A sárga retro rakéta
Szöveges ítélet
2 éve mikor oda jutottam hogy megvegyem életem első autóját, azt hiszem a legjobb döntést hoztam hogy egy 1992-es CRX mellett döntöttem. Első látásra szerelem volt.. Ezt az egy autót néztem meg, de annak ellenére hogy nem tökéletes motorral rendelkezett, nem tudtam otthagyni az előző gazdájánál.
CRX-ezni több mint egy másik autóval A-B-be eljutni.. Ez egy életérzés..
Amikor kigurulsz az utcára, és csodálkozó tekintetek követik utadat, annál nincs is jobb érzés autózás szinten :) Persze vannak olyanok is biztosan, akik azt nézik, mi ez a hangos *ar??? De hát ők soha nem ültek ilyen autóban..
A menetteljesítményről annyit, hogy eszméletlen jó.. :) 5.-ben is nagyon jól gyorsul akár 50-ről is. Lámpánál pedig nagyon jól helyt áll mindig. A kedvencem amikor pl x5-ös BMW-vel próbálnak arcoskodni a csajuknak a menőmanók, és meglepetten konstatálják hogy egy régi autó is fel tudja venni a versenyt velük, sőt... ;)
Egyébként 402 méteren 15,528-as időt sikerült mennem a kis sárgasággal.
A fogyasztás kiváló, ha nem nyomja az ember, 7 literrel el lehet kocsikázni, de az M0-son 80-al akár 5-5,5 is összeszokott jönni. Ha versenyezget az ember, akkor max 8,5-9 liter a fogyi.
Én csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a típust, igaz ha valaki a vásárlásra szánja magát, készüljön arra, hogy a vételár dupláját-tripláját fogja rákölteni hamarosan az autóra, persze csak akkor ha azt szeretné hogy jól is nézzen ki a vasa.
Alkatrészt nagyon könnyű találni, sajnos nagyon sok a már elvérzett példány :(
Ennyit szerettem volna röviden és tömören írni a CRX-euzésről, lehet kicsit elfogult vagyok, de én tényleg nagyon szeretem ezt az autót :)
Hibalista
- Miután megvettem az autót, iszonyatosan füstölt, és a kompresszió is nagyon alacsony volt. Szelepszár szimeringet cseréltettem a motoron, de nem segített, sajnos új motort kellett venni, mert a Z5-ös az olajnyomás megszűnése miatt kikönyökölt. Az új motorral semmi gond sincsen, bár egy szelepfedél tömítés csere ráfér, mert sajnos nem gyárit kapott az előző tulajtól. - Kapott új alsó lengőkar szilenteket, és 2 első lengéscsillapítót, most az első stabilizátor szilentek várna cserére, mert sajnos elfogytak az évek alatt. Több apró hiba is volt az elmúlt 2 év alatt, izzófoglalat szétolvadása, elektromos ablak elektronika szétszakadása, ablakmosó tartály+elektronika kiszakadása, kilométerspirál kiesése, gumicsövek kilyukadása és még pár apróság, amik most nem jutnak eszembe. Jelenleg a fűtéskonzol javítása ami a legszükségesebb, ugyanis ez gyárilag nagyon gyenge minőségű műanyagból van, és sajnos a rossz utak miatt teljesen széttört az évek alatt.
Ide hordtam szervizbe
Hondás ismerősökhöz vittem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 137000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Integra vagy CTR |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
