Forever Young
Szöveges ítélet
Imádtam! Ezért vettem utána is ugyan ilyet. :)
Szerelem volt első látásra. Kicsit leharcolt állapotban jutottam hozzá, egy pápai autókereskedés hátuljában állt szegényem. Egy esős máricusi napon néztük meg. A motortér eléggé kakán nézett ki, sok rozsdafolt, stb, de körbe nem igazán volt baja, apróbb sérüléseket leszámítva. Motor pöcc-röff. Picit átvágtak vele, mert az olajteknő el volt kicsit rohadva. Sokat állt az autó, sok kilóméterrel. 3 évig használtam, sajnos za elején elkapott a tuning őrület egy picit, ez szerencsére aztán kb 2 év után elkopott. Kipufogót rendszert csináltattam rá, majd abból is vissza került rá a végéna gyári. A futóműhőz nem kellett nyúlnom, remek állapotban volt. A motor egyébként szintén, 341.000 Km után is csodálatosan szépen nézett ki minden a szelepfedél alatt is. Nem csörgött, erőben is remek volt. Olajfogyasztása minimális volt, az is csak elég magas fordulaton, ha 6000 felett forgatta az ember. Erről egyébként ksi kicsit leszoktam a végére. Most a másikkal meg vissza. :D
Nagyon szokszor voltunk két személlyel nyaralni, hosszabb utakon, sosem féltem attól, hogy ott hagy valahol és két személynek 1,5-2 hétre elég cucc is simán befér a csomagtartóba.
Ami sajnálatos és talán elkerülhetetlen, az a hátsó ívek körüli rohadás. Lehet hozzá kapni méretpontos javítóíveket, így csak szakembert kell hozzá keríteni.
Egyszer sajnos sikerült egy nagy szarvassal találkozni éjszaka. Oldalról futott belém, besazkítva a szélvédőt, megzúzva a bal ajtót, tükröt, első sárvédőt. Elég jó az ellátottság, sok a bontás, sokat hoznak nyugatabbról. Ügyesen, elég olcsón ki lehetett szállni ebből is. Szélédőt is lehet cseréltetni korrekt áron itthon. Az A oszlop még ekkora ütéstől sem sérült sehol, pokolian erős, akárcsak a C oszlop.
Most egy megkíméltebb darabban ülök, imádom a leengedhető hátsó szélvédőt, hogy közel a föld, a nagy kanyarsebességet! Gyári futóművel picit magas az autó, a hátulja nagyon könnyű, volt alkalmam megpördülni vele nedves úton, nem fiatal gumikkal.
A jelenlegi picit lentebb van téve, a kerékdőlésnek köszönhetően a tapadás ég és föld, jó gumikon jelenleg elképzelni sem tudok egy olyan necces manvert.
Fogasztás pokolian jó. A legjobb az 5,6L votl átlagban, a legrosszabb anno télen, 7,2L átlagban.
Csak 96 utáni Facelift modellt érdemes venni. Ebben más, erősebb anyagból vannak a műanyagok, nem törnek a kilincsek, nem törik semmi, a gumikéderek kialakítása is más, így nincs beázás.
Olajcserékre nagyon érdemes figyelni. 5-6000Km és le kell dobni. Forrón sosem állítottam le, ha meg volt hajtva mindig vártam picit, még visszább hül a rendszer.
5W40 motult használtam benne télen, nyáron 10W40, szintén motul.
189cm-es magassággal és nem ksi termettel is bőségesen elférek benne. Ez egy MX5-ben már sajnos nem volna így. Két személynek mindenképp kényelmes, ha le veszed a tetőt, akár a karácsonyfát is hazaiheted benne. :D
Én nagyon szeretem a gyári bőr belsőt, mert szép, kényelmes. A gyári ülések is nagyon jól tartanak.
Rengeteget tudnék még róla írni.
Jelenleg az a cél, hogy a jelenlegiből második autó lesz és télen mindenképp pihen.
Ha teheted, próbáld ki, de kérj meg valakit aki már régóta ismeri a modellt, ne nyúlj mellé. :)
Hibalista
- Főtengely szíjtárcsa, Olajteknő.
Ide hordtam szervizbe
Többnyire magam szereltem, mivel a környékenmegbízható helyet nem találtam a 3 év alatt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 281000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | CRX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
