A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2017)

Civic 1,5 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Talán az utolsó családbarát szamuráj

Szöveges ítélet

Kb. 1 évig nézegettem a régi Avensisem helyett (2.0, 147 Le, 330 E km) egy másik autót. Csak benzines, kézi váltósban gondolkodtam, ami ferde hátú, esetleg kombi. Sajna a Toyotánál nincs már Avensis, így muszáj voltam mást keresni. Tényleg végignéztem és próbáltam minden (alsó) középkategóriás személyautót és SUVot is, egyik sem győzött meg. Évi 30-33 ezer km, sok autópálya, 3-4 cuccolós kirándulás, jól pakolható, nem nagypapás, nem erőtlen, halk, pályán is normális fogyasztású (7 liter alatt). Az új Civicen kívül nem találtam ilyen autót.
Viszont ez árban jó volt, 0%-os hitelre adták, kényelmes, vezetni is nagyon jó.

Futómű:
meglepően jó a magyar utakon. Csatornafedél, kátyú... nagyobb katasztrófa nélkül megy át rajtuk, egyedül a gumit féltem, hogy mikor adja meg magát (pótkerék nincs, csak defektjavító, de az pont semmit se érne ilyen esetben). Kanyarban abszolút stabil, messze nem tudom kiautózni egyelőre azt, amit tudna (ahol a 100-at soknak éreztem egy rutinosabb Civic tulaj 130-cal ment végig gond nélkül).

Motor:
nekem mindenre elég a 182 lóerő, végig húz, 5500-as fordulatnál még van benne erő. Napi használatban még szintén nem tudom kihasználni ezt, a sávváltások, előzések még a régi beidegződés szerint mennek. Nagyon csendes, teljesen mindegy mennyivel megyek. Volt, hogy ráindítottam a parkolóban :). Az egész nekem úgy tűnik, hogy nagyon egyben van és így is marad a végtelenségig.

Váltó, kormány:
nem vagyok túl nagy autóbuzi, de ezeket öröm használni. Nagyon direkt a kormányzás, nem kell sokat tekergetni, hogy mozduljon, a váltó meg pontos, rövid úton jár.

Fékek:
Toyotához képest ég és föld, óvatosan kell kezelni, mert ez tényleg megáll, nem csak lassít.

Karosszéria, pakolhatóság:
Szép autó, megnézik sokan ezzel még csajozni is lehetne :). 190 magas vagyok, 115 kiló, kényelmes helyem van és magam mögé be tudok ülni. Azt hiszem ezt mindent elmond a belső tágasságáról. Féltem, hogy túl alacsonyan lesz, de nem veri le folyton az alját, bár a szegélyek nem barátai, tisztes távolságot kell tartani. Belül nekem elegendőek a rekeszek, az, hogy 1,5 literes palackot is bele lehet tenni, külön jó. A csomagtartó a maga 420 literével éppen elég (utazó babakocsi, bőrönd, táskák pont elférnek, de ésszel kell parkolni).

Elektronika:
Ezt inkább kihagynám, csak a bajom volt velük eddig. Első közelségérzékelő egy kis esőtől meghülyül, és ha 15 km/h alatt közlekedek vagy állok (általában lámpánál lassulás és elindulás), akkor visít. Végig, hangosan. Állítólag ez ilyen.

LKAS, ACC, egyéb érdekes nevű újdonságok: a szélvédő mögötti radaros kamera hibás lett 2 hónap után, ezért semmiféle olyan elektronika nem működik, ami ezt használná. Garanciában fogják javítani előbb-utóbb. Lassan inkább utóbb.
Amikor még működött: sávelhagyásra figyelmeztető: OK, de figyelem én, kikapcsoltam. Tábla felismerőt sose kapcsoltan be. Sávtartó: csak hibátlan felfestés mellett tartja, amúgy semmi haszna. Követő tempomat: még a legkisebb távolságra állítva is indokolatlanul hamar fékez, nagyon bosszantó. Ráfutás gátló: egyszer bevágta a féket úgy, hogy az út mellett állt egy autó és kicsit kifele fordította az elejét (állt volna ki, de látott nem volt vészhelyzet). Esőérzékelős ablaktörlő: a 2005-ös Toyotában jobban működött, nem igazán érzi, hogy mikor mennyire esik az eső és lassabban töröl, mint kéne. Sajnos ezek mind bosszantó, gyenge pontok. Egy hagyományos tempomat pont elég lenne, az összes többit ki kéne fejleszteni először jól, utána árulni.

Klíma, szellőzés, párátlanítás:
teljesen jók, a klíma huzatmentes és halk a párátlanítás/jégtelenítés gyors.
Fedélzeti számítógép, kezelhetőség:
nekem minden kézre áll, egyértelmű, praktikus.

Fenntartás:
eddig egy kisszerviz volt, 37 ezer Ft. Átlagfogyasztás 6,2 l. Téli gumi szett (Bridgestone Blizzak LM005), 16 os felnivel 220 ezer forint. A következő 3 évben nem nagyon látom, hogy a kötelező szervizeken kívül mire is kéne költeni.

Összegzés:

Ez egy nagyon jó autó, talán az utolsó olyan, ami még elérhető áron van a jelenlegi downgrade világban, és élményt nyújt a napi használatban, öröm vele elindulni.

Ha meg lehetne benne oldani azt, hogy a tempomat ne távolságtartós legyen, valószínű az összes újhullámos elektronikát kiköttetném valahogy belőle. Ezt az autót megtartom jó darabig, addig hátha kifejlesztik ezeket normálisan. Az értékelést majd frissítem ha többet használom.

Hibalista

- Szélvédő mögötti radaros kamera (ezáltal rengeteg elektronika kiesett, ACC, LKAS, sávtartó, vészfékező...)

Ide hordtam szervizbe

Honda Körös, Békéscsaba

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Avensis Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2017 (2017)

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)