Lecsó
Szöveges ítélet
Az autót 98 elején vette a család újonnan, 10 éves korában került hozzám, miután megérkezett a második, csak ezúttal a 3. generációhoz tartozó CR-V is a családba.
***
Kényelmes a futómű, rendben, billeg a kanyarokban, de ugyanakkor emiatt nagyon hatásvadász gyorsításkor, amikor érezni ahogy meglódul a nagy bálnatest, sikítanak a gumik, felbőg (felüvölt) a motor. Érzésre nagyon hatásos. Ez még a 127 lovas verzió, nem egy szétpörgetős Honda motor, bárhol bármikor gyönyörű hangorkán kíséretében képes megindulni.
Álló helyzetben csak a fordulatszámmérőn látni, hogy jár a motor, menet közben is nagyon csendes, kulturált jószág. Iszonyúan össze van rakva, nem zörög benne semmi, földúton keresztirányú árokból kikanyarodva ha eléggé fülel az ember akkor hallani ahogy az ajtók körül a gumitömítések picit megnyikkannak, de más nesz nincs. Ingerszegény, de szép belső, kifinomult, pontos kezelőszervek amiket élvezet kapcsolgatni, könnyen járó a váltó, sík a padló. Okos, Haldex-rendszerű összkerékhajtás.
A japános ergonómia mítoszát erősítő kivételek:
-az ablakok kezelőgombjai nincsenek kivilágítva, sötétben sokat kell tapogatózni a gombdzsungelben, hogy meglegyen az amelyiket keresem.
-A fényszórómosó gombja ki van világítva, de azt meg pont kitakarja a kormány.
-a központi zár nem nyit a belső kilincs meghúzására, csak a gomb felhúzására. Valamint csak a vezetőoldali ajtóról van központi zár.
- A szent kvarcórán nem látszanak a számok nappal, ha fel van kapcsolva a lámpa.
***
A közlekedés többi résztvevője tiszteli, önzetlenül beengedik, nem bunkóznak. A nyári útfelújítások idején többször előfordult, hogy azelőtt beengedtek, hogy felismertem volna az araszolás okaként a sávom elfogyását és ezáltal megfogalmazódott volna bennem az igény a sávváltásra.
Ha elbutulok a végtelen nyugalomban és 40-el megyek főúton lakott területen, akkor sem akar senki megelőzni, bevágni, leszorítani. Bezzeg ha ezt egy Puntoval próbálom meg...
Egy igazi kellemes, kényelmes országúti cirkáló. Korábban, amíg pörgős olasz kisautóm volt sosem értettem, hogy hogy´ nem őrül meg az, aki 110-el megy az autópálya külső sávjában. Most már értem, ilyen végtelen nyugalmat árasztó finom szerkezetet kell hozzá vezetni.
***
A fogyasztás 10l körül alakul, egyszer sikerült sok vidékkel egy hajszállal 10 alá vinni, sok várossal a max. 10,7 volt eddig.
Színe a forgalmi szerint "óarany", a valóságban, mint a jóféle lecsó szaftja :-)
Hibalista
- - A hátsó ablaktörlő rugója kilazult és nem szorította az üvegre a lapátot.
- - A tetőablak végálláskapcsolója kikopott, ezért a riasztó automatikus ablakfelhúzását ki kellett kapcsolni.
-
- Igen, 11 év alatt ez minden!
Ide hordtam szervizbe
Honda Tenno, III. ker.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Punto HSD | Következő autója? | Nehéz lesz ezt überelni... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
