A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2017)

Civic 1.0 T Elegance Navi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vörös ördög

Szöveges ítélet

Jónéhány év cégautózás, majd néhány évnyi használtautós szopódás után úgy döntöttünk, inkább új autóba öntjük a pénzünket, családi autó gyanánt. A piacon körülnéztem, alsó-középkategóriában mi jöhet szóba. Soha nem vettem még nem-japán autót magáncélra, cégesből viszont meg csak VW konszernes volt, így ezekre szűkítettem a kört: Golf VII kombi, Octavia Mk3, Hyundai i30. A 2017-ben még kapható Focus egyáltalán nem tetszett, a Kia Ceed meg épp kifutó modell volt (és szintén nem tetszett). A Toyota Corolla még Auris volt (és ronda). SUVot nem akartam.
Érdekes módon a Civic egyáltalán nem volt képben, merthogy pl a Totalcar is nagyon lehúzta.
Végigültem a kiszemelt példányokat, de egyik se tetszett igazán. Egy nap elautóztam a Honda szalon mellett és gondoltam, akkor már kipróbálom ezt is (merthogy egyébként külsőre nagyon tetszett). Beültem és... az autó megvett kilóra.
A többi versenytársra inkább "ráül" az ember, ebbe viszont beülsz! Az autó körbevesz, minden kézre esik és minden szem előtt van, aminek szem előtt kell lennie. A váltó rövid úton mozog (és pontos), és közel van a kormányhoz. Az infotainment "okés", valami régi Android van rajta, de amire nekem kell (Carplay), arra tökéletesen megfelel. A "hifi" egy alap rendszer, semmi extra, de az is teszi a dolgát. Az Elegance felszereltségben minden benne volt, ami kellett nekem (kétzónás klíma, ülésfűtés, parkolószenzorok elöl-hátul, sötétített ablakok, 4x elektromos ablak, Carplay) és még több is (automata vészfék, adaptív tempomat, sávtartó, tolatókamera, elektronikus rögzítőfék, hill-hold control, stb).
Mindezt jóval kevesebbért (5-10%!), mint egy azonos motorizáltságú Golf/Octavia, vagy akár i30.
Méretek: kb egy Octavia Mk2 szintjét hozza (a csomagtartó is hasonló méretű). Mi két gyerekkel minden további nélkül tudunk nagyobb távra is utazni. Nyilván a beltér sötétebb a kisebb ablakok miatt, de kárpótol, hogy jó ránézni kívül-belül.

Motor: sokan szidják az alapmotort, mivelhogy három hengeres és még egy literes sincs. Én elég sokat vezettem egy 1.9 PD TDI Octaviát (az alap 105 lóerőst) és leginkább ehhez áll legközelebb karakterben. Nem szeret forogni, viszont alulról húz. A háromhengeressége (és a viszonylag nagy turbó) miatt vicces a hangja. Hétköznapi közlekedésre több, mint elég. Szóval ha valaki a tesztekből tájékozódik, és ilyen Civicen töri a fejét, inkább menjen el egy próbakörre az autóval és utána döntsön. Egyébként meg tök jó fogyasztása van, 95.000 km alatt 6,7 l/100km a nagy átlag (kb 50% előváros, 25% vidék/autópálya, 25% város). Kikapcsolt Start-Stoppal.
Egyébként hidegben is gyorsan bemelegszik.
A váltóról már írtam: pontos, rövid utakon jár, fasza.

Futómű: viccesen peres és széles gumikat kap már alapból is az autó, amin nem segít a feszes futómű sem. Egyszóval: rázósabb, például egy kortárs Octaviánál. Én viszont szeretem. Megadja a kontroll érzetét, nem esik le az útról. A kormány meg szürreálisan közvetlen (2 teljes fordulat a tartomány). Nyilván túlszervózott, de ez manapság mindenhol ilyen.

Egyéb kütyük: az infotainmentről, hifiről már írtam. A vezetéstámogató holmik rendesen vannak integrálva (illetve kikapcsolhatóak/testre szabhatóak), ami azt jelenti, hogy nem idegesítőek, viszont működnek amikor kell. Az ACC kifejezetten jóra sikerült. A sávtartó so-so, de ez egy viszonylag régi kamera. A táblafelismerő rendszer viszont fos, arra senki ne hagyatkozzon! A tolatókamera nem HD, de nem is baj, aminek látszódnia kell, az látszik. A lencséje koszolódásra hajlamos.

Nem mellesleg, SEMMI nem romlott el rajta az elmúlt 4 év és 95.000 km alatt. Hibaüzenetek nyilván voltak (pl "Koszos radar" meg hasonlók). Volt egy repedt hűtőradiátor, amely átvétel után nem sokkal jött ki (gyári hiba, garanciában cserélték), de ennyi.

Ha ma vennék új autót (saját zsebből), ugyanúgy megfontolnám. Techikailag tök jó csomag, karakteres designnal, (2017-ben) tök jó áron. Az új (2022es modellév) Civic jóval visszafogottabb lesz kívül-belül, kb azonos technikával.

Hibalista

- Hűtőradiátor - garanciában - Oldalsó ("amerikai") helyzetjelző - 25e Ft - Szokásos kopó-fogyó holmik

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó, Budapest.Némileg túlárazott, illetve nem feltétlenül ügyfélbarát a légkör. Az alkatrészrendelés vs szervizidőpont témában sokszor emlékeztetni kell őket a sorrendiségre :)Ha tehetném, máshova vinném (nemsokára megtehetem).

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 95000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Avensis Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2017 (2017)

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)