Ez angol, de jobb, mint a japán ugyanilyenem volt
Szöveges ítélet
Ez a második CR-V-m, az elsőt (Misfire című népítélet) sajnos 1 év után ellopták, de pár évvel később megint úgy alakult (csak ez az eladó számította be a G Astra cabriom, amit meguntam), hogy vettem a típusból egy másik példányt, igaz, ez automata, és ez angol gyártású, nem japán, mint a régebbi.
Röviden a két fajta különbsége:
- Az angol példányom hiába 16 éves, -míg a japán, amikor megvolt, 11 éves volt,- kevésbé rohad. A japánon már voltak rozsdapöttyök a széleken, míg ezen csak ott, ahol láthatóan ledörzsölte a festéket valami. Az ajtók alja elindult, de nem vészes. A japánnak a küszöbje egy ponton át is lukadt... Alvázvédelmet kapott azért, az ráfért igencsak.
- A japán változatban elvileg csak 120 ezer km volt, de folytonos misfire hibák mellett még zabálta is az olajat (7000 km alatt 3 liter, amivel csak annyi gáz volt, hogy akkor vettem észre, amikor felvillant fékezésekkor az olajnyomásjelző lámpa). Ez az angol ugyanaz a 147 lovas verzió, de ez nem nagyon eszi az olajat (kb. 1 liter ment bene 10 ezer km alatt), hanem csak nyomja ki magából a szelepfedéltömítésnél, hiába cseréltettem ki, így lesz még egy utam a szerelőhöz ezzel.
- A kéziváltós verzió rövid áttételezésű, 60-nál rángatásmentesen ment 5-ösben, autópályán pedig már elég zajos volt 110 felett. Ez az automata változat kicsit hosszabb áttételezésű, 120-ig normális a motorhang, az overdrive jót tesz neki.
- A kéziváltós minimálisan 8 körül tud enni, az automata 8,6 alá nemigen vihető le. Átlagban az automata nálam Budapesten, elővárosban, a hétvégéken használva 9,2-t evett nagyátlagban. Maximum városi araszolással tud azért 11,5 körül is lenni.
- Az automata váltó nagy királyság, tulajdonképp örülök, hogy ilyet vettem, de nem volt őszínte a mosolyom, mikor a márkaszervízben közölték, hogy az olajleeresztő csavar mágnese megfogott egy letört fogaskerék darabot, így kezdjek el spórolni. Mivel a kocsi állapota amúgy egész jó, így a váltó számít időzített bombának, a tönkremenetele gazdasági totálkár lenne, ezért használtan nem valószínű, hogy vennék még egyszer automatát.
A típusról pro és kontra:
Pozitív:
- Hiába csak 374 liter papíron a csomagtere, nagyon sok holmit elnyel, főleg, hogy nincsen kalaptartó ebben, így térelválasztó ráccsal könnyen elnyel 500 liternyi cuccot.
- Az utastér kellően széles, a lábtér is nagy, a család nagyon szereti, még a kekec nejem is.
- A futóműve ringatós, sportos kanyarvételre nem nagyon alkalmas, de sietni azért ésszel lehet vele.
- Automata váltóval papíron 12 s körül gyorsul 100-ra, tehát majd 2 másodperccel rosszabb, mint kéziváltóval, de a gyakorlatbanezt nem érezni, ha az ember odalép neki, az automata verzió és szépen elindul, emelkedőn pedig még jobb is.
- A 4 kerék meghajtása jó, hogy van, de azért ez nem egy Landy. 4 évszakos Pirelli Scorpionokat vettem rá, nyáron kifejezetten jól elvoltam velük, a 2017-es és a 2018-as telet egész jól viselték, pedig hóban is használtam a kocsit többször.
- Ennek tekerték az óráját, lekérdeztem a nyilvántartásból, 50 ezret tekertek pár éve, de simán lehet, hogy előtte is. Ahhoz képest, hogy minimum 330 ezer van most benne, szépen egyben van az autó.
- Elektromos ablakok, és a napfénytető hibátlanul működnek ennyi idő után is, ahogy a klíma is szépen hűt.
- A kocsiból körbe szuper a kilátás, a tükrök akkorák mint egy furgonban, így a mélygarázs-helyünk manőverezős helyére könnyebben beálltam ezzel, mint a másik Hondámmal, a delsol-ommal.
Rossz:
- Biztonsági öv csatja befelé áll, hiába vagyok 75 kg, nyomja a combom, ha becsatolom az övet. Fordítva szoktam bekötni, hogy kifelé álljon, ilyenkor viszont kissé akad az öv.
- A fogyasztása azért nem kevés, aki dolgozni is használja, nyugodtan számolhat 10-es átlaggal.
- Múltkor a szerelőm udvarában olajcsere után minden előzmény nélkül, egyszerűen nem indult. Az önindító tekert, de nem kapott benzint az AC pumpa. Kiderült, hogy az indercia kapcsoló, aka borulásérzékelő oldott ki, és tiltotta le a benzint. Hogy mitől, az rejtély.
- A fényszóróját políroztattam vétel után, de egy év után újra besárgult. Polír után sem volt a lámpája egy fotonágyú, most bemattulva méginkább átlagos a lámpa ereje.
Összességében nagyon szeretem a típust, ez a példány kifejezetten a szívemhez nőtt. Úgy néz ki, hogy a 2 évnyi szervízköltsége kijön 650 ezer körül, ami ennyi év és futott km után annyira nem rossz szerintem.
Hibalista
- Vásárlás után cseréltettem, úgy, hogy az eladó szerint ő nemrég 400 ezret költött rá:) - - - Trapézgömbfej, hátsó stabpálca, féltengely gumiharangok elöl, fékbetétek elöl meg még pár apróság. - - Gyertyák, szűrők, összes folyadék (motorolaj, fékfolyadék, váltóolaj, diffiolaj) - -Vezérműszíj és görgők, szelepfedéltömítés - - Lambdaszonda, katalizátor és középdob - -Alvázvédelem - - Később kellett még 4 felni, mert a gyári aluk korrodáltak és az egyik eresztette a levegőt, hiába próbálta a szerelő megjavítani. Kapott 4 Enkeit használtan, azok legalább egyediek.
Ide hordtam szervizbe
- Futóműszervíz a Jászberényi útonA futóműalkatrészeket normál áron megcsinálta rövid határidővel.- Alvázvédelem Kosztolányi Autószervíz a gyorsforgalmi úthoz közel. Ő is nagyon ajánlható- Nemrég szélvédő cserén volt. Ezt a szelvedonagyker.hu-nál csináltattam. Gyorsan és olcsón dolgoztak, a szélvédőcsere caklipakli 25 ezerbe került, pedig nem biztosításra ment.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Honda GrohoczkyŐk csinálták a diffi és a váltóolaj cseréket. Korrekt áron (12 ezer illetve 37 ezer), gyorsan megcsinálták.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra G cabrio | Következő autója? | Lehet, hogy kipróbálom idővel az újabb Dustert |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
