Az ember mindig jobbat vár!
Szöveges ítélet
Soha nem voltam japán fan, de mindenkitől csak jót hallottam, így a 14 éves 320i után 2. autónak jött a Civic. Érdeklődtem ismerősöktől /és tulajok/, hogy milyen. Szuper, megy mint a meszes, 170-nél húzom a 4.-t, ütve-vágva 8,5 a fogyasztás, olajon meg a szűrőkön kívül semmi nem kell bele, modern, jól pakolható stb... Szóval csak jót mondtak. Egyet úgy 30 km-n keresztül ki is próbáltam, de mivel nem volt a sajátom így csak módjával. Nem volt rossz, de nem is egy nagy kaland. Aztán eljött a nagy nap. Ott állt a szép fehér Honda. Finoman hajtottam, gondoltam kell az az 1000 km, hogy a dolgokat megszokja az ember, meg a gép is összekopjon picit. Ami először meglepett, hogy a fék az nem nagy kaland pedig a Honda az olyan sportos dolog és azt hinné az ember, hogy ha nincs öv minden fékezésnél a szélvédőn szállunk ki. A váltója a kezdetektől 5.-ig olyan volt mint a Doxa óra, de a 6.-at szokni kell, az az Istennek sem akart bemenni. 32-nél kéri a 4-t 52-nél a 6.-at. El is megy vele szépen bár érezni olyan szaggatás szerű valamit, nem olyan sima a menet. Gondolom a kettős tömegű lendkerék nem lesz hosszú életű. Ne legyen igazam. A helykinálat nagyon jó, mind elől, mind pedig hátúl, de a vezetőülés az olyan magas, hogy az IFA-ban is alacsonyabban ül az ember. Ez nem is lenne baj csak ott a visszapillantó ami a világ legnagyobb holtterét generálja. Tulajdonképpen jobbra előre semmit nem lehet látni. Lámpa, ködlámpa, ablaktörtő bajuszkapcsoló. Na ezt bonyolúltabban és hülyébben már nem lehet megoldani, de ugyan ezt tudom elmondani a központi kijelzőről is. Más autókban 1 gomb a lapozgatáshoz és csá itt meg ilyen menü, olyan belépés csak 1 adat majd ki-be...áááá agyrém. Van helyzetjelző vagy nappali fény is. Szép led sor mindkét oldalon ami jobban világít, mint a fényszóró. Xenon kellett volna bele, de nem lehet mert így van a csomag és ezt kell szeretni. Van benne tolatókamera, de hangjelzés az nincs így szokni és figyelni is kell, mert érhetik az embert érdekes dolgok. Féltem egy picit a hátsó csomagtérajtó üvegfelületétől, mert bárki bármit mond elég érdekes a kiképzése, de kellemes csalódás volt, pont kiiktatja a mögöttem jövő vakító lámpáját, és pont annyi fény jön be, hogy lehet tudni mi történik mögöttünk. A CD-s rádió jó szól, bár a CD felejtős hisz van AUX így egy pendrive megoldja az éves zenei igényt. Kapcsolók, na itt van még mit tanulni /lopni/ az EU-s autógyártóktól. Bumszli, szögletes, béna kapcsolók garmadája. A kormány borítása bőr :) olyan szép darált gumi hatású valami, borzasztó megfogni. Futómű az jó, kanyarokban olyan mint ha sínen mennénk, de a 17-es kerekek észreveszik a karbantartott útjaink itt-ott előforduló hibáit. Van ECON gomb is. Ez mekkora marhaság. Szép zöld lesz minden a bekapcsolásakor, de a fogyasztás az ugyan annyi + ha pályán használjuk és a tempomattal vissza akarunk pl 130-ra gyorsítani akkor egy Budapest- Gyöngyös távon már el is érjük a kívánt sebességet. Fogyasztás. Ez durva. Az első 3 tankolásnál úgy voltam, bizos bejáratós meg ilyenek, de a helyzet nem lett jobb. Amikor jelzi akkor váltok, de szépítés nélkül 10 lityi. Volt mikor kicsit tempósabbra vettem a vezetést, de az csak fokozta a torkosságát. Eszik mint az állat és az 1.8-as moci is harmatgyenge ebbe a kocsiba. Akkor milyen lehet az 1.4? Előzésnél vissza kell ba..ni 3-ba, hogy történjen valami, de ekkor is csak olyan nyúlós a meglódulás. 90-igy csend van, de 130-nál van minden, szélzaj, futóműzaj és motorzaj is. Zavaró vagyis qva hangos /a 14 éves BMW-ben semmi ilyen nem volt/. A pakolhtatósága a kocsinak tényleg remek pikk-pakk francia ággyá alakítható és még egészen nagy dolgok is könnyedén berakhatóak az autóba. Értelmét viszont nem látom, mert nem teherautónak használja a nagy többség. 5000 km alatt hiba nem volt remélem nem is lesz, legalább ez legyen már jó benne. Így csak annyit mondanék a japán autó fanoknak, hogy van még mit tanulni a Merci,BMW,Audi, de még a Peugeottól és az olaszoktól is.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 320i | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
