Csak jót mondhatok! Tourer facelift 1.6D
Szöveges ítélet
Japán, esetleg koreai 5 ajtós kompakt vasat kerestem max 4 gurigáért, amibe befér a család 2 gyerekkel, de nem túl nagy, ne legyen szívás a parkolás az asszonynak se; úgyhogy SUV-ok kiestek, Accord kiesett, Mazda 6 kiesett. Elsősorban szívó benzinest akartam, az volt előtte is, nomeg a hibridek drágák, főleg a plug-in, dízel meg kelletlen, nem lehet pörgetni, ha kicsit játszani szeretnénk a fiúkkal. Kombit sem akartam, mert azzal azt üzenném a világnak: menthetetlenül családapa lettem, az autózás csak helyváltoztatás, élményt itt nem keresek.
Sokáig nézegettem Mazda 3-at, Kia Ceedet, 5 ajtós Civicet (ebben csak a hátsó szárny zavart; értelme annak max. annyi, hogy meg tudsz reggelizni rajta az autópálya pihenőben), de egyik sem győzött meg igazán. A kombi Civic viszont elkezdett tetszeni, először főleg az asszonynak, aztán már nekem is, de csak a faceliftes verzió, mert a korábbi tényleg úgy néz, mint egy mélytengeri szörnyeteg. Ez viszont... messziről lehúzódnak előled a pályán, mert azt hiszik, Type-R-el jössz :)
Elkezdtem utánaolvasni, hogy melyiket kell venni a 2 féle motorkínálatból (1.8 benya vs 1.6 D) és kb. mindenhol azt írták, hogy felejtős a benzines, hiába 140 LE, kinyírta az Euro5, és a dízel sokkal erősebbnek érződik a 300 nm miatt, plusz ez az a dízelmotor, amit nyugodtan meg is szabad venni, lehet forgatni, nem fog elromlani (ellentétben a Mazdával). Nyilván az sem véletlen, hogy a 10. generációba már nem is rakták a 1.8-at (és a 2.2-es dízelt sem!), ezt a dízelt viszont mind a mai napig gyártják. Megnéztem a kettőstömegű+kuplung árakat; nem olcsó, de ki fogom fizetni, amikor ki kell. Viszont 3-400 ezerrel olcsóbbak voltak a dízelek a nagyon gyér használtautós kínálatban; tehát a piac nagyjából be is árazta, hogy ha dízelt veszel, előbb-utóbb ezt az összeget el is költöd rá.
Egy lyukrafutás után (JESZ lekérdezés, csúnya fotók... otthagyás) vettem is egy szép fehéret 140e km-rel, de felét letagadhatta volna, simán elhiszem. Vezetett szervizkönyvvel, magánszemélytől, lekérdezve, természetesen; azóta sem derült ki semmi turpisság.
Jól felszerelt, nem is részletezném az extrákat, minden működik, de semmi sem idegesítő vagy tolakodó. A menése is nagyon meggyőző, egyértelműen jobban megy, mint a 6-os Mazdám (2.0 benzin 141 LE) ment, pedig a katalógusadatok szerint nem is... a nyomaték megver minden gyorsulásadatot; ez a tanulság ebből. Nem akarok versenyezni a pirosnál, nekem csak az a lényeg, hogy ha odalépek neki, akkor a fiúk örüljenek a hátsó ülésen, és ez a hirtelen, turbós nyomaték pont ezt adja, imádják :)
Egyértelműen ez az eddigi legjobb autóm, mondom ezt úgy, hogy ha 3 hónappal ezelőtt valaki azt mondja, dízel kombit veszek, biztos kiröhögöm.
Simán beférünk külföldi útra is 4 személlyel, a fogyasztás meg egy vicc: 5 és 5.5 között attól függően, hol megyek. Néha elforgatom 4000-ig játszásiból, nagyon szép hangja van ott is, semmi kelletlenség, semmi dízeles otrombaság; tényleg egy élmény ez a kocsi.
Hibalista
- Csak kopó-fogyó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Érdi Autójavító
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mazda 6 | Következő autója? | Civic |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
