Nem tökéletes, de korrektül összarakott járgyány
Szöveges ítélet
Korábban írtam már egy ítéletet a kocsiról, azonban az érthetetlen okokból eltűnt az éterben, így megpróbálkozom újra.
A kocsit egy ismerőstől vettük tényleges 12.700 km-es futásteljesítménnyel 4.5 évesen, gyakorlatilag szalonállapotban. Már amikor megvette az ismerős nagyon tetszett, akkor kértem, ha eladja valamikor feltétlenül szóljon nekem! (Ismertem már, hogyan bánik a kocsijaival és valósak a futásteljesítmények!)
A formája embere válogatja, nekem nagyon bejön, igaz az 5 ajtós változat még ennél is jobban tetszik.
Életünk első japán autója, kiderül mi igaz a "japán mítoszból". Eddig német és francia, illetve amerikai(ford) autóink voltak.
Szóval a pozitívumok:
1. Hihetetlen jó a motorja, soha nem gondoltam volna, hogy egy ekkora kasztnit így képes mozgatni ez a 125 Le-ős benzinmotor. Voltak már erősebb autóink is, de karakterisztikáját tekintve az egyik legjobb, amiben valaha ültem. Alacsony fordulaton gyakorlatilag semmi hangja nincs, háromezres fordulat fölött megjön a hang, de nem zavaró, hanem az a kellemes brummogás természetesen a nagyszerű gyorsulással párosulva. Szóval nagyon eltalálták ezt a V-tech motort a japánok!
2. A fogyasztása kifejezetten baráti egy ilyen nagyságú és teljesítményű benzines autóhoz képest. Nekem vegyes használatban 7 litert eszik, de én rendesen odalépek neki, tehát nem a spórolós módon autózok. Ugyanakkor el sem tudom képzelni, hogy egyesek a népítélet szerint hogyan tudnak járni vele 5.5 literrel, talán 70-el főúton? Ettől függetlenül a 7 literes átlagfogyasztást kifejezetten barátinak érzem.
3. Eszméletlen nagy az utastér. Nemcsak elől, de hátul is hatalmas, tágas hely fogadja az utazót, mind a váll, mind a láb, mind pedig a fej részére. Átlagon felüli magasságú emberek is kényelmesen utazhatnak a kocsiban.
4. A váltó az valami hihetetlen. Soha nem értettem az autós újságírók miért alélnak el a japán sebességváltóktól, most már tudom. Eszméletlen finom és könnyű váltani vele, soha nem akadozik, könnyen jár, szinte két újjal lehet váltani egyik sebességből a másikba. Ráadásul a kart is úgy tervezték, hogy nagyon kézre áll.
5. A szemmagasságban lévő kilométer kijelző nagyon praktikus, nem kell letekintgetni ahhoz, hogy mennyivel megyünk!
6. Az ülések nagyon kényelmesek hosszútávon, hasonlóan kemények, mint a Mercedesünkben.
7. Rengeteg a tárolóhelyiség, aprópénznek, kulcsnak, italnak, térképnek, mindennek. Ezek közül több is rolószerűen zárható!
8. A kartámasz tökéletes a kényelmes vezetéshez, széles spektrumban állítható és nem csak az elől, hanem a hátul utazóknak is van pohártartóval!
9. Nagyon stabil a kanyarban, nagy sebességgel is jól fekszi az utat.
A negatívumok:
1. A csomagtartó zsanérjai belógnak a csomagtérbe, így jelentősen csökkentik a pakolható részt az amúgy sem túl nagy csomagtartóban! Nem értem miért nem lehetett máshogyan megoldani.
2. A csomagtartó ahogy említettem kicsi, kicsi a "szája" a berakodásnál ugyanakkor rendkívül alacsony, nagyobb dolgok egyáltalán nem férnek bele. Aki gyakran szállít nagyobb dolgokat, az felejtse el a szedánt!
3. A csomagtartón nincs fogantyú, amivel le lehetne csukni a csomagtérfedelet. Filléres dolog, nem értem miért hagyták ki különösen annak fényében, hogy a csomagtérajtó súlyánál fogva automatikusan lezáródik. Így ha nem akarom összekenni sárban a kezemet a zárszerkezet műanyag részénél kell lecsuknom a csomagtérajtót.
4. Menet közben kopogott biztonsági öv alsó része az ülés műanyag részének ütődve, ezt egy 50 Ft-os kis szivacs felhelyezésével orvosoltam.
5. Elektronikai ipart tekintve a japánok sokáig az élmezőnyben voltak, vannak, ehhez képest a gyári rádión nincs RDS! Röhej!
6. Rádiót, cd-t csak akkor lehet hallgatni, ha a kulcs be van dugva és a gyújtás rá van adva. Nem értem miért kell!
7. A kesztyűtartó nem zárható. Szintén filléres hiányosság, a 12 éves Citroen Xsarámban is kulccsal zárható volt a kesztyűtartó!
8. A csomagtartóban nincsenek rögzítőfülek a csomagoknak, így nincs hova kikötni őket, hogy ne csúszkáljanak!
9. A motorháztető nem teleszkópos, szintén filléres megoldás lenne és igényesebb, mint akasztgatni!
10. Eddig nem volt szükség szervizre, csak ködlámpát építtettem be utólag, a gyári ára valami horribilis volt, így utángyártottat vettem. Ahogy hallom a japán alkatrészek nem igazán olcsók! Majd meglátjuk!
Összességében egy nagyon jól sikerült autó, ami viszont nem tökéletes. Mind a német, mind a francia autóknak megvannak a maguk előnyei, hátrányai, ahogy ennek a kocsinak is. Tehát sem a japán és német fanoknak, sem a francia fikázóknak nincs abszolút igazságuk! Nem tökéletes, de egy jól összerakott autó!
Hibalista
- Eddig még semmi szerencsére! (12.700 km-es futásteljesítmény után ideges lettem volna, ha igen!)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12700 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | a4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
