A család kedvence
Szöveges ítélet
Előző autónk egy 2002 Corolla Liftback volt, melyet sajna kinőttünk és eladás után beleolvadt a CR-V -be, melyet rendkívül megszerettem, ami nem is csoda, hiszen tágas, funkcionális, magas építésű, tehát igazi Kelet Európára kitalált családi "csoda". Különösebb baja , betartva az előírt karbantartásokat, az előírt minőségű anyagokkal nincs.
Bár még túl sok tapasztalattal nem rendelkezem vele kapcsolatban, mindössze három hónappal, azt sikerült leszűrnöm, hogy ha cserélni kell alkatrészt, az igen-igen költséges. Alapozom mindezt arra az elszenvedett balesetre, mely elég jelentősen megterhelte a biztosítóm számláját, no meg az enyémet is.
A márkaszerviz viszonylag gyorsan, kedvesen, mintegy két hét alatt orvosolta a hibákat, csak mint utólag kiderült a klíma szerelése nem a szakterületük, melynek folytatása egy klímakompresszor csere lett. A pontos meghibásodást természetesen nem tudták elsőre megállapítani, csak azt, hogy ez biztos nem garanciális javítás és találomra berendeltek két alkatrészt, amelyekről a javítási kísérlet során kiderült, hogy nem is hibásak. Megállapítás, szakértés, egy újjab hét állás 20000Ft. Végül is egy kis csepeli klímaszervizben, sikerült beépíteni egy bontott kompresszort 145000 Ft-t munkadíjjastól (a gyári kb. 270 000 Ft lett volna), amely azóta is kiválóan működik. Itt tudtam meg a következő néhány dolgot a CR-V klímákról, mely szerint rendkívül kényesek és a legkissebb szennyeződés is tönkreteszi őket, aminek a klíma sérülése és ennek kijavítása során elég nagy az esélye ha nem tisztítják ki a komplett rendszert. A bontó ahonnan a klímát szereztem ebben a szezonban kb. nyolc darab kompresszort adott el hasonló okokból. A többé-kevésbé jó hír, hogy a kompresszor kompatibilis a 2002 után gyártott Accord 2.0 kompresszorral, mindössze tárcsaeltérés van (a márkaszervíz természetesen erről sem tudott, hiszen a gyári CR-V kompresszor 50000 Ft-tal drágább).
A törés óta belekerült még vagy 50e km és így ami 70e levezetett km után hiányzik az autóból pusztán az automata váltó és a tempomat.
Hibalista
- Törés Következtében:
- Motorháztető, lökhárító, hűtők, bal lámpa, jobb ködlámpa, bal sárvédő, hűtő ventillátor, egy-két műanyag alkatrész cseréje kb. 1 200 000 Ft munkadíjjal, márkaszervizben.
- 60000km -es szervíz: légszűrő-, pollenszűrők-, gyertyák-, olaj-, olajszűrő-, fékfolyadék csere, munkadíjastól 36600 HUF.
- Gyűlnek szépen a tapasztalatok: megvolt a 100ekm nagyszervíz is, ami váltó és differenciál olaj, fékbetét és szíj cserét tartalmazott a szokásos 20e km -s cseréken kívül, mindezt kicsit 100e HUF alatt, munkadíjjal együtt.
- Ezeken felül pusztán néhány izzót kellet cserélni.
- Az autó így 110e km körül is ugyanolyan megbízhatóan üzemel, mint 1,5 évvel ezelőtt, amikor a család tulajdonába került.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
No name szervíz Aradon
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 41310 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Corolla Liftback 1.4 | Következő autója? | talán egy Toyota Land Cruiser |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
