Megérte a 7 hónap várakozás
Szöveges ítélet
Anno még február elején befizettem az előleget egy 1.4 comfort civicre, melyet aztán július utolsó napjaiban át is vehettem. Azóta mintegy 3000 km-t sikerült vele teljesítenem. Az első ismerkedő nézelődéskor rögtön feltűnt, hogy a szalonokban megadott alapfelszereltségen kívül négy további extrát tartalmaz ez a kocsi. Ezek: audio távirányító a kormányon, hűtött kesztyűtartó, könyöktámasz és a sebességfüggő hangerőszabályozó. Ez mindenképpen meglepetés volt számomra.
Már az első utak egyikén felfigyeltem némi zörgésre a kocsi hátulja felől, azonban rövid nyomozás után kiderítettem, hogy mindössze a hátsó szélső biztonsági övek csatja verődik hozzá az ülés melletti kemény műanyaghoz. Ezt a csatok oldalsó, vállmagasságban levő akasztóra való felakasztásával kiküszöböltem. Ezután jó darabig minden rendben volt, ám az utóbbi időben némi zizergés kezd hallatszani a műszerfal valamelyik részéből, köszönhetően a "jó" minőségű szabolcsi utaknak.
Az autó egyébként kiváló. Tágas (190cm vagyok, és ha beülök magam mögé, akkor még kb 4-5cm van a térdem és az üléstámla között), kényelmes, csendes, stb. Mivel én főként a külső tükröket használom, a hátsó ablak osztása sem zavar túlzott mértékben. A csomagtartó ajtóval nálam semmi probléma nincs. Meg kellett tanulni, hogy mekkora erővel, és milyen kézmozdulattal kell "lerántani", de miután ez sikerült, elsőre záródik minden alkalommal.
Eleinte féltem, hogy a 83 ló a motortérben talán kevés lesz egy ekkora tömegű kocsihoz, de az általam szükségesnek tartott 2000 km-es bejáratási időszak utáni bátrabb gázadások és lendületesebb vezetési stílus alkalmazása során kiderült, hogy erről szó sincs. Igaz, hogy egy P206-osból ültem át ebbe, előtte pedig a Mi Autónkat vezettem sokáig, így nincsenek nagy elvárásaim menetteljesítmény tekintetében.
Egyedül a klíma használatakor jelentkezik némi erőtlenkedés (mondhatni, a jobb lábamban érzem, mikor kapcsol ki/be), ám ez csak gyorsításnál, előzésnél zavaró, tartós egyenletes haladásnál nem befolyásolja a menetteljesítményt, és a fogyasztást számottevően.
A fogyasztásról szintén csak pozitívumokban tudok beszélni. Odafigyeléssel, és a KRESZ szabályainak hozzávetőleges betartásával 5.5-5.6 l/100km sikerült elérnem vegyes használatban /országúton tudja az 5.0-át is/, ami sztem kimondottan jó. Egyébiránt nálam az első két tankolás óta nem jelentkezik az a probléma, hogy a fedélzeti számítógép mást jelez, mint amit a tankolás utáni visszaosztásnál kapok. Akkor még csalt -0.4 litert, de azóta beállt.
Ja, igen. Engem is érintett ez a visszahívási mizéria az üzemanyagszivattyú csatlakozóinak beázása miatt, ám a revíziónál a váraskozásaimnak megfelelően nem találtak semmit. Szerintem mindezt egyébként is csak a túlzott óvatosság miatt csinálták, de majd az egy éves felülvizsgálatnál azért megint megnézetem velük.
Végezetül két korábbi értékeléshez a hozzáfűznivalóm:
- a klíma normálisan működik, azonban ha nem a hőm.szabályozó tárcsa közepén található "Auto" gombbal kapcsoljuk be, hanem az "A/C"-vel, akkor nem figyeli az utastér hőmérsékletét, hanem hűt fagyásig
- a ködlámpa véleményem szerint nem arra kell, hogy messzebbre lássak, hanem hogy a szemből érkezők hamarabb észrevegyenek engem az úton. Ezért az, hogy szétszórt a fénye, sztem nem hiba.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 206 1.4 presence | Következő autója? | ez lesz egy darabig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
