Kényelmes kis csajos autó
Szöveges ítélet
Amit szerettem benne: Az alapfelszereltség is mindent tartalmaz, amit elvárhat az ember, nem kell csomagokat, extrákat válogatni, ezt szerettem a Hondában.
Kényelmes ülés, szinte minden kézre esik. A kormány mérete nekem tökéletes volt, a könyöklők mind a középkonzolon, mind az ajtón elfogadhatók.
A fogyasztása viszonylag kellemes, a korlátozásokra +10-15 ráhagyással vezetve 7.8 volt az első 30e km-en (később már nem írtam).
A felhajtható hátsó ülések nagyon praktikusak. Parkolásnál a tolatókamera hasznos. Kilátni hátra nem sokat lehet, de ezzel kisegítve nem annyira rossz.
A váltó pontos, mindig mindent azonnal vesz, más véleményekkel ellentétbencnekem tökéletes volt.
A futóműve - bár sokak szerint már nem annyira jó, mint az elődöké -, még mindig sokkal jobb, mint egy Octavia vagy egy új Focus-é... Kanyarokban sokkal nagyobb sebesség mellett sem éreztem, hogy bármi miatt is kellene aggódnom.
Amit kevésbé:
A középkonzol kicsit kicsi, a kesztyűtartó sajnos nem hűtött, mint pl. az Octaviában. A tempomat jobb oldalon elég fura volt eleinte, de megszokható.
A csomagtere sajnos a hobbijaimhoz használt felszerelésekhez csak 2 emberre elegendő, bár hétköznapi használat mellett bőven megfelelő.
A hátsó lábtér kissé szűkös hosszabb utakra, az első ülés alatti benzintank sem teszi kényelmesebbé.
A kompjuter kijelzés váltási lehetőségei furcsák - pl. átlagfogyasztás és a tankolásig megtehető távolság között csak álló helyzetben lehet átváltani -, de alapvetően az is jó.
A fokozatok nagyon rövidek, általában 2-ből 4-be vagy 3-ból 5-be váltottam. Valamelyiket kihagyva a 6 lehetne az 5 és aztán egy hosszabb, autópályára való 6....
Az olajat általában 12000km-rel csere után utána kellett tölteni.
Amin csodálkoztam: figyeltem a vezetőket, úgy 70-80%-ban nőket láttam a 2012-es Civicek volánjánál. Néha már kínosan éreztem magam, hogy egy csajos autóval járok. :)
Most egy új Focus kombit használok, (közben volt vagy 10e km-ig egy régebbi Octavia), nagyon megbántam már, hogy nem egy Civic kombi lett az új autó... Az elvileg nyomatékosabb, erősebb és sokkal takarékosabb motor semmivel sem ad többet, a fogyasztás pedig ráadásul majd egy literrel magasabb... :(
Szóval ha egyszer lesz még lehetőségem autót váltani, az várhatóan ismét Honda lesz...
Hibalista
- alapvetően semmi. - Sajnos a végén lett egy azdasági totálkár egy szerencsétlen padkázásból kifolyólag...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Primera 2.0 SLX P11 | Következő autója? | Focus 1.5 EcoBosst Titanium Kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
