A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic Crx (1992-1998)

Civic Crx delsol 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó kis autó ez, kedvelem

Szöveges ítélet

A kocsit egy MR2-es elhamarkodott eladása utáni vágyakozásom miatt vettem. A Toyoták viszont olyan drágák voltak (1,6 millió körül láttam olyat, mint anno az enyém volt), hogy meggyőztem magam, hogy hétvégi hobbiautónak egy harmadannyiba kerülő delsol is megfelel, ha már az MX5-ösökből még az 1 millióért kínáltak is rosszabb állapotban voltak, mint ez a Honda.

Összehasonlítva a két típust, azt lehet mondani, hogy a Honda kissé, -de azért érezhetően - gyengébb (140 vs 125 ló), nyomatékszegényebb. Mivel a Toyota a középmotorossága okán nem volt alattam egy driftgép, így szerpentines kanyargásnál különösebben nem látok különbséget élményben a két autó között. A Toyota fékje viszont klasszisokkal jobb, a delsol hátul persze dobfékes. Előre veszek majd jobb betétet és tárcsákat, hátha javul a fékhatás, ez a Németországban felrakott tárcsa-betét kombó nem az igazi sajnos. Megáll vele a kocsi, de nem harap annyira a fék. Lehet persze, hogy a vadiúj Nankang 4 évszakos 195/55 R15 gumik se annyira jók, bár se nyáron, se most télen nem produkáltak még semmi veszélyes helyzetet, pedig mentem már hóban is velük.

A kocsik motorja változó szelepvezérlésű, igaz a Toyotáé nyomatékosbb azért. Fogyasztása a Hondának nálam vegyesben 6,5-7 liter, míg a Toyotáé 7-8 liter körül volt. Olajat a Honda nem eszik, a Toyota a gyűrűzésig zabálta, utána már az sem.

Belső térkínálatban, üléskényelemben kb. egyforma a két autó (egyiknek se túl kényelmes az ülése, 300 km bőven elég bennük egy napra), motorhangban nekem a Honda jobban bejön. A Honda csomagtartója kb. 2-szer nagyobb, mint a Toyotáé, még a bele tett keménytető mellett is, így a mindennapokban a Honda ebben is teljesen jó kompromisszum. A targatető egyébként teljesen jól adja a kabrio feelinget, nagyon megkedveltem, ahogy az elektromos hátsó szélvédőt is. A kocsiban nincsen klíma, de olyan jó a kocsi szellőzése, hogy felrakott tetővel, leengedett ablakokkal és hátsó szélvédővel sem vág be annyira a cúg, mint sok más eddigi autómban, így egyelőre a klíma nem hiányzik, igaz az MR2-ben sem volt.

A kocsira vettem a jófogáson egy bontott kocsiból gyári spoilert, mert a nagy laponya csomagtartófedél nem volt az igazi látványra. Igaz, a spoiler súlyát már nem bírja el a csomagtartó 20 éves gázteleszkópja, így ezzel még kezdenem kell valamit, mert a tetőt egy kézzel nem tudom beletenni, ha a másik kezemmel a csomagtartófedelet kell tartanom. Vettem gyári toronymerevítőt is, így a "féktuning" után összeáll az autó, amit ebből ép ésszel ki lehetett hozni, azt megtettem. Ha erősebb kell, veszek valami erősebbet.

Ha valaki pózerkedni akar, akkor viszont az MR2-t érdemes venni, azt folyton megnézték, míg ebben a CRX-ben minden laikus csak egy öreg hülyegyerekautót lát, igaz a tuning Hondás emberek szoktak integetni.

Összességében nem bántam meg a CRX megvételét, élvezkedni és munkába járni is jó autó, annyival nem nyújt kevesebbet egy MR2-nél, mint amennyivel olcsóbb. MX5 NB-vel nem vetem össze, azt egyszer vezettem, az élvezetre ugyan más liga, igaz az 1,6-os motorja jóval gyengébb a Hondáénál, és rozsdál szinte mind így 20 évesen.

Hibalista

- - Vétel után hamar rájöttem, miért tudta a nepper megvenni a kocsit Németországban olyan olcsón, hogy én már az ő hasznával növelve vettem 540 ezerért. A kocsi kormányműve folyt, kint ez biztos drága meló, én felújíttattam szakműhelyben 100 ezerért. Nem örültem neki, de szinte biztos voltam benne, hogy egy 20 éves kocsinak lesz valami baja, ha egy nepper árulja. - -Kapott alvázvédelmet, új olajat, szűrőket, vezérműszíjat, vízpumpát és 4 db. új 4 évszakos gumit, mert zavart, hogy 4 gumit nem tudok egyszerre elvinni a gumishoz vele, tároltatni meg spúr vagyok, elég volt azt az MR2-esnél anno.

Ide hordtam szervizbe

- Kosztolányi Autószervíz az alvázvédelmet csinálta, 25 ezerből kijött.- Tímár Motors csinálta a kormányműfelúítást. A vállalt határidőben kész lett az autó, rosszat nem tudok mondani rájuk.- A gyári spoilert a Sprint Autóklinika fényezte és tette fel az autóra. A fényezés és a felrakás kijött 35 ezerből. Korrektek voltak ők is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 214000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? MR2 spyder Következő autója? Lehet, hogy egy Alfa Spidert ki kellene próbálnom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic Crx 1992

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)