A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2017)

Civic 1.6 d-tec Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fürge olajkályha

Szöveges ítélet

Ez a harmadik Honda Civicem 1,4-es busz és 1,8-as ufó után. Sokat pályázok, de az 1,8-as ezt tempós haladásnál meglehetős fogyasztással tudta csak teljesíteni plusz egész jó áron lehetett hozzájutni az új dízel Civichez (5,75 milla volt), nagyjából ez volt az ok, amiért mellette döntöttem. Nem bántam meg.
Külső. Fekete, Elegance kivitel, hátul színezett ablakok, 17-es fekete alufelni. Nekem bejön.
Felszereltség. Minden van rajta, ami egy modern autótól elvárható, kivéve a holttérfigyelőt. A tempomatot és ahhoz kapcsolódó ráfutásfigyelőt meg sávtartót csak kevésbé forgalmas pályán érdemes bekapcsolni (főleg a ráfutásfigyelő miatt) egyébként valóban indokolatlanul korán befékez, hiába van rajta három fokozat. De jó vezetni, tehát nem hiányzik. Táblafelismerő inkább csak tájékoztatásul van, a kiegészítő táblákat pl. már nem ismeri (tehát: esőben 80, amúgy 120: ezt pl. 80-nak veszi).
Váltó. Kézi, mint az álom, tényleg.
Teljesítmény. Ettől ódzkottam legjobban, de mint kiderült felesleges volt. Tényleg többnek tűnik 120 lónál, 1000-2000 között dinamikus, odalépsz, megy, nincs kecmec. Nem benzines, de egy hangyányit még dinamikusabb is, mint az 1,8-as ufóm volt, igaz, nem lehet 6000-ig húzatni. 130-140-es tempónál 2400-at forog. Nyomatékcsúcs 2000-nél. Nem hangos, nincs dízeles kerregés, de ha odalépsz felhörren, mintha valahol egészen mélyen egy BTR vagy Kraz bújna meg benne. Aztán vissza a normál menetzajhoz, csak már hopp 140-nél vagy...
Fogyasztás. Aki 3,5 literrel (gyári adat) elmegy vele, az nem ember. Nálam a sok pályázás miatt 5,5-6 az átlag, német pályán bírta a 180-200-as tempót. Nem szoktam különösebben méricskélni, de ilyen használat mellett nem rossz. szerintem.
Fenntarthatóság, költségek. A legnagyobb negatívum, 10000 km-ként (vagy évente) kötelező szervíz (az elsőt 1 hónap alatt sikerült elérni), ami min. 45 ezer alkalmanként, ezt bele kell kalkulálni. Elvileg az 1,5-ösnél ez a duplája (mármint 20000 km az intervallum), de mások elmondása szerint a rendszer már ott is kiírja esetenként 10000 km után, hogy esedékes lassan.
Kényelem. Belső rendben van, ülések hondásan jók, multimédiás középkonzol elmegy, tényleg nem a legjobb, carplay fut rajta, azzal használom. Hifi jól szól.
Pakolhatóság: viszonylag jó, persze a 8-9 gent nem éri el, de ennek mint tudjuk műszaki okai vannak. Van helyette vezetési élmény.
Összesítés: autópályára valóban tökéletes, nem látszik a fogyasztáson, hogy milyen jól megy. A szervíz miatt kicsit zsebbenyúlós, de még ezzel együtt is megérte az akciós árnak köszönhetően. 3 év garancia van rá (ezt a parkradar hibája miatt még le is kell tesztelnem).

Frissítés 33000 km.
Tavasztól őszig a sok ingázásnak köszönhetően belement az autóba több mint harmincezer km. Túl vagyunk a harmadik szervízen, az első parkradar hibáját kijavították, a hűtőrács keresztelemét, amin a két első szenzor volt, egészben kicserélték. A harmincas szervíz környékén alapjáraton furcsa zümmögést-nyünyögést produkált a motor, a fogyasztása enyhén nőtt, a szervízben EGR-szelep hibára gyanakodtak, garanciában ki lett cserélve az is, azóta nincs gond. Teszi a dolgát, továbbra is lehet tolni neki, a 33 ezer km alatti össz-átlag fogyasztása jelenleg 5,6, úgy hogy a megtett út nagy részét autópályán, 140-160 közötti sebességen tette meg. Még mindig élmény vezetni, remek futómű, váltó. Ha tehetem, Ausztriában tankolom, néha prémium dízellel (ami ott annyi kb. mint itthon a sima). Téli gumit gyári alufelnivel 280-ért akcióban sikerült venni rá, hamarosan felkerülnek azok is.

Frissítés 60ezer km, tél végén.
Hamarosan egyéves lesz az autó, túlestünk a 6. szervízen. A start-stop rendszer három hónapja nem működik, kétszeres aksi-cserével sem tudták orvosolni a problémát, a rendszer vmiért az új akkumulátorral sem engedte, jelenleg ott tartunk, hogy a Honda Europe-hoz jelentést küldött a szervíz, hátha ott okosabbak lesznek.
Az átlagfogyasztás télen inkább a hat litert közelítette (sok pályázással), karakterében az autó nem változott, igaz, mindenképpen hangosabb és reszelősebb, mint újkorában volt, de a menetdinamika ugyanaz. A 10ezres szervízek nem estek túl jól, a legutóbbiért 120ezret kellett kicsengetni, a megelőzőt pedig két németországi út és két ünnep között Ausztriában kellett megcsináltatni, miután itthon január 5-ig a fű sem nőtt a honda szervízekben. Az osztrákok nagyjából harmadannyival dolgoznak többért, mint az itthoniak, de esküszöm, még a fogyasztása is jobb lett és halkabb lett a járása a kocsinak arra a másfél hónapra, amíg 50-ről 60ezerre mászott a számláló. Start-stopra még várunk tehát, a szervízeket a hátam közepére sem kívánom, de az autó ettől fgtlenül még mindig jó, jól fogyaszt, jól megy, gyors, kellemes.

Frissítés 75ezer km
A start-stoppot végül a karantént követően Győrben oldották meg, mint kiderült a kecskemétiek nem tudták a gyári előírás szerinti eljárást az aksicsere esetére. Ezzel is, meg a kissé nyomulós-lehúzós policyjük miatt ("kissé kopott a fékbetét elöl-hátul, olyan hat-hétezer még van benne, ne cseréljük le?") sikerült elérniük, hogy ne menjek a közelükbe többet. A szervízek miatt mindenesetre ma már biztos hogy kétszer meggondolnám, hogy megvegyem-e a kocsit. Ez is, és néhány egyéb apróság - aminek egy 1-1,5 éves autónál nem lenne szabad előfordulni, kissé kiábrándítottak mostanra. Ilyenek pl. az időnként nyikorgó fékek, a néha nyikkanó vezető ülés, vagy a gyenge fényezés, amin minden apró felverődés nyomot hagy. Ha a vezetési élményt nézem viszont, meg azt, hogy ezért a pénzért mibe tudtam volna akkor, és mibe tudnék most átülni, akkor még mindig vállalható kompromisszumnak tűnik.

Utolsó frissítés 84ezer km.

Nem teljesen igaz, hogy csak kétszer örültem neki (mikor megvettem és mikor eladtam), de tényleg örülök, hogy elment. A 10 ezres szervíz egyszerűen szívás, ha dízelt vesz az ember, menni akar vele, de ha megy, akkor évente többször felkeresheti az egyre ritkább márkaszervízek egyikét és várhatja, hogy 60, 70 vagy 80, vagy netán 120 lesz a számlán. Nem kellemes. Mondják, hogy ez még olcsó. Nem olcsó. Drága és megbízhatatlan. Toyota és Skoda pl. olcsóbb (tapasztalatból írom, volt mindkettő). Nem 10 ezrenként kell vinni. És megbízhatóbb.
Ha csak az autót nézem, felemás a hosszú teszt verdiktje. Egyrészről tényleg az egyik legjobb kompakt dízel, jó vezetni, jól fogyaszt. DE sajnos nem elég megbízható (lásd garanciális szervízek), és túl gyorsan elhasználódik, nem nyújtja azt a minőségérzetet, amit ezért az árért én elvártam volna. Ezért mennie kellett. Szevasztok, Hondások! So long, and thanks for all the fish.

Hibalista

- Első parkolóradar esőben akadályt jelez. Garanciában javítva. - EGR-szelepcsere - Start-stop rendszer nem működik - a második szervíz megoldotta

Ide hordtam szervizbe

Honda Csernák KecskemétAutohaus Kneisz OberwartHonda Flick Győr

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2018
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 84000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic 1.8 Következő autója? IS 300h
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2017 (2017)

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)