A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2011)

Civic 1,8 i-VTEC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Földi űrsikló - 2015 facelift elegance, 1.8 i-VTEC manual

Szöveges ítélet

Már korábban is egy Honda Civicem volt: egy 6. generációs sedan.
Az annyira jó autó, hogy a feleségem egyszerűen nem engedi eladni. Szinte gyári újnak tűnik minden porcikája. Két problémája van, amiért kiszorult a garázsból: nincs benne klíma, illetve a szedánokba macerás a bringákat bepakolni.
Én tavaly a hosszú téli hónapok alatt autós tesztvideókat nézegettem. Aztán a használt autókat is kezdtem unalmamban böngészni..
Elméletben rangsoroltam a típusokat: melyik tetszik, melyik a legmegbízhatóbb? Legyen Skoda Octavia? Volvo?
Végül a Honda Civic újabb változatai kezdtek érdekelni. Nagyon dícsérték a külföldi tulajok, több száz kommentet elolvastam. Persze a Type-R az igazi, de hát nagyon drága! Inkább lebutítottam egy számomra elérhető verzióra: egy 9.generációs 1.8-as szívó benzines, manuális váltós hatchbackra. Az is dögös jószág ám! És elpusztíthatatlan.
A képeken először egy hollófekete tetszett meg. A valóságban is egy hibátlan szépség volt, amikor körbejártam egy kereskedésben.
Fehér meg szürke egyébként szóba sem jöhetett: egyrészt nem annyira áll jól neki; másrészt nem vérunalmas már ez a sok színtelen egyenautó a parkolókban?
Feleségem szúrta ki a feketén túl az álomszép "passion red" színű jószágot: egy
2015-ös faceliftes táltost! Szerencsére még az érintő-kijelző nélküli, analóg gombos elegance változatot, ami sokkal praktikusabb vezetés közben.
"Életemben nem láttam még ilyen szépet!" - ahogy a Forrest Gump mondaná... :)
A kisember narancspiros sportautója!! A hátsó lámpa színe így jobban összhangban a szárnnyal; gyönyörűek a küllős fekete-króm felnik, izgalmasak a kis légterelő bizbaszok.
Faceliftes, tehát hátul ez már diffuzoros aljú. Fent sportos cápaantenna, elöl ledes a lámpasor, lapítósabb kinézetű lett a hálósabb köténylemez.
A karosszéria - számomra egy mestermunka! Nincs agyoncsicsázva, agyonhullámoztatva. Picit harapósra hangolva, de egy ékszerformájú elegáns hatást keltve.
Oldalról űrhajó. Sokaknak a 8-as vagy a 10-es a jobb, de ez is ott van a szeren.
Az illesztések, a kimunkálás kívül-belül leheletfinom.
A Civic motorjai e földkerekségen lakó tulajdonosaik szerint elpusztíthatatlanok.
Belül is csudás. Csak ámulunk a szép ülésvarratokon, a masszív sportkormányon, az érdekes pilótás ívelésen.
Hihetetlen élmény a többszintes fedélzeti műszerezés. Teljesen körbeölel. Abszolút vadászgépes érzés, amikor belefészkelődsz és bekötöd magad. Szinte várod, hogy bejelentkezik az irányítótorony.
Az ülései kagylósak, pompásan oldaltámasztanak. Ha beülsz, kábé el is tudod képzelni, milyen lehet egy F1-es vasban. :)
Elismerem, tényleg kicsit zilált elsőre a sok gomb - nem az ergonómia iskolapéldája ez az enteriőr. Sok gombot a mai napig nem használok, azt se tudom, mire valók (a kormányon meg alatta).
De olyan prémium érzés mégis, hogy na ezzel meg lehet jelenni akárhol ám! És olyan sportosan kényelmes - nem akarsz órák múlva sem kiszállni belőle.
Lehet, hogy nem fogod tudni azonnal, mi mire való. Kell pár nap az összeszokáshoz.
És ehhez az autóhoz bizony át kell lapoznod a kezelési utasítást. De:
Mindig úgy ülök bele: Az Emberiség ilyet tud?! Ugyanaz a beltér téma, de milyen izgalmasan kihasználva! Nem egy közlekedőedény ez, hanem egy szimulátor, egy rafinált játékszer! :)
Természetesen menni is földöntúli jó érzés vele. Látom, hogy mindenhol utána fordulnak. A parkolókban, buszmegállókban, benzinkutakon megbámulják.
Sajnos, ellenben kint az utakon piros szálka a német márkájú autósok szemében, mindegyik dühödten tol hátulról.
Hiába suhanunk 111-es utazósebességgel, ránk másznak, két méternyire vonatoznak mögöttünk, agresszívan közelről előznek meg. (Index nélkül persze, de ez már egy másik fórum témája lehetne..) Sokan haragszanak a "rizsrakétákra", büntetgetik a japán Hondát. Mert hát csak az Audi, BMW, Golf lehet a király!
Pedig kit érdekel, hogy nem tud 300-at a német autópályán. Meg hogy 8,9 alatt gyorsul százra a lámpától. Pont a mindennapi életre találták ki. A 120 alatti tartományban verhetetlen. 6,4-et eszik, nem romlik el, pont elég gyors.
Apropó, sebesség. Valóban nem az a turbós mozdony, illetve sokan nem is használják helyesen.
(Az Eco eleve egy abszolút hülyeség, csak lebutítja.) A korábban turbóhoz szokott arcok pedig várják a nagy tolást odalépéskor.
De ez alapból egy békés idillt teremtős, nyugodt autónak készült. Ha gyorsulgatni akarsz, azért benne rejlik ám a vadállat is, csak épp Hondásan. Tehát szívómotor, ezért vissza kell kapcsolni komolyabb begyorsuláshoz. (Cserébe örökéletű, precíz szerkezetet kaptunk.) És ha beindul, a hangja is brutál élvezetes ám!
Igen, vissza kell kapcsolni azt a híresen vajfinom váltót, talán kettőt is, aztán akkor kezd belepréselni az ülésbe. És nézz meg akárhány YouTube videót, minden tesztelő kacagva élvezi a Honda Civic vezetését. Bolondbiztos kompakt kis izé ez!.. :)
Ez egy boldogság bonbon; egy 3D-VR vizuális game-machine; egy öltöztetős divat kiegészítő!! :)
Ebben nem aggódsz, amikor rágyorsulsz egy kanyarra, mert tényleg mm pontosan követi az elképzelt ívet, egy jóindulatú aszfaltmágnes.
Bármilyen sebességgel bevehetsz egy kanyart, elképesztő a stabilitása. Próbáld ki egy szerpentinen!
Leginkább a híresen gokartos Minihez hasonlítják ez a sínen futós biztosságát.
Ebben az autóban kanyarogván nem félnek a női utasok.
Ebben az autóban bizony fel-felnevet a férfiember vezetés közben.
Nem is akartok kiszállni belőle. :)
A szakújságírók leírásakor a szokott ismétlések: jajj annyira tökéletes a váltó; hazavinnék azt a jófogású varrott bőrkormányát; olaj legyen benne azt' kimegy a világból is: örökéletmegegynap ez a motor, stb.! :)
Szóval ha akarsz egy olyan műszaki remekművet, ami iszonyat tartós, kiváló minőségű, és még egy dizájnos unikum is - hát akkor meg is Vagy. :)
Nem véletlenül kommentelik, hogy a sok egyentucat jármű közül rögtön kivillan, hogy az ott egy Honda! Rögtön elmosolyodsz. :) Pláne milyen jó benne ülni!
Én elhiszem azt az állítást, hogy a japánok ennél az autónál próbálták megalkotni a világ legjobb hatchbackjét. Persze aztán sok kompromisszum lett belőle a korabeli gazdasági állapotok miatt. De az utána jövő Civicek is kiválóak, sőt sokak szerint a világ legjobb autói lettek.
Egyetlen hátulütője van ennek a csodás ritka Hondáknak. Ezt többen is írták: miután megvetted, csupa stressz Vagy miatta! Hogy hol és mikor gyalázza meg valami belédkanyarodós idióta?. :( Ja, meg hát túl drága. Kilenc évesen is öt misi volt. Viszont a Hondák tartják is az árukat. A kereskedők mindig egy-két napon belül el is adják őket.
Én sose fogom eladni. Húsz év múlva a nappalimban fogom tartani. És egyre töbet fog érni. :)

Hibalista

- Német származású autó volt, ezért kértem rá egy alvázvédelmet 140 ezerért. - Semmit nem költöttünk rá, csak tankolni kell. Pont ezért vesz az ember japán autót.

Ide hordtam szervizbe

Egy japán márkaszervizes szerelő, maszekban elvégzi a kötelező olajcseréket.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic 6 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2011 (2012)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)