A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic Crx (1987-1992)

Civic Crx 1.6i 16v 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Kimerevített kis doboz

Szöveges ítélet

Fanatikus, sebességet és kanyart szerető autóbuziként 20 évesen eldöntöttem, hogy veszek egy autót magamnak.
Mindig is csodáltam a japán 80-as évek végi, 90-es évek eleji kockákat, ezért ezen a téren kezdtem el keresni.
A listában szerepelt AE86 Tureno vagy Levin, S13-as Nissan SX 200 és Honda CR-X.
Az első kettőt alkalmam nem nyílt kipróbálni, mert a Hondákhoz képest siralmas volt a felhozatal a hazai használtautó piacon (AE86 nem is volt eladó).
A Hondákat én még 4 évvel ezelőtt szószerint utáltam, de a gondolkodásomat egy Integra Type-R gyorsulását utasként átélve alapjaiban megváltoztatta.
Az állandó sztorizások a még Japánban összeszerelt Hondákról és azok átlagon felüli megbízhatóságáról csak megerősítettek a döntésemben.
Az első CR-X egy iVT volt amit kipróbáltam, megelégedettségemet jelezte a fülig érő mosolyom :)
A nyomatékot viszont hiányoltam a motor karakterisztikájából. A vásárlástól való elállásban szintén szerepet játszott, hogy az autó rommá volt törve, a tornyok elmásztak s valami iszonyat gagyi hókotró tuning lökösök voltak rajta.
Szóval egy rakás szart adtak volna majdnem 900.000,- forintért.
Csalódodtan tértem haza és böngésztem újból a használtautót.
Ötödik személyes vizit után végül rátaláltam.
Szolid leírás, gyári kasztni, nem lemosott kisebb méretű fotóval csatolva a neten.
D16Z5 motoros (124LE), dél Balaton környékén, második tulaja árulta, Suzukában összeszerelt.

A motor sokkal jobban tetszett, nyomatékosabb volt (cserébe fentebb gyengécskébb), egy kutyát csaptak el elől vele, zárhíd sérült csak a lámpák vonalában illetve neki tolatott a srác egy oszlopnak. Tehát komoly szerkezeti sérülést nem szenvedett, így a kritériumoknak megfelelt.
Jó tuning alap, meg is vettem.

Elsőként a szokásos biztonsági ellenőrzést hajtottam végre. Fék kuka, futómű kuka, de legalább vigyoroghattam, hogy nem törött :)
Brembo tárcsát és betétet illetve Bosch tárcsát és Textar betétet kapott hátra, olajcsere, valami szar olasz olajszűrővel ami eresztett. Fékrendszer felújítva.
Jelenleg GReddy olajszűrő és Mobil 1 10W40 félszintetikus olajat használok, váltóban Castrol 10W40-t.
Bosch vezérműszíj s feszítőszíjgörgők.

Futómű kapott egy KYB Excell G gátlókat (gyári keménységű) és APEX ültetőrugókat (-40mm).
Sokan azt mondták, hogy hú bazdmeg, ettől sokkal feszesebb lesz az autó, hát rosszul tettem, hogy rájuk hallgattam, mert a magasság csökkenésen kívül mást nem adott +-ba, kanyarban nekem még kevés volt, mindig.
Majd egy évig használtam s sikerült szert tennem egy Tein Basic Coilover szettre. Elől 8k-s, hátul 4k-s rugóval. Az elsőt cseréltem 10k-sra, hátsót hamarosan 6k-sra fogom. Így 250% erősebb a rugóm a gyárinál, szemben a +20% ültetőrugójával.
Elkövettem azt a hibát, hogy Ebay-en vettem egy torony/bölcsőmerevítő szettet.
Na ez az amit senkinek sem ajánlok. Igaz olcsó, de annyit is ér. Az alsó vasak nem is illetek a modellhez, a felsők meg tartottak valamit, de nem az igazi.
Most jelenleg Cusco ST első torony-, Cusco AS hátsó torony-, Cusco Type I első bölcső-, Carbing Type I hátsó bölcsőmerevítő van benne.
Le se lehet írni szavakkal a különbséget márkás és noname cuccok között. Soha többé noname, az biztos.
A gyári elől 19mm tömör és hátsó 15mm tömör stabilizátor rúdat lecseréltem elől 24mm tömör Suspension Techniques, hátul 22mm tömör, 3 fokozatban állítható Suspension Techniques stabilizátor rúdra.
Energy Suspension poliuretán szilentek a gyáriak helyére.
Skunk2 forgácsolt aluminium tányérok beépítésre várnak.
Ezzel a futómű letudva.
A felnivel jól megszívtam, Buddy club P1 Racing II-t szeretnék (15x6,5 ET40), de az egész USA-ban, Ausztráliában és Japánban elfogyott, újat nem gyártanak. Az SF modell nem tetszik, P1 Racing (JDM csak) meg nagyon drága. Remélem lesz használtan eladó a jövőben. 195/50 R15 Toyo Proxes T1R gumiim is várják már ;)

A gyári vonalakat igyekszek meghagyni, egy teljes lakatoláson és fényezésen (NH526-M gyári fekete színnel fújva, műanyag elemek szintén ugyanarra fújva) átesett. Okádék sötétítő fóliától mentes most már. Kapott naranszínű helyzetjelzőket előre a fehér helyére, illetve egy J´s Racing első lökös toldatott.

A gyári Honda magnóm szuperül szolgál bent, bár a kipufogotól sok mindent nem lehet hallani :)
Buddy club short shifter és Buddy Club Type B váltógomb, hamarosan egy 5Zigen kormány dobja fel a belsőteret.
STRi 5 fokozató shift light beszerelésre vár, illetve egy AEM szélessávú AFR mérő megrendelésre.
Bride ülés csak az én oldalamra és Mugen pedálok terbve véve.

A hűtőm elszállt, Denso-ra cserélve. NGK Premium gyertyakábel NGK Iridium IX gyertyára cserélve (nem a francia foss, hanem az eredeti japán).
GReddy SUS 4-2-1 leömlő, BLOX test pipe és Buddy club spec II cat-back gondoskodik a recsegésről. Utóbbi über durva, ugyanis nincs hátsódob a rendszerben, csak cső.
Nemrég kerültek be a Crespo stage 4 vezérműtengelyek, Buddy club fokkolókerekekkel. Ideiglenes chip hozzáírva, 5000rpm-es rajtprogival és 8200rpm-es tiltással, több benyát is kap.
De ez ideiglenes a generálig, ahol kompresszió növelést hajtunk végre 9.5:1 -> 10.5:1 (hengerfej síkolással) aztán pad. A tengelyből most kb. 40%-ot érzek, beállítás után hozza majd igazán az erejét.
Valószínűleg kell majd neki erősebb szeleprugó is, Crespo szintén, de a szerelőmé a végszó :)
AEM átmérezett és könnyített generátor görgő speciális szíjjal.
Buddy club földelő és stabilizátor a motortérben, AEM üzemanyaghíd és AEM hideg levegő beszívó.
Blitz fékolajtartály sapka (na ez nagyon fontos :)
Most készül Németországban a bővített szívósorom, rá 60mm-s Skunk2 pillangó kerül.

A következő fékcserénél - ami messze van még - az 90-93 Integra fékét teszem fel.

Mire ötszörösét ráköltöm az autónak - most tartok kb. 70%-nál -, elmondhatom azt, hogy kész van a "mild" utcai autóm.

Imádom a hegyet, a kanyarokat, száguldozni a semmibe.

A hátrányok.
Zörög, csörög.
A kemény futómű miatt a műanyag elemek bent lepattintódnak.
Nincs alapjáratom szinte, 2000rpm alatt dadog a kocsi (a tengely miatt 3000rpm-8000rpm-ig dolgozik).

Ez egy átlag hétköznapi felhasználó számára elfogadhatatlan, de az írásomból kiderült már, hogy én nem közéjük tartozok, ergo engem nem zavar :)

Ami az olyan állatoknak, mint nekem hátrány az az, hogy eléggé japán orientált motorról van szó (D16Z5 (EDM-re gyártott) -> 99%-ban megegyezik a JDM ZC-vel), a tuning alkatrészek nem állnak olyan mennyiségben rendelkezésre, mint a B16 esetében. ZC vs. B16-ba vitába nem mennék bele, mindkettő motor a maga nevében csodálatos konstrukció, mindkettőnél van előny és hátrány. Sokat kell keresgélni tuning alkatrészeket s sokba is kerülnek (de még mindig olcsóbb, mint a B16-hoz). 2,5 éve napi 3-4 órát csak a kocsival foglalkozok. Kimerítő, de megéri.
Illetve majdnem 18 éves autó, hiába merevítem agyon, a kasztni már öreg s ez érződik is.

Használati autónak vettem s lett belőle 3/4 hobby autó, ami télen mély álmát alussza.
Egyébként is nincs az a pénz, hogy hétköznap autózzak a városban.

Szerintem hétköznapi használatra tilos hozzányúlni bármihez is, de nekem a kihegyezés volt a fő cél. Remélem következő év ilyenkor befejezettnek mondhatom a projektet.
Akkor képet is rakok fel.

Rengeteg köszönet:
Jerry-nek Colorado Springs-ből (ZCspeed Racing)
Marcus di Sabelle-nek California-ból
Sebastian-nak Brémából
TheZCr.com-os srácoknak, főleg Chris-nek
Botinak, a szerelőmnek itthonról

Hibalista

- - gyári SHOWA gátlók
- - gyári rugók
- - féktárcsa, fékbetét, fékmechanika
- - hűtő
- - thermosztát
- - vezérműszíj
-

Ide hordtam szervizbe

Zengő

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Boti

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1991
Kényelem (1) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 242000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? ez marad, talán egyszer egy B18C upgrade a ZC helyére
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic Crx 1987

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)