Rózsaillat kis ´bukéval´
Szöveges ítélet
Mikor kijött az új Civic-kel a Honda, elhatároztam: nekem ilyen autóm lesz. Tavaly november végén vettem át a gépet, iszonyatosan örültem neki.
Néhány mondat az autó pozitív tulajdonságairól.
Imádom a formáját, a fekete fényezés - világos belső tér kombinációja remekül mutat. Aki eddig beült mellém el volt ájulva a beltéri dizájntól és a rendelkezésre álló tér nagyságától. A külső méretek alapján nem gondolja senki, valójában mennyire tágas autó a Civic. A kilátás hátafelé nem könnyű, szerencsére a külső tükrök zseniálisan jók, illetve tolatóradar is található az opciós listán (érdemes rá beruházni). A hifi meglepően jól szól, a kapcsolók pontosak, precízen működnek, a műszerfal jól leolvasható, könnyen értelmezhető. Kárpitok, műanyagok minősége jó, sőt az ülés anyaga kiemelkedő minőségérzetet ad. Apropó ülés: az ülőlap felülete kicsit rövid, hondásan közel került a padlóhoz, ezzel együtt kényelmes pozíció vehető fel vezetés közben.
Az autó vezethetősége nagyon jó: direkt kormányzás, pontos, rövid úton kapcsolható váltó, pörgős, alulról is erősen húzó motor, ami felül még rátesz egy lapáttal. A fék nyomáspontja határozott, bár foghatna agresszívabban, picit fáradt benyomást kelt erős fékezés közben. A futómű jól tartja az utat, igaz nekem a csillapítás hangolása kissé puhának tűnik, a rugók feszesek, de a lengéscsillapítók / stabilizátorok túl sok mozgást engednek a kaszninak. Zaj egészen nagy tempóig alig hallható, egyedül a motor produkál 4500-as fordulat felett egyre erősödő hangot, ekkor 6-ban bőven autópálya sebesség feletti tempóval haladunk. A VSA - menetstabilizáló elektronika - remekül hangolt, későn avatkozik be, de épp elégséges mértékben.
Sok kényelmi extra található az autóban, ár / felszereltség arányban kevés vetélytársa akad a piacon.
Negatívumok (az a bizonyos ´buké´).
Iszonyatos zörgéseket produkál a műszerfal és a tetőkárpit - komolyan mondom egy Citroen nem tud ilyet (személyes tapasztalat alapján állítom), pedig eddig azt autóipar alját ők produkálták ezen a téren.
Kb. 1 hónapja elkezdett ropogni valami a hátsó futóműnél, lassan eljutok a szervizbe ahol - remélem - kiderítik mi a baj.
Átvétel után néhány nappal elkezdett zörögni egy hővédő lemez az autó elejénél, mint kiderült az angliai összeszerelő üzemben már rohadtul unhatta valaki a melót és nem húzott meg rendesen 2 csavart.
Computer fogyasztásmérője csal, általában 0,5 - 0,7 literrel kevesebbet mutat a valós értéknél...
Összegezve: remek forma, kiforrott mechanika, gyatra - Hondához méltatlan - összeszerelési minőség!! Megfogadtam: sose veszek többé Angliában gyártott autót.
Hibalista
- Átvétel után egy apró hiba jelentkezett, elégtelen rögzítés miatt zörgött a kipufogó hővédő lemeze - ingyen meghúztak két csavart és elmúlt a probléma.
Ide hordtam szervizbe
Honda Szabó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 4600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Japán gyártású Japánt |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
