Kár, hogy angliai japán
Szöveges ítélet
Kiváló japán konstrukció, jó európai kivitelezés. Nem igazi terepjáró, hanem gyakorlatilag egy emelt, négykerékhajtású, tágas, sőt nagyon tágas kombi, hatalmas csomagtartóval. A családom imádja.
Belseje puritán, átgondolt és nagyon precíz. Érdemes a szalonban beülni, és kicsit nézelődni, kapcsolgatni, tekergetni! Az embernek rögtön fülig szalad a szája - igen EZ a japán hozzáállás! A sebváltó is mintaszerű, minden gangolás egy esztétikai élmény annak, aki fogékony az ilyesmire.
Az ülések is kényelmesek, de azért egy Volvo után szokatlanok voltak.
A "Hi Fi" sanos eléggé gyenge, de engem az ilyesmi nem nagyon érdekel.
Egyszerű külső megjelenése is eléggé egyedi, számomra éppen ideális átmenet a macho tereptraktorok, és a Barbie stílusú belvárosi lifestyle gépek között. Talán a Subaru Forester- féle stílushoz hasonlítanám, bár annál kissé lágyabb, no és jóval nagyobb.
A motorja hihetetlenül kultúrált ezért is vettem dízellel. Nem vagyok egy Rudolf Diesel fan, de egyszerűen ezzel a motorral jobb autó, mint a benzinessel.
Kategóriájában, és a hétköznapi forgalomban is kiváló a gyorsulása. Eleinte igen szomjas volt, de mostanra normalizálódott a fogyasztása. Autópályán, 150 fölött is jó formában van, de ekkor már rendesen szürcsöli a naftát.
A futómű személyautósan stabil, bár ezekre az ocsmányul javítgatott aszfaltozgatott utakra kicsit feszes.
Automatikusan kapolódó négykerékhajtása észrevehetetlen, eddig (hegyen lakunk, és mifelénk nem nyüzsögnek a hókotrók) mindenhol elment, igaz, terpre nem mentem csak egyszer, de olyan sáros lett, hogy el is ment tőle a kedvem.
Ami nem tetszett az szerintem az európai gyártásból fakad: A motorházetőt állítani kellett, és a bőrszoknya a sváltó karjánál újonnan ki volt repedve. Mindkét gondot a mszervízben udvariasan és gyorsan orvosolták, bár a belső munkák közben megkarcoltak egy fémszínű müa. betétet a műszerfalon. Most majd ezt fogjuk kicserélni...
A fenti apróságok ellenére ez egy tényleg jó autó, családosok, hegylakók, ne habozzatok!
Hibalista
- Motorháztetőt nagy tempónál "rázta" a szél, sebváltó bőrszoknya repedt, utasoldali légzsák elektr. kontakthiba, (fentiek gariban javítva).
- Rossz úton a tetőablak néha megszólal (ennek még - gariban - utánanézünk)
Ide hordtam szervizbe
márkaszervíz
Udvarisasak, gyorsak, csak még új a csapat.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | V 40 | Következő autója? | Egy roadster - játszani |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
