100 km =7 l gázolaj, 1 l olaj motorolaj
Szöveges ítélet
Azoknak írnám az alábbi tájékoztatót akik esetleg hasonló autó vásárlásán gondolkodnak hogy a többségében sok nagyszerű dolgot, amelyeket márkatársaim írtak egy kis fenntartással kezeljék.
Családi autónak vettük a korosodó VW Sharan után, bár ne tettük volna.
Az autó kocka jellege miatt hatalmas belső térrel rendelkezik, melyet látva könnyen csábításba esik egy családos ember, s ha ezt még megfűszerezzük egy kis összkerékhajtással, nagyobb hasmagassággal, máris kész a mindenre használható családias jellegű egyterű. Ráadásul ha egy japán "megbízható" márkának a hiper-super alumínium nagyon sok szelepes, óriási nyomatékú diesel motorja dübörög a kocsi orrába, s a konkurensekhez képest is kedvező az ára, azt mondja az ember, nekem ilyen kell, s nem veszek másik kocsit pl. az előttem író egyik tulajdonos szerint 15 évig.
Csak hát sajnos a Hondának ez az első és idáig egyetlen 2.2 diesel motorja, melyet hiába alkottak nagyszerű japán mérnökök, tapasztalat hiányában egyszerűen nem sikerült nekik. A motor valóban rendkívül csendes és állítólag nagyon könnyű ( de akkor hogy lesz az autó orrnehéz, ívekben tolja kifele az orrát ), viszont a 340 nm nyomatékát a műszaki leírásokkal ellentétben csak 2000 fordulat fölött kezdi leadni, s akkor valóban viharként érkezve kiszedi a vezető kezéből a kormányt.
Amikor már felgyorsultunk szükségünk lenne egy megbízható fékre, amit talán más modellnél kellene keresni, mert ezt a hondát rendesen taposni kell hogy megálljon. A futási idő alatt 3 szor kellett féktárcsát cserélni, fékbetétet egyszer sem, tehát nem a hajtási stílussal volt gond, hanem a féktárcsával, ami egy idő után eldeformálódik, s úgy rázza kormányt hogy majd kiesik a kézből. ( nem garanciális hiba )
A gyári rádió egy vicc, így lehet hogy poénból elromlott, mert cserélni kellett.
Hátsó differenciálmű morog, mert éppen a gyári olaj rossz benne.
Azért egy ilyen árú autóban jó lenne kevésbé kopogós műszerfal, de a későbbi modellben sincs ez másként,
csakúgy ahogy ugyanaz a motorja a későbbi modellnek, mint ennek az évjáratnak. Tisztelt leendő és mostani Honda diesel tulajdonosok: 1000 km-enként a 0.7 liter olajfogyasztás nem rendkívüli, az belefér ennek a motornak, s a Honda gyárnak a tűrűshatárjába. Számoljunk csak: az 15.000 km-enként (olajcserénként ) 10.5 liter olaj. Akinek ettől kevesebbet eszik olajból az "no problem", főleg nem garanciális.
Talán a régi autósok emlékeznek még a ladás korszak olajnívópálcáinak a használatára minden indulás előtt. Ezt most ennél a motornál is át lehet élni újra, persze nem valami mosolyt fakasztó nosztalgiával.
El kell hogy mondjam még hogy az autó nem cégautónak, s nem rallykocsinak volt használva, terepet sohasem látott, s az autópályán sem tudtak volna trafipaxszal lemérni.
A vége hepiend, mert a sok márkaszervíz közül összeakadtam egy olyannal, aki a fenti problémákat orvosolta, s az autó most már régóta "tünetmentes". Azonban a bizalom már oda, így keresem a lehetséges utódot, amelyet valószínű hogy megbízhatóság alapján fogok kiválasztani, s biztos igénybe veszem a népítélet szolgáltatásait.
Hibalista
- Lengéscsillapító csere, turbófeltöltőcsere ( többször ), EGR szelep csere ( többször ), gyári rádió csere, morgó differenciálmű, zörgő kárpit, magas olajfogyasztás, féktárcsa csere többször, katalizátor csere, belső hőérzékelő csere...stb, stb
Ide hordtam szervizbe
Szinte mindenhol! A szerelők talán 30 %-a ért valójában az autókhoz, a többi márkaszervizes dolgozó abban bízik, hogy a járműdiagnosztikai műszer megoldja helyettük a problémát, vagy az alkatrészek egy az egyben cseréjét fejlesztette tökéletességre ( persze néha ez sem segít ).
Végül találtam egy kivételt. ( Még szerencse )
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | VW Sharan | Következő autója? | nehéz kérdés |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
