Típushibás japán
Szöveges ítélet
Az autót 4 évesen, 36.000km-rel vettem. A cél egy megbízható, problémamentes jármű vásárlása volt. Fontos volt a kinézet is: nekem külsőre is leginkább a japán autók jönnek be. A hasonló méretű Golf, Focus, stb. nagyon unalmasak és fantáziátlanok kívül-belül.
Az 1.8-as benzinmotortól többet vártam teljesítményben, főleg a régebbi Honda VTEC-ek fényében. A mai turbómotorokhoz képest nyomatékszegény, az ereje kb. 4000-es fordulattól jön meg, de akkor is csak mérsékelten. Ennek ellenére városban és azon kívül is jól használható, de fölényes gyorsulást vagy előzéseket nem szabad tőle várni. Autópályán, 130 felett már nem csak a szélzaj, de a motor is zavaróan hangos. A végsebessége óra szerint 229km/h. A váltó remek, japános: röviden, nagyon pontosan kapcsolható, 200e km környékén sem lötyög. A német utaknak köszönhetően a futómű is egyben van még.
A helykínálat jó, én 190cm magas vagyok, de elférek elől, igaz mögöttem már kevés lábtér marad. Átlagos sofőr mögött kénylmesen lehet utazni, akár hosszabb távon is. A vezetőülés kicsit túl magasan van, mivel az üzemanyagtank az első ülések alatt található. Emiatt viszont a csomagtér mérete jóval nagyobb, mint a hasonló méretű autóké.
Gyakran használom autópályán, ennek a nyomai jól láthatók a motorháztetőn, első lökhárítón és a sárvédőkön kőfelverődések formájában. Sajnos nagyon gyenge a fényezés/lakkozás, így még az apró kavicsok is nyomot hagynak. A kormány és a váltógomb bőrözése szintén gyenge minőségű, 100.000 km után már nem csak fényes, de csúnyán kopott volt mindkettő, újra lettek bőrözve. A váltószoknya szintén kiszakadt, cserélve lett.
Alapvetően a megbízhatósággal eddig nem volt gond, a kopóalkatrészeken kívül nem kért semmit. A gyári szervízintervallumokat betartva nem lehet komoly gond.
Gyakori (típus)hiba a korai (2012-es) daraboknál az olajlehúzó gyűrűk rossz minősége. A Honda elismeri a hibát, de nem hívott emiatt vissza autót. A használat módjától és az olaj viszkozitásától függően némely példány már 40.000km környékén elkezd olajat fogyasztani. Ez nálam kb. 70.000km környékén kezdődött. Eleinte egy csereperiódus alatt kb. 1 litert kellett utántölteni, de ez folyamatosan romlott és a végén már 0,7l/1000km olajfogyasztást produkált. A német márkaszervíz azzal próbálta leplezni a problémát, hogy a gyári 0W-20 olaj helyett 10W-40 olajat töltött a motorba. Magyar márkaszervíz javította a motort, dugattyú-és gyűrűcserével. Később a sok elégett olaj miatt a katalizátort is cserélni kellett.
Szeretem az autómat, de ez inkább a sok közös út és élmény miatti érzelmi kötődés. Sokkal jobb minőséget (pl. kopások, fényezés minősége) vártam egy Hondától hosszú távon. A megbízhatóságra eddig nem lehet panaszom, további folyamatos karbantással valószínűleg nagyobb probléma nem is lesz. A gyártási hiba pedig sajnos minden autónál előfordulhat, a különbséget én abban látom, hogy a gyártó vagy a szervíz hogyan kezeli ezt. Sajnos a Honda a rosszul kezeli, mivel nem hívták vissza az éritett autókat. A végig márkaszervízben karbantartott, akár még garanciális példányokra is maximum némi kedvezményt adtak a javítás kb. 600.000 Ft-os árából.
Hibalista
- Motorfelújítás (dugattyú + gyűrűcsere): 130.000km, 550.000 Ft - Katalizátor csere: 156.000km, 330.000 Ft - Hátsó féknyergek: 179.000km, 130.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Honda Häusler, München
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Honda Ercsi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 164000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra C | Következő autója? | Camry |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
