16-17 év után is csendesnek mondható a beltér.
A jobb tükörlap adta meg magát egy ajtó becsukást követően(természetesen össze is tört). Ennek a pótlása egy 10es volt. Újabban nagyobb sebességnél a bal oldali is eléggé rezonál így várhatóan lassan az is megadja magát.
Elég magas vagyok 190+, az első üléseket a japán mérnökök nem nekem tervezték, de így is kényelmesnek mondható. Hátul is nagy a hely és nagyon praktikus.A hátsó ülések külön-külön is mozgathatóak előre és hátra, valamint előre buktathatóak így kb minden is elfér benne. 5 embernek sem kényelmetlen hosszú távon, de 4 embernek tökéletes.
A beltér tervezésnél gondoltak azokra akik nem csak az aszfaltjungelben használnák. Az első ülések támláját teljesen leengedve és a hátsó üléseket hátratolva ággyá alakíthatóak(a hátsó ülések kb 40fokban dönthőek hátra). Ezt már ki is próbáltam, két napot töltöttem el így a Balaton mellett. Nagyon hangulatos és meglepően kényelmes. A csomagtartó alja egy összecsukható asztalt rejt, 3 NDK-s székkel kiegészítve, ment is a piknik nyáron.
A terepjáró képességeit csak finoman teszteltem, sárban csúszkálástól kapcsol az összkerék, és tud mosolyt csalni az ember arcára.:)
A tél folyamán volt szerencsém a hegyekben havas úton elakadt autóstársat is kihúzni szorult helyzetéből.
A motorja 2.0 benzines. 150 lóerő. Autópályán hiányzik a 6. sebesség, de azt csak a dízelek kaptak. Fogyasztása a kategóriájában szerintem verhetetlen. Ha nem siet az ember 8-9 az átlag, autópályán kb 11.(tankolásos számítás alapján). Városban Én nemigazán használom.
Mivel nem elektromos a gázpedál így még tempomatot nem sikerült beszereznem, jelenleg hiánycikk a bovdenes. Az Fl-ben már van. Kapott még egy tolatókamerát és egy új fejegységet, valamint a balkáni autós morál miatt egy menetrögzítő kamerát.
Az eddigi nagyobb szívásom vele nem az autó hibája. Kerékőr volt a felniken, a hozzá való kulcs azonban elveszett.A helyi gumisok nem vállalták és a honda szerviz is megvonta a vállát. Kb 1 hónapig kutattam a lehetőségeket míg a gumidirekt.hu-s srácok tudtak segíteni. A gyártótól kép alapján tudtak nekem rendelni hozzávaló kulcsot.(Innen is köszönöm újra). Michelin Crossclimate 4évszakos gumit tettem rá, ahogy az előző tulaja is. Ezt is bátran ajánlom, főleg téli kalandjaim után.
Összességében egy nagyon jó ár-érték arányú, tágas autó, még egyszerű technikával.
Hibalista
- Szivárgott a szervófolyadék, egy gumitömítést kellett cserélni. - Hőérzékelő ventilátor, típushiba (20K a gyári) - Tükörlap
Ide hordtam szervizbe
Csordás Autoservice
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
