Finom műszer, príma autó
Szöveges ítélet
Egy hétig kaptam meg az autót, amíg az én más típusú kocsim a szervizben volt. Havi kb. 5E km-t vezetek, így ezzel is mentem kb. 1.500 km-t. Nyilván kevés ez egy komolyan megalapozott véleményhez, de mégis leírom.
Leginkább azért, mert ezzel az autóval megtapasztaltam, milyen félrevezető tud lenni egy ún. autós szakújságíró leírása. Amiből leginkább a szakmai hozzáértés hiányzik (fogalmam sincs, milyen végzettségük van az autós lapos újságíróinak, de a megállapításaik alapján nem feltételezem, hogy szakirányú). Az én szakmám sem autós, csak felhasználó vagyok, így ez is csak egy vélemény.
A forma nagyon modern, az ívek és illesztések gyönyörűek. A néhány cikkben leszólt, áttekinthetetlennek nevezett műszerfal nem csak látványos, hanem nagyon okosan felépített. És persze tökéletesen áttekinthető. A kopogós műanyag akkor kopog, ha valaki kopogtatni kezdi. (Mint amikor a nagyokos újságírók úgy vizsgálták az Accord prémium minőségét, hogy BMW szervizben ügyfeleknek mutogatták. Akik az éppen javított BMW-ikre várakozás közben a boka magasságában benyúlva tapogatták az anyagokat, és fikázták... Ennél komolyabb érveket egyik sem mondott.)
Szóval a felületek műanyagok és simák, és dehogy zörög akármi is. Nekem volt már korábban két, ezelőtti Civicem is, egyikkel 180E (1.6 VTi), másikkal 130E km-t(1.6 i) mentem, és azok sem zörögtek. Meg más bajuk sem volt. A kilincs nekem kissé szokatlan, a fegyver-ravasz szerű nyitás megszokást igényel. A motor villanymotorszerűen finoman jár, a váltó is (hátra néha, egy pillanatra megakadt), a kormány pompásan beállítható, vastag és jó fogású, kis mozdulatokkal is nagyon pontosan, gyorsan fordul.
A jelenlegi autómhoz képest a tér belül nem tágasnak, de jól megformázottnak tűnik, az üléshelyzet kényelmes, még ha alacsony is. Olyan stabilan ül az ember, hogy éles kanyarban vagy körforgalomban a gumi határolja a mozgást (a kitörésgátló persze megfogja): nem billeg a kanyarban, a kormány kis íven is szépen irányít, fel sem tűnik a kanyarsebesség - így aztán a gumi enged az erőknek és megcsúszik.
Szidták a ketté osztott hátsó szélvédőt, meg az ablaktörlő hiányát (ez öt ajtós). Nem vezették még este? Az üveget osztó kereszt fém pont kitakarja a mögöttem jövők lámpáját, amikor az már közelebb van. Hát, ez kényelmes, nem pedig hátrány. Esőben is vezettem, a hátsó szélvédőt nem csapta össze az autó, nem éreztem az ablaktörlő hiányát. A havas időben más lehet a helyzet, de ott a fűtés is megoldja talán.
A hátsó ülések hajtogatása elképesztően zseniális. Miért nem ilyen ez minden autóban? Óriási hely azonnal, baromira jól variálható, a ledöntött támlák után pedig teljesen sík tér keletkezik. Nem lehetne jobb. Tökéletes. Esztétikus és nagyon hasznos egyszerre.
Okoskodtak az újságírók, gúnyolták a Hondát, hogy nem megy eléggé és sokat is fogyaszt. Egy mai újságban pedig olvasom, ahogy fényesre nyalják a leendő hibrid Audi A6-ost, mert az akár 3 km-t is tud menni elektromos hajtással, amely elővárosi használatra akár elég is lehet. Szóval ez volna a hiteles tájékoztatás a "független" újságíróktól. A Honda Civic nálam egy vagy két emberrel, városon kívül, nyugodtan autózva öt liter alatt is fogyasztott, de egy-egy tankolás között, vegyesen hat liter alatt. Ebben volt autópálya és budapesti araszolás is.
Mivel az autó gyakorlatilag új volt, nem nyomtam nagyon neki, de autópályán is csendes, nyugodt, finom autó. A rádió vagy a hangszórók lehetnének jobbak, kissé szokatlan volt a minőségük. De az autó maga, hát, az egy nagyon jó minőségű jármű.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick, Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | CRV | Következő autója? | talán egy másik CRV |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
