Csajozós hülyegyerekautó
Szöveges ítélet
Igazi élhető kabrió/hülyegyerekautó. Piros színben, gyári szárnnyal elég vadul, de mégis barátságosan néz ki, a lányok imádják, az utcán megbámulják, a kisgyerekek mutogatnak rá. Nyitott tető mellett sem utálnak benne, de azért elég sportosan néz ki ahhoz, hogy M5 bevezetőn már messziről lehúzódjanak akkor is, ha nem mész gyorsan.
A fűtés nagyon jó, februárban nyitott tetővel hoztam haza az autót :)
Sok egyéb jelölt is volt (MX-5, Z3, MR2, Barchetta), de a DelSol mindennapos használat során messze veri a többit, és nem nyújt kisebb vezetési élményt. A futóműve és az alacsony magasság alkalmassá teszi a huligánkodásra.
Érdemes 96 utáni facelift ESi-t venni, azon már normális gumikéder van, és VTi fékek. Normális állapotú VTi-t kifogni igen nehézkes, és egy motorfelújítás (15-20 év után erre hamar szükség lesz) lényegesen húzósabb.
Ha rendbe van rakva az autó kívül-belül, senki nem mondja meg róla, hogy 18 éves. Ha hidegen nem gyilkoljuk, és normális olajat kap, rövid csereperiódusokkal, és odafigyelünk a szelepszár-szimeringekre, a motor is elnyűhetetlen.
Mivel 5gen civic alapú, így élvezhetjük annak kiterjedt alkatrészbázisát és tuning-szakirodalmát. Ez utóbbi olvasgatását nem javaslom, mivel hamar azon kapjuk magunkat, hogy turbósítjuk az autót :)
Praktikusság:
-Masszív 100kg-s férfiember is kényelmesen elfér benne (az MX-5-ről ez nem mondható el)
-300 literes csomagtartó. Két ember kényelmesen le tud mászni a a horvát tengerpartra sok bőrönddel, de pár zsák cement vagy egy közepesen nagy tv is elfér adott esetben
-Kemény targatető, lehúzható hátsó ablak. Jobban kilátni hátra, nem szakad ki, nem vágják ki, kis hozzáértéssel a nyiszogása is megszüntethető. Télen teljes értékű autó.
-Masszív C oszlop. Fel lehet rá ültetni a csajodat ;) Zárt ajtó mellett lendületet lehet rajta venni a menő bepattanáshoz :) Lefejezés ellen sem utolsó, itt a népítéleten is van kép fejreállt delsolról, a srác karc nélkül szállt ki
-Nyitott tetővel sem huzatos, mivel a hátsó ablak is mozgatható, szélfogóként működik. 130ig bőven jó lehúzott ablakokkal is, de egy napszemüveg azért nem árt :)
Fenntartás és alkatrészellátás:
-A Kaba utcai, a Csepeli, és a Fóti bontóból, illetve crxforum-ról van alkatrész bőséggel, olcsón, mivel 5gen civic alapú az autó.
-A VTEC-nek hála, huligánkodás-mentesen vezetve 6.5 körüli fogyasztás is összejön,
én viszont nem spórolni vettem, így a 10-11 sem irreális :)
Hátrányok:
-Napszemüveg nélkül hosszútávon kötőhártya-gyulladásod lehet nagyobb tempónál :)
-A tetőt gyorsan lehet levenni/feltenni, feltéve ha az ember nem lány, vagy nincs eltörve a keze (van elektromos tetős változat)
-A lányoknál csak a rendőrök szeretik jobban, a sebességhatárokat betartva is folyamatosan megállítanak
-Piros lámpánál rendszeresen számíthatunk púposkodásra BMW-k, márkatársak, és totálisan esélytelen suzukisok részéről
-A szüleid, és a hazaszállított kislányok szülei is utálni fogják
-Ha kicsit is hajlamos vagy a tuningra, elvesztél :)
Hibalista
- Kompletten fel lett újítva, fék-futómű-motor, plusz piros metálfényt kapott, elvégre egy 18 éves hobbiautóról beszélünk. - A tetőre a gumikéderszett igen húzós tétel (~200e), célszerű ápolni, hogy sokáig tartson, akkor nem lesz baj - Az esőcsatornákat célszerű vásárlás után alaposan kiganézni, utána pedig néha átmosni, így nem ázik majd be sehol - Ennyi idős korára a tető zárszerkezete kicsit kilazul, meg kell feszíteni, zsírozni, utána állítani, és máris nem fog nyöszörögni - Futómű/motor tekintetében civic és integra alkatrészek között gazdagon lehet válogatni - Ne törd össze az elejét, normális állapotú géptető a földön nincs, csak vagyonokért. Az utángyártott cuccokat felejtsd el. - Kapott egy S2000 antennát, egy Integra Type-R légzsákos Momo bőr kormányt, ITR futóművet-féket, és S2000 üléseket. Mert így szép :) -
Ide hordtam szervizbe
Leginkább saját magam bütykölöm, egy kis műszaki érzékkel, néhány szerszámmal és szervízkönyvvel nem lehetetlen feladat.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Tibi + Feri csinálta a karosszériát, fényezést, szép lett :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corsa 1.2 Van | Következő autója? | 458 Spider - ha egyszer sok pénzem lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
