A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2017)

Civic 1.0 T Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vezetni hív

Szöveges ítélet

Elég új még a Civic, de olvastam a többiek írását és úgy gondolom kiegészítem az eddigi tapasztalataimmal. A cél a korábbi 95 LE-ős Tipo lecserélésénél első sorban a nagyobb teljesítmény és a nagyobb érintő kijelző volt.
A 3 hengeres 998 cm3-es – viccesen Wartburg motoros - 126 LE-ős Elegance kivitelű Honda mindezt telesítette, 5 helyett 7 collos a kijelzője (ráadásul jobb a felbontása is). Továbbá számos kényelmi és biztonsági extrákat is kaptam még. Hozzáteszem, hogy a Fiat is a Lounge csúcsfelszereltségével nem sokkal marad le!
A külső és belső megjelenés szubjektív, de nekem nagyon imponáló és mások még ma is mindig sokan megcsodálják. A menettulajdonságok tényleg jók, úttartás, kanyarvétel, fékezés, gyorsulás, motorzaj, stb. mind az elvárásaim felett teljesülnek. Mondhatnám, hogy a Civic 10 gen. megszólít és minden nap vezetni hív. A motor mély hangja érezhető, de talán már mintha nem lenne olyan mély és hangos (nyilván én is jobban hozzászokhattam). Sőt normál és nagyobb fordulaton olyan csendes az autó, hogy azon ismerőseim akik kipróbálták elfelejtettek időben magasabb sebességi fokozatba kapcsolni. A csend persze nem véletlen, ha valaki az anyósülés előtti alvázszámot már megnézte, láthatta a belső padlószigetelés vastagságát. Ennek ellenére a kátyúhangokat nem képes tompítani, ugyan olyan hangos ilyenkor a futómű mint más autóknál. Viszont a rugózása mennyei, nagyon lágyan és élvezhetően követi az út kisebb egyenetlenségeit.
A váltót is kiemelném, kezd bejáratódni így az úrias és nem sportos váltás során mintha behúzná a sebességi fokozatba magát. Az áttételek is jók, egyedül 1-es és 2-es között érzek egy kis nyomatékhiányt alacsony fordulaton, amire valószínű a „turbó-lyuk” is rájátszik.
További érdekes hasznosságok még a 2 db távirányító kulcs (ugye ezt sok gyártó már megspórolja), a csomagtartó oldalában található fedéllel elrejtett rekeszek, és nem utolsó sorban, hogy magyarul beszél a figyelmeztető női hang, pl. amikor az elektromos kézifék kiengedésekor nem nyomom be a féket (menetkész állapotban persze ez a művelet szükségtelen, mert automatikus). Átlagos testméretekkel rendelkezőknek valóban elegendő a hely elöl és hátul is, a csomagtartó is bőven jó. Nyilván nyaraláshoz már legózni kell – ehhez hozzájárul az üzemanyagtartály miatt hátul található belső lépcső -, 4-5 személy esetén meg természetesen kicsi. A break holding (fék tartás) funkciót is kiemelem, mert hihetetlen kényelmi eszköz, kár, hogy nem a legutolsó állapotot jegyzi meg a motor leállítását követően és emiatt mint a start-stop kikapcsolást mindig újra be kell kapcsolni.
Az autó alacsonyabb az átlagnál, így könnyebb a tetőt mosni vagy a gyári tetőcsomagtartót le-fel szerelni, de a kiszállást szokni kell (eleinte szinte kiestem az autóból, lehet hogy ezért van a vezetőnek is a plafonban kapaszkodója...). A gyári csomagtartó fel-le szerelése is gyors és praktikus, javaslom, hogy aki teheti ezt vegye. Ha már a takarítás szóba jött, a belső kárpit fekete. A műanyag és a tető is. Elsőre fura volt, de az évek során a „poros” levegő össze szokta koszolni az általában világos szürke belső oszlopokat és tetőhajlatokat, kapaszkodókat, stb. No itt szerintem nem fog látszani, tehát ritkábban kell takarítani!
Még egy jó dolog, a térképfrissítés jár ha jól tudom 5 évig, és a művelet elvégzéséhez nem kell a motort járatni (itt némi ellentmondás adódott a forgalmazó és a Garmin oldala között, mert az utóbbi szerint kell)!
Nézzük meg most már mi az, ami nem sikerült igazán a konstruktőröknek.
Az indulást követő automatikusan bekapcsoló rablás gátló ajtózárást, a kanyarkövető világítást, a kesztyűtartó hűtését és a rádió némító gombját lespórolták. KÁR. Pótkereket is csak külön lehet pénzért rendelni, ennek a súlycsökkentés szempontjából azért van előnye is. Viszont nem spóroltak a használati útmutató 800 oldalas terjedelmében, szép kis olvasmány, áttekinthetetlen és sokszor csak 2. vagy 3. olvasatra érthető meg. Vagy amikor kipróbálja az autón az ember… Végül hiányolom az extraként sem rendelhető kormányfűtést.
Az ajtón látható hegesztési varrat gagyi, a könyöklők szövetanyaga nagyon kényes. Azonnal látszik az emberi bőrhám! A többlépcsős ajtóküszöb is érdekes, lehet, hogy a kaszni merevségét szolgálja? A hátsó légterelők különlegesek, hondásak, csak az ablakot ne kellene lemosni! A gumi méretek tényleg nem pénztárca kímélők, ráadásul a téli 215-ös váltóméretben, de a 235-ös nyáriban még kevésbbé könnyű jó paraméterekkel rendelkezőket találni.
Kimondott hibának értékelem a következőket: az adaptív tempomat nem kapcsolható ki, így a biztonság jegyében a legkisebb távolságra beállítva is jóval előbb lassít az autó, mikor utolérem az előttem haladót. Ez balesetveszélyes, mert lassabb sebességgel kezdem meg az előzést, másrészt pedig feleslegesen "lassítok" és gyorsítok, tehát üzemanyagot pocsékolok és ezáltal feleslegesen szennyezem a környezetet. Az érintő képernyőn az indulást követően megjelenő figyelmeztető üzenet rendben, csak minek kell „leokézni”, miért nem tűnik el automatikusan egy kis idő múlva (jó-jó eltűnik, de akkor az egész rendszert újra kell bekapcsolnom, és ekkor már vezetek, tehát balesetveszélyes)! A legszomorúbb dolog, hogy kánikulai melegben a kuplung „nyekereg”. Régen az olcsóbb kategóriájú autók bovdenes kuplungjai száradtak ki, szerintem a Civic hidraulikus. Ezzel majd futok még egy kört a szervizben… Az USB lejátszási mappa megjelenési sorrendjét nem tudtam változtatni, ami nagyon kellemetlen 15-20 mappa felett, 100-nál megint csak balesetveszélyes. Végül a gyönyörű fényes fekete külső borítások hihetetlen kényesek, nehéz tisztán tartani. Nem is tudom mi lesz pár év múlva?
Szerintem mindent leírtam, főleg olyanokra törekedtem, amire a többi „billentyűzet” ragadó márkatársak nem tértek ki. Később majd megpróbálom az élményeimmel kiegészíteni.

Hibalista

- Nyekergő kuplung

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 570
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4055
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Tipo Következő autója? Civic
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2017 (2017)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)