A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2011)

Civic 1.8 Sport, ADAS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hópárduc

Szöveges ítélet

1.2-es Jazz után ültünk át ebbe. Az őszi akció vitt rá minket a cserére, a Jazz-zel nem volt semmi gond, évekig el tudtunk volna még vele gurulni. :)
Elmentünk a szalonba tesztvezetésre. A tesztautóban benne volt az ADAS rendszer, ez külön tetszett. Le is csaptunk rá. Hópárduc lett a neve.

A középső óra egy hatalmas fordulatszámmérő, a sebességet digitális óra mutatja. A Jazz-hez képest ez nagyautó, nagyautós érzéssel: más a menetkomfort, a motorhang, a klíma, a műszerfal, a teljesítmény, a kényelem, az audiorendszer, a fedélzeti számítógép funkcionalitása, a hangok/zajok, a helykínálat, a kényelem stb... Ja és a fogyasztás is, viszont a biztosítás alig lett több.

Járt hozzá télikerék garnitúra, sikerült a 17-es kerekeket 16-osra becserélni, télen ez talán így praktikusabb. A felnire szerelt nyári gumikat a szalonban nem tudták betenni a csomagtartóba, ami a Jazz után meglepett, mert annak a csomagtartójában szépen elfértek egymás mellett a felnire szerelt kerekek. A kerékcseréknél a gumis mindig meglepődött, hogy otthon hagytam-e a kerekeket, nem akarták elhinni, hogy teljesen el lehet rejteni őket szem elől. Egy kis gondolkozással és trükközéssel a Civicnél is meg lehetett végül oldani: elfér a 4db 17-es kerék a csomagtartóban. :)

Az ADAS rendszer szépen teszi a dolgát, de azért ne bízd rá magad, sötétben és esőben tényleg kissé pontatlan. Ha szeretnéd, a funkciókat egyesével ki is lehet kapcsolni, így nem villog/nem sípol, ha veszélyt érez.
A holttér figyelő rendben van, bár nálam sötétben esőben az autópálya belső sávjában is bejelzett egyszer-egyszer a bal oldalról "valamit", illetve balra nagy ívben kanyarodáskor is jelezte a szembesávban a pirosnál várakozó autókat. Ilyenkor a tükör külső részén narancssárgán világít egy kis piktogramm, ha ekkor netán indexelni kezdesz, akkor villog és csipog is. Arra is rászoktatott, hogy előzés után egy kicsit később menjek vissza a külső sávba.
A sávelhagyás asszisztens 64km/h óra felett szól rád, ha elfelejtesz indexelni (esetleg későn indexelsz), vagy ha elbambultál.
A ráfutásra figyelmeztető rendszer nekem egy kicsit mintha összevissza jelezne, néha túl korán, néha túl későn. Bár lehet állítani ez érzékenységét (távolságot), de szerintem ez tényleg csak "kiegészítő". Nekem eddig a normál állásban volt, kipróbálom majd érzékenyebb fokozatban is.
A közúti táblák közül az előzni tilost és a sebességkorlátozó táblákat ismeri fel. Ez nagyon pontos. Ha nem biztos valamiben, akkor inkább nem mutat semmit.
A kitolatást segítő asszisztens teszi a dolgát, a tolatókamerán mutatja, hogy mely irányból jön a "forgalom".
Apropó a tolatókamera kb 1 másodperc alatt "éled", lehet hogy ez valakinek egy kicsit lassú lesz. Illetve nem helyettesíti a radart, az autó széleit nem "látja", de az átlagos helyzeteket simán meg lehet oldani vele. Esős időben, ha koszos lesz, akkor le kell törölni egy mozdulattal.
A reflektort "auto(mata)" állásban magától kapcsolja. Ez okozott már meglepetést autópályán esőben, úgyhogy ott nem annyira praktikus. Egyébként elég jól felismeri, ha nincs előttünk vagy szemben senki.
Elvileg 32 km/h óra alatt ráfutásos helyzetben automatikusan fékez. Ez városi araszolásnál lehet hasznos, nem próbáltam még ki, de valószínűleg egy papírdobozzal majd tesztelem.

Az "econ" gomb egy kicsit teherautóssá teszi, ilyenkor kevésbé érzékeny a gázadásra, de ha odalépsz neki, akkor megindul. Ha tempomattal mész, akkor lassabban gyorsít vissza. Szerintem tudatos vezetéssel az econ gomb helyettesíthető, econ gomb nélkül is el lehet érni ugyanazt a fogyasztást. Nálam egyébként 95%-ban be van kapcsolva (hadd termelje a benzint...), ha úgy érzem kikapcsolom és máris gyorsabban ugrik.
50 km/h óra alatt "kéri" a hatodik fokozatot. Nemcsak a váltássegítő nyilak a műszerfalon, hanem a pillanatnyi fogyasztást jelző panel is meggyőz erről. Városban gyakorlatilag az 1-2-3-6 fokozattal el lehet közlekedni, econ módban inkább 1-2-3-4-6.

A csomagtartója megfelelő méretű, bár egy kicsi nagyobbra számítottam. A pótkerék helyén van egy rekesz, oda lehet eltenni az olyan járulékos dolgokat, mint eü-doboz, hólánc, elakadásjelző és marad még másnak is bőven hely. A magic ülésrendszer ugyanaz mint a Jazz-ban. Remek találmány.

A 3. féklámpa... Na igen az kettévágja hátrafelé a kilátást. Sötétben a pont kitakarja a mögötted jövő autók lámpáit ha azok 5-20 méteren belül vannak, csak a sziluetteket látod. Döntse el mindenki maga, hogy ez mennyire jó vagy sem. Egy érv mellette: nem vakítanak el mögötted jövők lámpái a belső visszapillantó tükörből... Viszont van a hátsó ablakon ablaktörlő, ami az eredeti UFO-Civicen nem volt. Érdekes, használnom eddig nem nagyon kellett, talán az aerodinmika nem hagyta bekoszolódni. A hátsó ablak gyárilag sötétített, ennek a hasznosságáról még nem sikerült meggyőznöm magam.

A középső konzolon a szellőztető/klíma rendszer gombjai szerintem túl mélyen vannak. Egyrészt ott van útban a váltókar, másrészt nagyon le kell venned szemed az útról, hogy eltaláld az ujjaddal a gombokat. Ezt eddig nem szoktam meg. A szivargyújtót máshova tettem volna, ha a töltőn van a GPS, akkor a kábelvezetés egy kicsit zavaró lehet, mert nagyon közel van a sebességváltókarhoz.
A váltó pontosan jár, nekem a hátramenettel volt eleinte néha gondom, olykor hatosba sikerült raknom.

A Jazz-ben mindig küszködtem a fogyasztásmérővel. Ennek a mérőórája jóval megbízhatóbbnak tűnik, annyit mutat amennyit a tankolás alapján visszaszámolok, kb 8-9 liter van benne még, amikor szól az alacsony üzemanyagszint miatt.
Volt néhány autópályás út 3-4 fővel. Az tempomat 137-143 között volt (ez a GPS szerint 131-136). A fogyasztás így 7,5-7,7 között alakult téligumival. Az 1.2-es Jazz-zel ez 7.0 körül lett volna. 130 felett mintha kezdene zajosodni, de lehet ez csak a téligumi miatt van. A motor egyébként rém csendes.

Kényelmes, van benne helye, praktikus és ha odalépsz neki, akkor lehet vele döngetni. A teljesség igénye nélkül írtam róla, inkább csak kiemeltem egy-két dolgot. Eddig akármerre jártam vele, mindenhol megdicsérték, talán a hátulja egy kicsit megosztó.
Hasonló kategóriában volt szerencsém Octaviakhoz is. Az is jó, de nem kérdés, hogy ezt választanám.
A fehérre (white pearl orchid) pedig tényleg ez illik a legjobban: hópárduc.

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6800
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Jazz 1.2 TrendPlus Következő autója? ?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2011 (2012)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)