A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2017)

Civic 1,5T Sport Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Racionális élményautó

Szöveges ítélet

2020. áprilisának végén vásároltam az autót. Tudni kell, hogy egy 7gen Accordot váltott (2,4 EXE 6 MT, 2007), szóval elég magasan volt a léc. Ha korábban írom ezt az ítéletet, sokkal negatívabb lett volna az összhatás, de mára elfogadtam a hülyeségeit, megszoktam, hogy egy kategóriával kisebb autóba szálltam át. Lássuk, mire jutottam magamban az elmúlt 39.000 km során.

Hirtelen felindulásból vettem az autót, mert elődjén megadta magát a generátor. Mi az már, hogy egy 300e km-t futott autón ilyen komoly meghibásodások vannak!? :D Erre jött még a home office-os unalom, így nem maradt más, elkezdtem autókat nézegetni. Tudtam, hogy a 3. is Honda lesz, de azért – tessék-lássék – elkezdtem nézelődni más márkák háza táján is. Mindenki drágának gondolja a japán márka autóit, amivel nem téved nagyot, de még egy Leon vagy sótlan Octavia is ugyanennyibe került vagy drágább volt azonos felszereltség mellett, nem beszélve a motorokról. Ott 150 LE-nél vége a dalnak – kivéve a „nagyon erős” verziókat. Talán volt 3-hengeres Focus hasonló teljesítménnyel, de 4 henger alá nem szerettem volna adni. Megkerestem néhány kereskedést, és 7,5 millió Ft-ért megvettem jelen ítélet tárgyát, a minden földi jóval telepakolt Honda Civic Sport Plus-t, 1,5-ös, turbós benzinmotorral.

A beltér - a sok fanyalgóval ellentétben - elnyerte tetszésem. Ergonómia is jó, leszámítva a ködlámpa kapcsolót, mert a hátsó ködzárófény használatához mindenképp fel kell kapcsolni az elsőt is. (A régiben bezzeg lehetett külön működtetni.) A kormány lehetne szebb; a gombjai elég kattogósan, viszont jól működnek, könnyű kezelni a hozzájuk kapcsolódó berendezéseket. Ide kívánkozik még, hogy a tükrök is jók, a belső nem takarja ki a fél világot, mint az Accordnál(185 cm a magasságom), illetve a külsők formájának lefelé történő nyújtása jót tett a használhatóságnak. Jöhetne praktikumról pár szó, de érjétek be annyival, hogy nem kell ilyesmivel foglalkoznom, és van benne hely. :) Amúgy ez is rendben van.
Sajna nálam is zörög valami a tetőablak környékén, de csak rossz úton. A hétköznapok során nincs jelen zavaró mértékben, így még nem kezdtem vele semmit. Nem szeretem a bőrkárpitot, de ez a szövet nem túl bizalomgerjesztő. Előnye, hogy nem izzad bele annyira az ember, és remélem, hogy a tartóssága fordított arányosságban van az érzettel/kinézettel, akkor nem lesz gond. Meglátszik rajta minden szennyeződés, mindenképp gyakoribb tisztítást igényel, de legalább könnyen elvégezhető eme művelet. Az ülések ülőlapja rövid, ami inkább megállapítás, egyelőre nem zavar. Az jó, hogy mélyen ülök, fura volt visszaülni az Accordba, pedig az is teljesen le van engedve. Ha az pince, akkor ez egy titkos létesítmény -3. szintje. Oldaltartása lehetne jobb, de erre még visszatérek a későbbiekben.
Lehetne jobb a zajszigetelése, főként a futóműé, de hazudnék, ha azt mondám meglepett. Ebben biztosan előrébb járnak a fentebb idecitált márkák.

Szeretem a modern dolgokat, legyen az telefon, pc, vagy bármely elektronikai eszköz, ebben pedig sok a kütyü. Sokan panaszkodnak a radaros tempomatra, de az előzőben is volt, megszoktam, hogy nem állat üzemmódban kell használni, így nyoma sincs pl a Skodákban tapasztalható életveszélyes működésnek, nincsenek fals riasztásokkal egybekötött vészfékezések.
A fejegység kissé lassú. Ezt ellensúlyozandó, szinte mindent be lehet rajta állítani. Android Auto rendben működik, gyári navit nem használom, mert a Waze frissebb adatokkal dolgozik.
Eleinte zavart a hangtechnika hangminősége, de nagyon sokat változott a hangja, ahogy bejáródott. Megfelel annyira, hogy ne akarjam szétbarmolni utólagos szettel.

Ejtenék pár szót a külsejéről is: Ez az első autóm, aminek jobban tetszik az eleje, mint a hátulja. Valami nagyon brutál. Hátulról boyraceres, sok a csicsa, de nem fogom felgyújtani emiatt. :) Sonic Gray Pearl színű a fényezés, amit unalmasnak tűnik, de a fényviszonyok változásával mindig más színben pompázik, és megváltás a fekete után. Persze, én naiv, azt hittem, majd sokkal kevesebbszer mosom, de nem. :) Ez jelenleg heti kettő alkalmat jelent, annak ellenére, hogy – finom fogalmazva – kevésbé látszik meg rajta a kosz.

Kanyarodjunk azon tulajdonságok felé, amik számomra fontosak. A vezetési élmény rendben van, azt hozza, amit vártam, de a modernsége jelen esetben hátrány: kevésbé kommunikatív, mint a régebbi Hondák. (Ez korábban fogalmazódott meg bennem, mára összeszoktunk.) A futómű keménysége szabályozható, de lehetne kényelemre hangoltabb az alapbeállítás. Élhetetlennek nem nevezném, inkább érthetetlennek. Elképesztő, hogy mennyire pici oldaldőlése van a Civicnek, amiért hatalmas pirospont jár! Gázelvételre mozog a hátulja, ami jó móka, és még szűkebb kanyarokban sem érződik nehéznek az autó.
Itt csatolnék vissza az üléshez, mert fenti képességekhez méltatlan az ülőlap oldaltartása, felidézvén ifjúságom (és 6gen kupém): kihasználva a remek futóművet kanyargós utakon, hol az ajtónak, hol a középkonzolnak támasztok be térddel.

A motor is megér egy misét, ha már ennyi szót pazaroltam el mindenféle hülyeségekre. :)
A hangja bárdolatlannak tűnik a korábbi 2,4-es szívóhoz képest –, köszönhetően a közvetlen befecskendezésnek –, kiforgatva viszont kellemesen sportos hangja van az autónak. Lent is erős, fent sem gyenge, és folyton menni akar.
Normál használatban elképesztően keveset eszik. Országutas-munkábajárós közlekedés során beéri 5 literrel is, betartva a szabályokat. Kár (a francokat!), hogy ezt nehéz megállni. Alapvetően nyugisan próbálom hajtani, amiben nagy segítség az ECON gomb, bár eme kapcsoló kedvelőinek, és a Hondások halmazának tippem szerint kicsi a metszete. :) Viszont nagyon jó partner, ha épp megbolondulni támad kedvem.
Összefoglalva egy nagyon jó autó, egészséges kompromisszum a hétköznapokra, és élmény vele minden dinamikusan megtett méter!

Update:
55.000 km-nél tartok, teszi a dolgát, de elkezdett nyikorogni a vezetőoldali ülés, amit a következő szerviz alkalmával próbálnak meg orvosolni.

Update 2(2022.07.21):
71.000 km lett az autóban, a bal első szélességjelző párásodik, egyéb nem történt.

Update 3 (2022.02.22.):
87.000 km-nél tartok, és semmi extra nem történt, minden rendben működik.

Hibalista

- Az akkumulátort garanciában kicserélték 30e km környékén, mert a Stop/Start rendszer az alkatrész hibájára hivatkozva megtagadta az üzemszerű működést. Egyébként nem volt vele baj a hideg téli reggeleken sem.

Ide hordtam szervizbe

Veszprémi Honda szerviz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2019
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 86000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Accord 2,4 Exe Következő autója? Jó kérdés
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2017 (2017)

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)